A Ferrari kidobja a gyári navigációt – úgyis jobb a telefonod!
- Navigáció helyett csak telefontükrözés lesz az új Ferrarikban
- Szerintük ez egyszerűbb, frissebb, és egy tipikus második/többedik autónál jobb is, ha nem kell időről újratanulni a rendszert
- Valószínűleg az extrából fakadó bevételre sincsenek rászorulva
A vezeték nélküli telefontükrözést egyre többen használják a sokszor méregdrága gyári navigációk helyett, a Ferrari pedig konkrétan ki is dobja autóiból a navigációs opciót, helyette ott lesz a mindig frissebb, szabadon választható szoftverrel használható Android Auto vagy Apple CarPlay.

Erről Emanuele Carando, a Ferrari termékügyi marketingvezetője beszélt a Drive magazinnak, aki egyértelműen ezt tartja a leginkább felhasználóbarát megoldásnak, nem is tudunk ezzel vitatkozni. Carando hozzátette, hogy a Ferrari pontosan tudja, hogy a legtöbb tulajdonos nem használja minden nap az autóját, így egy egyedi gyári navigációra újra és újra visszaszokni jóval kényelmetlenebb lehet, mint ugyanazt a megszokott telefontükrözést használni, mint a tulajdonosok hétköznapi autóiban.

A gyári navigáció a legtöbb autógyártó számára egy kiváló pénzforrás volt, hiszen vaskos felára ellenére is akadt rá kereslet, egy időben a Ferrari is nagyon vaskos ceruzával számolta, most viszont valószínűleg rájöttek, hogy egyre kevesebben akarják ezt az összeget kifizetni, a Ferrarinak pedig az árai mellett simán belefér, hogy ezt elengedjék, így is jóval drágábban tudják adni autóikat, mint a konkurensek.
Bezzeg majdnem pontosan 10 éve még annak örültünk, hogy magyar fejlesztésű NNG navigáció fut a LaFerrarin.
