Smart ForFour: a hiányzó adatok

2003.06.30. 12:46

Az első képek után két hónappal az új modell néhány fontos paraméterét is közzé tette a Smart.

 
   
   

Ezek szerint az egy tonna alatti tömegű autó háromféle benzines és kétféle dízelmotorral lesz elérhető. A Mitsubishitől származó benzinmotorok közül a legkisebb egy 1,1 literes háromhengeres 75 lóerős lesz, az 1,3 literes négyhengeres 90, az 1,5 literes motor pedig 109 lóerő leadására képes. A dízelmotor-paletta egy 1,5 literes háromhengeres dízel két változatából áll majd, amelyeket a Mercedes fejlesztett ki a Smart számára. A gyengébbik kivitel 69, az erősebb pedig 95 lóerős lesz. Az összes motorváltozat teljesíti az EU4 normát.

 
   
   

A futóművel kapcsolatban a gyártó sajtóközleménye ugyan elég gyakran említi a vezetési élmény kifejezést, mégis az derül ki, hogy az alapváltozatokat elsősorban kényelemre hangolták, így a ForFour viszonylag gyenge minőségű utakon is elboldogul majd. A gyártó persze azokra is gondolt, akik a vezetési élmény alatt sportos menettulajdonságokat értenek: ők - némi felár ellenében - sportcsomaggal is kérhetik az autót, amely a 16 hüvelykes felniken, a sportkormányon és a bőr váltógombon kívül feszesebbre hangolt és látványosan leültetett futóművet is tartalmaz.

 
   
   

A típus alapfelszereltsége tartalmaz néhány szokatlan elemet, így az összes változatot menetstabilizáló elektronikával (ESP) szerelik fel, és az elektromos szervokormány is alaptartozék. Ahogy az várható volt, a négyajtós Smart árát a Mitsubishi Colt nagyszériás alkatrészei miatt viszonylag alacsony szinten tudják tartani: a legegyszerűbb változatot már 11.000 euróért haza lehet majd vinni, ami a német árakat figyelembe véve még kevesebb is, mint egy hasonló használati értékű VW Polo ára.