A kínai Chery hosszútávra tervez, további két modelljük érkezik hazánkba
- További két új modell bevezetését tervezi a Chery Magyarországon.
- A Tiggo 4 egy kompakt hibrid SUV.
- Míg a Tiggo 9 egy hétszemélyes plug-in hibrid.
A Chery különálló márkaként is hamarosan jelen lesz a magyar piacon, első két modellüket már be is jelentették: a Tiggo 7-et és a Tiggo 8-at. Ezek a modellek az idei év második felében érkeznek, de később további két modellt is bevezet a gyártó: érkezik a hibrid Tiggo 4 és a tölthető hibrid Tiggo 9.
Tiggo 4
A Chery Tiggo 4 egy szubkompakt SUV, vagyis a márka egyik legkisebb modellje. Ebbe egy 1,5 literes turbómotor és a kilencfokozatú CVT váltó kombinációját szerelték hibrid hajtáslánccal együtt. A modell 2017 óta kapható és itthonra már a harmadik faceliftes verziója érkezik, amit tavaly áprilisban mutattak be.

Nemzetközi formatervező csapat dolgozott a külső dizájnon, amely sportos, fiatalos jegyeket ötvöz a gyártó szerint, de igazából úgy néz ki, mint az összes Chery Tiggo. A beltér egyszerű, kommersz, a vezetőülés hat irányban elektromosan állítható.

Tiggo 9
A hétszemélyes Tiggo 9 a széria legnagyobb tagja 4,8 méteres hosszával, 2,8 méteres tengelytávjával. Hozzánkba tölthető hibridként érkezik, a Chery legújabb plug-in hibrid technológiájával. A Chery Super Hybrid 34,46 kWh-s aksijával 170 kilométer tisztán elektromos hatótávot ígér, az elektromos rásegítés nélkül pedig 6,2 literes fogyasztást írnak az 1,5 literes TGDI motorra.

Megjelenésben ez is beleillik a Tiggo szériákba, beltere viszont jobban húz a prémium szegmens irányába, a műszerfala kicsit letisztultabb is a többinél. A Chery nem részletezte, hogy ez a két modell mikor érkezik Magyarországra, csak annyi biztos, hogy a Tiggo 7 és 8 után, valószínűleg 2026-ban.

Eközben az Allianz Partners egy hároméves stratégiai megállapodást kötött a kínai Chery Internationallel az európai piacokra vonatkozóan. A megállapodás értelmében az Allianz Partners lesz a Chery preferált partnere biztosítási és szolgáltatási programok kidolgozásában, amelyek többek között felelősségbiztosítást, cascót, assistance szolgáltatásokat és garanciahosszabbítási lehetőségeket foglalnak magukba.
Az együttműködés olyan innovatív megoldásokat is érint, mint a használatalapú biztosítás, a mobilitási szolgáltatások és a kiberbiztonság. Az elsődleges piacok Olaszország, Lengyelország és Spanyolország lesznek, de 2025-től Belgium, Franciaország, Németország és Hollandia is bekerülhet a bővítési tervbe.
