2021.09.23. 15:21
20 hozzászólás

A szupersportkocsik méregdrágák – ez a kijelentés aligha lep meg bárkit is. Ahogy valószínűleg azzal sem mondunk újat, hogy az ilyen autókat fenntartani sem lehet színes gombokkal és üveggolyókkal, nyilván egy kisebb időszaki szerviz is zsebbenyúlós, ha pedig nagyobb javításra van szükség, arra egy kisebb afrikai ország éves költségvetése sem feltétlenül elég.

A Malajziában élő Muhammad Al Qawi Zamani a közelmúltban szembesült a szingapúri Bugatti márkaszerviz áraival. Közösségi oldalán egy posztban foglalta össze, mennyibe kerül a vadiúj Chiron Pur Sport karbantartása. Annyit azért érdemes elöljáróban megjegyezni, hogy az autó ára 3,6 millió dollár, azaz közel 1,1 milliárd forint. Ennek tükrében jöjjön most a matek, maláj ringgitről átszámoltuk az összegeket forintra (egy ringgit közel 73 forint).

A folyadékok cseréje például 14 havonta, vagy tízezer mérföldenként (16 ezer kilométer) esedékes. Az olajcsere olajszűrővel, a friss hűtőfolyadék, plusz néhány kisebb művelet megvan rongyos 7,5 millió forintból. A fékeket már nem ússzuk meg ennyiből: a karbon-kerámia tárcsákat csak előre 15 millióból cserélik le, a betéteket 2,7 millióból. Fékfolyadék, alkatrészek tisztítása és a fékrendszer általános karbantartása további 18 millió forint. Gumi is kéne? 2,4-től 12,7 millióig terjed egy szett ára, attól függően, hogy inkább a kényelem vagy a tapadás a fontos.

Egy pár ablaktörlőlapát már csak nem kerülhet olyan sokba – gondolnánk. De sajnos igen, ez is átlépi az egymillió forintot. A négy darab Garrett turbófeltöltőre 42-48 hónapos élettartamot írnak, ilyenkor a teljes szett cseréje nagyjából nyolcmillió forintba fáj. A motor beállítása, finomhangolása 8,7 milliós költség. És erre még minden esetben rá kell számolni a munkadíjat.

Zamani összegezte is a költségeket. Eszerint a négyéves garanciaidőre vetítve a kötelező karbantartás nagyjából 117 millió forintra rúg, azaz évente közel 30 milliót kell kicsengetni. Plusz a munkadíj. Legalábbis ha nincs semmi rendkívüli, és nem igazán használjuk, koptatjuk az autót.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.