Félig olasz a legdurvább a Nissan GT-R

2018.06.29. 15:42 Módosítva: 2018-06-29 15:44:14

Bár az Italdesign egy ideje már a VW csoporté, úgy tűnik, nem csak a németeknek dolgoznak. Ezúttal például a Nissan kérte fel a stúdiót, hogy készítsenek egy autót a Skyline GT-R ötvenedik születésnapjára. Ez a végeredmény: egy alacsonyabb, agresszívebb, érdekesebb GT-R, a Nismo által tovább tuningolt műszaki tartalommal.

Az autó formaterve a Nissan londoni és amerikai tervezőstúdióiban készült, míg a projekt összehangolását, a tervezés mérnöki részét és a gyártást az Italdesign vállalta – épp fordítva, mint azt a két vállalat profilja alapján gondolnánk.

Az autó legjellegzetesebb részlete talán a hatalmas, arany keretbe foglalt hűtőmaszk, de nem maradt olyan részlete a karosszériának, amelyet érintetlenül hagytak volna. Még arra is futotta, hogy egyes részletekkel a korábbi GT-R-ekre utaljanak: a hátsó kerekek feletti domborítás például az előző, R34-es generáció megoldására emlékeztet.

A műszaki alapok persze az aktuális GT-R-ből érkeztek, de ezeket is alaposan átdolgozták. A 3,8 literes, ikerturbós V6-osból szinte csak a motorblokk és a hengerfejek maradtak. Új turbófeltöltőkkel, vezérműtengelyekkel, nagyobb terhelésre tervezett főtengellyel, csapágyakkal, dugattyúkkal és hajtókarokkal, valamint nagyobb szállítású befecskendezőkkel érték el a 710 lóerő csúcsteljesítményt és a 780 Nm maximális nyomatékot.

A futómű és a fékrendszer sem egyezik a GT-R gyári megoldásával: többek közt aktív Bilstein lengéscsillapítókat és elöl hat- hátul pedig négydugattyús Brembo féknyergeket alkalmaztak.

 Az autó élő bemutatóját júliusban tartja az Italdesign – akkor várhatóan további részleteket is megtudhatunk róla.