VW Golf dízelmotoros hibrid hajtással

2004.10.12. 15:43

Szintén a Challenge Bibendumon indul Golf ECO.Power elnevezésű jármű, ami igen különleges hajtásláncot kapott. A négyes Golfon alapuló járműbe ugyanis egy háromhengeres 1,4 literes turbódízel motor és egy villanymotor is került. Az előbbi 104, az utóbbi 21 lóerővel járul hozzá az autó hajtásához, de ami még lényegesebb, a villanymotor egyben indítómotorként is szolgál. Az ECO.Power így álló helyzetben leállíthatja a motorját, a gázpedál lenyomásakor viszont azonnal újraindulhat az apró dízel, ráadásul úgy, hogy a villanymotor a lendületszerzésben is besegít, tehát nem kell semmiféle késedelemre számítani az újraindulásnál. A Michelin környezetbarát autóversenyén ráadásul növényi eredetű SunDiesel hajtóanyagot használ a VW az ECO.Power hajtásához, amiből átlagosan alig 3,8 liter kell az autónak 100 km megtételéhez.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.