VW Golf V GTI: vissza a gyökerekhez

2004.09.01. 13:44

Wolfsburgban nem siették el a legújabb GTI bemutatását: több mint egy év kellett a végleges modell megalkotásához. Az óvatoskodás nem véletlen: a Volkswagen vezetése meg szeretné ismételni az 1976-ban bemutatott első Golf GTI sikereit. Az 1,6 literes 110 lóerős motorral felszerelt, alig több mint 800 kilogrammos autó olyasmit kínált 28 évvel ezelőtt, amit hasonló az áron senki más, nem csoda, ha legenda lett belőle. A bemutató óta azonban egyre kevesebb maradt a GTI lényegéből, a könnyed, megfizethető és villámgyors méregzsákból lassanként unalmas bár nagy sebességre képes túrakocsi lett, és az eladások is ennek megfelelően alakultak.

Az ötödik generációs GTI persze nem lehet egyedül a maga teremtette kategóriában, mint távoli őse, de a készítők szándéka szerint hasonlóan csodás élményt nyújt vezetőjének. A megfelelő dinamikáról egy új fejlesztésű kétliteres, 200 lóerős, közvetlen befecskendezéses turbófeltöltéses benzinmotor gondoskodik, akárcsak az egy éve bemutatott tanulmány-változat esetében, és most már azt is tudjuk, hogy ezzel a négyhengeressel hogy megy a Golf. A hagyományos hatsebességes kézi kapcsolású váltóval 7,2 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, a kuplungpedál nélküli DSG váltóval pedig további három tized másodperccel rövidíthető le a mutatvány. A GTI végsebessége 235 km/h mindkét változat esetében. Ráadásképp az autó teljesíti az EU4 károsanyag-kibocsátási szabvány előírásait, és - bár ez aligha érdekes a potenciális vásárlók számára - kíméletes vezetéssel akár 8 literes átlagfogyasztás is elérhető 100 km-en.

A menetteljesítmények mellett természetesen a megfelelő futómű is igen fontos egy vérbeli sport-kompakt esetében: a többi Golfhoz képest a GTI futóművét 15 mm-rel lejjebb ültették, ami a feszesebb hangolás és az alacsony profilú 225 mm széles gumik, valamint a 17 vagy 18 hüvelykes felnik mellett magas kanyarsebességet, precíz irányíthatóságot és a magyar utakon rázós élményeket garantál. Az autó többi adata nagyrészt már ismert amióta az autó megrendelhető , a külseje pedig szinte azonos a tanulmányautó-változatéval azzal az eltéréssel, hogy a szériamodellből lesz ötajtós is sportolni vágyó elnyomott családapák számára.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.