Az Aston Martin megmutatta, milyen egy tisztességes ráncfelvarrás

2024.02.12. 16:48

Az Aston Martin Vantage jelenlegi generációja hat éve van velünk, így a brit gyártó úgy érezte, eljött az ideje egy alapos ráncfelvarrásnak. Nem aprózták el: a változások sora olyan hosszú és jelentős, hogy még egy új generációnak is beillene. Bár a külső is megújult, a jelentős frissítéseket a lemezek alatt kell keresni.

A megújult Vantage a 4 literes V8-asból 153 lóerővel többet, tehát 656 lóerőt présel ki, mint korábban. Ezt a tekintélyes pluszt új vezérműtengelyekkel, nagyobb turbókkal és átszabott kompresszióval érték el a mérnökök. A motor optimális hőmérsékleten tartásáról új hőcserélők és nagyobb olajhűtő gondoskodik. Ezen kívül a hajtáslánc végáttételén is rövidítettek egy keveset, így a brit GT 3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, míg a végsebessége 325 km/h.


A több erő mellett a tapadás és kezelhetőség további javítása is kiemelt szerepet kapott. A teljesen újratervezett padlólemez, a felfüggesztés bekötési pontjainak megerősítése, a merevebb karosszéria, valamint az új Bilstein GTX adaptív lengéscsillapítók mind ezt a célt szolgálják.



Az Aston Martin a Vantage különböző vezetési üzemmódjait és egyéb beállításait is újrahangolta, hogy illeszkedjenek a modell változtatásaihoz és jobb vezetési élményt tegyenek lehetővé.


Az új Vantage azonnal versenyváltozatot is kapott, amely még a hivatalos bemutató előtt elindult a Daytonai 24 órás versenyen. Miután a régi modell nem volt éppen kezes bárány, a ráncfelvarrott változatnál elsősorban a stabilitáson és a kiszámíthatóbb viselkedésen dolgoztak a mérnökök. A versenyzők eddigi visszajelzései szerint a munka meghozta a gyümölcsét.