Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
- Az Audi R8 következő generációja várhatóan plug-in hibridként érkezik, a Lamborghini Temerario alapjain.
- A hajtáslánc egy 4,0 literes, duplaturbós V8-as és három villanymotor kombinációja lehet, összesen 907 lóerős teljesítménnyel.
- Az új R8 ezzel minden idők legerősebb utcai Audija lehet, és az AMG GT, valamint a Porsche 911 csúcsváltozataival versenyezhet.
- A bemutató 2027 végén várható, a gyártás továbbra is Böllinger Höfében zajlik majd, és versenyváltozatok is készülhetnek belőle.
Tavaly búcsúztunk az Audi R8-tól, és sokáig úgy tűnt, hogy teljesen elektromos utódot kap, de azt is soká. Az új jelentések szerint azonban egy plug-in hibrid hajtáslánc felé mozdul a következő generáció, amely a Lamborghini Temerario alapjaira épülhet.
Az új R8 állítólag a Temerario plug-in hibrid hajtásláncát örökli, amely egy 4,0 literes, duplaturbós V8-as motorból és három villanymotorból áll, összesen 907 lóerős teljesítménnyel. Ha ezek az adatok valósak, akkor az új R8 lesz minden idők legerősebb és leggyorsabb utcai Audija, túlszárnyalva még a teljesen elektromos RS E-Tron GT Performance modellt is.
Bár az Audi és a Lamborghini közös platformot használ, az R8 elsősorban a hétköznapi használhatóságra koncentrál majd, így az AMG GT és a Porsche 911 csúcsváltozatai lehetnek az elsődleges riválisai.
A gyártás továbbra is a németországi Böllinger Höfe üzemben zajlik majd, és valószínű, hogy az Audi Sport versenyváltozatokat is fejleszt az új R8-ból, folytatva a típus motorsport-hagyományait.
Az R8 2006 és 2024 között volt gyártásban, és 45 949 példány készült belőle. Az első generáció a Lamborghini Gallardóval, a második pedig a Huracánnal osztozott műszaki alapokon, és mindkettő a szívómotoros V10-es erőforrásáról volt híres. A harmadik generáció fejlesztése elvileg már túljutott a megvalósíthatósági szakaszon, és 2027 végén várható a bemutatója.
