Luxusautó lesz a Mustangból?

2012.12.07. 10:46

Amióta túladott luxusautó-márkáin, a Ford nem igazán erős szereplő a prémium-modellek piacán. Egyedül a Lincoln márka maradt, amellyel helyt állhatnának, de ez is csak Észak-Amerikában létezik, és lényegében a Ford tömegmodellek drágább felszereltségű, kissé áttervezett modelljeit kínálja. Arra azonban így nincs sok esélyük, hogy felvegyék a versenyt az európai, japán és koreai konkurenciával.

Leginkább egy hátsókerék-hajtású padlólemez hiányozna ahhoz, hogy a Lincoln vonzóbb, érdekesebb, egyénibb autókat építhessen. És az a vicc, hogy a Fordnak van is ilyen műszaki alapja: a Mustang hátsókerék-hajtású platformja, amelyet eddig más autóhoz nem használtak. A legújabb hírek szerint azonban változtatnának ezen: a következő Mustang megnyújtott alapjaira többféle Lincoln luxusautó épülhet, amelyek végre versenyképesnek tűnhetnének, legalább Amerikában, ha másutt nem is.

A Ford eddig leginkább azzal volt elfoglalva, hogy világszerte egységesítse a típusválasztékát, és visszafizesse azt az iszonyatos, a cég értékével közel azonos összegű hitelt, amelyet négy éve a válság átvészelésére vett fel. Ezeket a célokat nagyjából sikerült is elérni, így lassan azzal is foglalkozhatnak, hogy visszaszerezzenek valamennyit a prémium-kategóriának abból a szeletéből, amelyet a Jaguar és a Volvo révén megszereztek. Ez azért volna lényeges, mert a prémium-modelleken nagyobb a haszon, és az eladásaik gazdasági válság idején sem esnek vissza olyan mértékben, mint a tömegmodellekéi.

Az egyelőre nem biztos, hogy Észak-Amerikán kívül is próbálkoznának-e a Lincoln bevezetésével, de az új, hátsókerék-hajtású modellek elméletben erre is lehetőséget adhatnak. Ugyanakkor a Cadillac példája azt mutatja, hogy Európában egy kevéssé ismert luxusmárkának nincs sok esélye a helyi versenyzők között – azaz nem biztos, hogy egy ilyen próbálkozás sikert hozna.