És te melyiket vinnéd haza?

2017.08.12. 13:51
34 hozzászólás

Biztos önökkel is előfordult, hogy elméláztak egy vágyott autó hirdetései felett, mi a szerkesztőségben kifejezetten gyakran csinálunk ilyet. Ilyenkor sokáig egyetértő hümmögések kísérik az onanizálást, aztán feltűnik egy ellenvélemény, amely így indít: Jó-jó, de ennyiből már van más is. És indul a matek. Ne számít a felhasználás, sem a kor, sem pedig állapot, csupán a vételár mentén ütköző személyes, teljes mértékben irracionális preferenciák. Így kerülhetett egymás mellé ez a két autó:

Audi RS2

A szerkesztőségben túltengenek az Audik, Papp Tibi és Szimós Zsolti is ilyennel jár, de persze néhány egzotikus műszaki megoldás miatt (öthenger, torsen diffi) az Audinak amúgy is különleges helye van azon a bizonyos polcon. Az RS2 régi kedvenc, egyrészt érvényesül benne a sleeper hatás, vagyis amíg csak elvillan a forgalomban, senki meg nem mondja, hogy egy Porsche által hevített 2,2-es, öthengeres turbómotor viszi, másrészt egy 320 lóerős, összkerekes kombi sosem lehet rossz. A nyolcvanas évek végén-kilencvenes évek elején a Porsche komoly anyagi gondokkal küzdött, így mérnöki és gyártókapacitását bérbe adta. Az egyik így született autó a W124-es Merciből faragott baltás gyilkos, az 500E, amiről sokat elmond, hogy szélesíteni kellett a kardánalagúton, hogy V8-as motor és a váltó valahogy beférjen. Vezettük, gyilkos. A másik ilyen gép az RS2-es Audi, amely tulajdonképpen egy 80-as kombi, de több benne a Porsche alkatrész, mint az Audi. Természetesen erre Zsolti kívánt rá, és különösen ez a kanárisárga (speedgelb) darab annyira az ember arcába mászik, hogy akkor is kéne, ha csak egy 125-ös kétütemű lenne a motortérben. Ezt ráadásul 2014-ben elképesztően alaposan felújították, még valami skandináv Audi találkozón is díjat nyert. A fájdalmas pillanat az, amikor az ember meglátja az árat: 55 ezer euró, az némi apró híján 17 millió forint. És itt estem gondolkodóba én.

audi

Porsche 911 Carrera 4s

Ennyiért bár bitang jó Porsche 911-es van, ráadásul már a 997-es, széplámpás szériából. Komoly lélegzetvétel volt a Porschénak, amikor 1998-ban megjelent az első vízhűtéses szériája, mert bár sok ortodox porschés is elpártolt a márkától, rengeteg új vevőt is hozott a frissítés. És sokáig lenézte az első vizes Porschékat a közvélemény, valójában bitang jó autók ám. Ráadásul a második vizes széria, a 997 a legsikeresebb 911-es valaha, így elég nagy a merítés. 55 ezer euróért remek Carrera 4S kapható, kézi váltóval, 3,8 literes bokszerrel, 355 lóerővel. És amiért a Porschét választanám, az maga az autó nehezen megfogható eszenciája. Hogy az első méter után tudom, hogy ez nem valami, már korábban létező autó sportosra szabott változata, hanem az első tollvonástól sportkocsinak tervezett célgép, és higgyék el, ez egy fantasztikus érzés. De amiért leginkább ezt vinném haza az Audi helyett, az a használhatóság, és most nem arra gondolok, hogy a kombiba ne férne elég cucc. Az RS2-esből épp csak 2890 darab készült, ezért ha netán baja lenne, a világegyetem egy érdekes, értékes, és nagyon ritka darabkája pusztulna el, nem merném rendesen hajtani. Ellenben a Porsche újabb, sok is van belőle, és bár biztos szilánkosra törne a szívem, ha letámasztanám egy árokba, de tudnám, hogy nem pótolhatatlan értékkel lett szegényebb az autós világ.

És ön melyiket vinné haza?

Egyik oldalon a sorötös fűrészeli a hallójáratot, a másikon a bokszer puffog mérgesen. Két teljesen más korszellem, más világlátás, más anatómia, de mindkettő egyformán imádni való. Szavazzon, kommenteljen mondja el, melyiket és miért vinné haza.

Melyiket vinnéd haza?