2014.05.16. 18:16

Megvolt az utolsó kör a felkészülésben, már csak a színpadokat kell összeszögelni a május 17-i Opel-bulihoz. Az Yvette-ciklon tombolása közben próbált a sajtó ráhangolódni, csapatással, dagonyázással, és a 2013-as Opel Monza tanulmányautóval.

Vízszintesen esik. A hostesslányok nagyon fáznak. Ha rájuk nézek, én is. Ha nem nézek rájuk, akkor is. Már reggel, az ablakon kinézve tudtam, hogy itt ma nem lesz rendes csapatás a Hungaroringen. Érthető is, hisz 320 lóerő nem játék, és inkább szép Opeleket nézzen a szombaton kilátogató közönség, ne felravatalozott újságírókat. Ezért hát a közúton megengedettnél picivek gyorsabban vonatoztunk a pályán. Köszi Yvette, jösz eggyel!

Az eső már csak ilyen, ahogy a tapadás is, de leginkább annak hiánya. Nem hittem volna, de a végét várom az etapnak. Az ok egyszerű, látni akarom a Monza tanulmányautót. De addig még van egy enyhe dagonyázással megfestett kóricálás az étlapon. Ilyen időben nem lehet sok jóra számítani. Összkerék ide vagy oda, itt Insigniák és Mokkák vannak, nem Fronterák.

A dagasztáshoz egy Evopro Modulo Medio Electric busz visz minket. Fehér füst száll fel alóla. Nem új pápát  választottak, megy benne a gázolajos kályha. Legalább az utastérben tutira meleg lesz.  Jó hosszú kört teszünk. Kicsit nyersnek érződik a busz, bár lehet, hogy csak a kellően kitömött ülések hiánya miatt. Mindegy is, megérkezünk. Polgári Insigniák, Mokkák, és egy magányos Antara vár minket.

Megyünk is, irány a pályát övező szervizút. A programpont eredeti célja gondolom a könnyebb terep megismerése lett volna, fűtött bőrülésekben. Az időjárás miatt érthető, hogy ezen az Opel változtatott kicsit, hisz mégsem darutesztre jöttünk. Ehelyett egy keskeny úton gurulunk harminc és ötven között. Aztán lemegyünk a fűre, megkerülünk egy fát, majd vissza az aszfaltra. Elfogy az aszfalt, irány vissza ugyanígy. Ennél több most ném fér bele.

Visszamegyünk a paddockba a busszal, és megérkezünk a Monzához. Vártam ezt a pillanatot nagyon. Szép. Mit szép, gyönyörű! Már csak ezért is érdemes szombaton kinézni a Hungaroringre. Régen mondta nekem valaki, hogy a tanulmányautók mindig a reményről és szabadságról szólnak, egy olyan autózásról, melyet nem kötnek gúzsba a mindennapok korlátai és szabályai.

Megint irány az Opel-nap!

Idén is lesz Opel-nap a Hungaroringen, amely már a negyedik. A Legendák Találkozása teljesen ingyenes, mindössze regisztrálni kell a www.legendak.com oldalon. A május 17-i rendezvényen garantáltan nem fog unatkozni a család egyik tagja sem, a gyerekeket és a hölgyeket is számos, kifejezetten nekik szervezett program várja. Itt lesz az Opel Frankfurtban bemutatott, vadonatúj kupéja, a Monza is, az Opel-tulajdonosok pedig bemutathatják az autóikat. A programot koncertek is színesítik (Irigy Hónaljmirigy, Danics Dóra, Tankcsapda). Részletes program: www.legendak.com

Egy koncepcióautót élőben látni mindig ünnep. Boldogan nézem, ahogy felnyílik az ajtó. Liener Gyuri bácsi egyik könyve ugrik be, abban láttam először Lamborghini Marzalt. Azóta ilyen ajtajú autóra vágyom. Monzára is vágytam sokáig, de itt egy pillanatra elszomorodom.

Valahol jobban fáj a neve, mint a tudat, hogy sosem fog ilyen mellettem állni a dugóban. Nem ezt a nevet kellett volna kapnia, és a vágy majdnem tökéletes tárgya lehetne. Furcsa érzés fog el. Kicsit olyan, mint egy majdnem elfeledett iskolai szerelem, akinek neve beleégett a szívedbe. Ő már nem hiányzik, de a neve valahogy megmaradt. Aztán találkozol egy sokkal fiatalabb, vonzó lánnyal, akit ugyanúgy hívnak. Még a parfümje is ugyanaz. De nem tudod elfogadni, mert csak arra a rég elfeledett szerelemre emlékeztet, aki teljesen más volt.

Aztán meglátom a 18 LED-es kijelzőt az utastérben, és egy pillanatra tojok a romantikára. Egyszerűen mesés látni, ahogy mozgóképben úszik az egész utastér. A Lumière-fivérek elégedetten csettintenek valahol odafent. A formavilág állítólag előfutára az Opel új formanyelvének, pedig arra eddig sem lehetett panasz. De a szép szépítésének van csak igazán sportértéke. És igen, egy koncepcióautó tényleg optimizmusról és reményről szól.

A Monza motorjával persze nem vagyok kibékülve, de értem én. Valahol koccant egy EU-s tisztviselő mandzsettagombja a mahagóni dolgozóasztalán, mikor aláírta az újabb károsanyag-kibocsátási normát. Egyliteres, CNG-vel hajtott motor tölti az akkumulátorokat, utóbbiak pedig villanymotorkat hajtanak. Monza 3.0E, de régen is volt az! Aztán a paddock túloldalán beindul Szalay Balázs Dakar-autójának nyolchengerese. A Monza mellett állva vágyni és remélni ér? Nem lehetne a Monzának és a versenyautónak egy zabigyereke? Csak egyszer?

Mindenki döntse el maga, de érdemes megnézni! Holnap is ki lesz állítva a Hungaroringen, bárki megnézheti. De akad majd más látnivaló is. Annimal Cannibals, Tankcsapda és Irigy Hónaljmirigy a színpadon. Az Opel Dakar Team Szalay Balázzsal és Bunkoczi Lászlóval a paddockban, még egy jó kis autóztatást is lehet nyerni. De kint lesznek a rendőrök és tűzoltók, érdekes bemutatókkal. Persze nincs Opel-nap a márka igazi rajongói nélkül: ott lesznek hithű Opel-tulajdonosok is, féltve őrzött autóikkal. Nézzenek ki, érdemes.