A Ford az utolsó csavarig új modellt mutatott be Mondeo néven. Ez a korábban leleplezett Evos vonásait örökölte, és korábbi európai névrokonánál még nagyobb lesz.
![](https://kep.index.hu/1/0/4145/41450/414506/41450691_2f81c7b00b92b93c085fd3278c0e1f7c_wm.jpg)
A különbség széltében 2,3 centi, hosszában pedig 6,3 centi, azaz az új Mondeo 4,935 méter hosszúra nőtt. A most bemutatott változat csaknem a karosszéria végéig érő, lendületes vonalvezetésű tetőt kapott. A formavilága pedig nagyrészt egyezik a magasabb Evoséval, amelyet tavaly tavasszal mutattak be, szintén exkluzív kínai modellként.
![](https://kep.index.hu/1/0/4145/41450/414507/41450703_f46f1f3782125e110d3c30a31068623d_wm.jpg)
Műszaki adatokat egyelőre nem közöltek, így csak sejthető, hogy a többi nagy kínai Fordhoz hasonlóan itt is kétliteres, turbós négyhengeres kerül az autó orrába, automata váltóval.
![](https://kep.index.hu/1/0/4145/41450/414507/41450705_42af79b375b15390c3213fdd74be76f2_wm.jpg)
Azt azonban elég egyértelművé tették, hogy ez a Mondeo már csak a Changan-Fordnál készül majd, és csak Kína számára. Hasonló nagy szedánt a Ford sem Európában, sem Észak-Amerikában nem tervez bemutatni a közeli jövőben, mivel a kereslet ezek iránt mindkét nagy piacon szinte teljesen megszűnt.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)