2021.09.04. 14:33

Már tömve volt színes autókkal és sétáló emberekkel a Hungexpo parkolója, amikor a kék Ford Fiesta ST-vel megérkeztem a Parkoló Parádéra, és miközben pattogott az aszfalton a kőkemény futómű, közben kutattam a szememmel a fehér Hyundai i20 N-t, ami mellé majd parkolnom kell, hiszen ez a két kis rohadék fog egymásnak feszülni a szlalompályán a nap végén.

Őrületesen menő, sárga Chrysler Prowler áll az öreg Porsche mellett, mégis mindenki a 912-es fenekét nézi. Karotta kiirtotta Grétából a négyhengeres bokszert, mégis messziről láthatóan nagy közönség nézegeti a “nincs kész” feliratok különböző változataival díszített motorteret, ahol az eddigi játékautósan aranyos, de kicsit odaégett blokk helyet kábelek és dobozok futnak. Modern és nagyon látványos útja ez a restomodnak. Mindig kicsit hitetlenkedek, amikor a reszelt VW Bogár hang helyett némán suhan el.

Na, de a Prowlerről még mindig nem tudom levenni a szemem. Egészen hihetetlen, hogy miket meg nem engedett magának az amerikai autóipar és a Chrysler abban az időben, hiszen korábban ott volt a meghökkentő Viper, kicsivel később pedig még mindig úsztak a retróban a PT Cruiserrel. A formatervezési igazgató, Thomas C. Gale garázsában egy 1932-es Ford hot rod állt, és közel is áll hozzá a ‘30-as évek, ezért lazán rábólintott a V6-os, vászontetős, kétüléses autó terveire.

Picit csálé már a Fazekas Garage Hacsizukiján a lila csövekből eszkábált lökhárító, de mindig csak röhögök, amikor meglátom, mert eszembe jut, amikor először ültem Marci mellett a keresztben közlekedő, hátsókerekes Swiftben. Akkor még nem volt benne bukócső, de semmi más sem, csak mögöttem üvöltött a rugóra hegesztett side pipe. Tényleg hihetetlen intenzív élmény az az autó, aminél gyorsabb volt ugyan a TAP-ban, de látványosabb nagyon kevés.

Amíg a Mesterkurzus színpadának másik oldalán hevítették a szlalomos gépeket, addig mi rengeteget beszélgettünk a sorok között sétálva és ezzel nem voltunk egyedül. A Parkoló Parádén mindig megvan az a pillanat, amikor valaki üveges tekintettel mutat a távolba, hogy úristen, az mennyire kéne. Legyen az sárga C4-es Corvette vagy piros Mazda RX-7, de bőven van mit kívánni. Én egy picit az AMG ruhás, fekete W124 kabriónál álltam meg, mert nagyon láttam a nyitott tetős krúzolást benne.

Ugyan a nyár múlik és a nappalok rövidülnek, de ez sosem volt akadály. Parkoló Parádé 33. alkalommal is lesz, kívánatos autókkal, jófej emberekkel, akik lelkesen mesélnek a veteránvizsgás SL-ről vagy a lakóautó VW T3-asról. Gyere, mert parkolóban parádézni jó!

Információk a következő Totalcar Parkoló Parádéról!

Köszönjük, hogy egész évben velünk voltatok! Gyertek el Parádézni 2023-ban is! Figyeljétek közösségi oldalunkat és persze a Totalcar.hu-t!