A Nissan leporolta és felújította a valaha készült legdurvább Micrát

2025.05.15. 09:31

  • A Nissan felújította a 23 éve készült Micra tuningautóját.
  • Beépítettek középre egy 3,5 literes, V6-os motort, amit 300 lóerő fölé húztak.
  • Hatalmas fékeket és toldatokat kapott.
  • Frissítették a fényezést, a dizájnt és a világítást is.
  • A beltérbe pedig 9 colos fedélzeti számítógépet építettek be.

23 évvel ezelőtt a Nissan Design Europe durván átépített egy 2002-es Micrát, hogy ezzel ünnepelje a széria versenymúltját. Hiába a kedves vonalak, a békák bamba tekintetét idéző lámpák és az alig 3,72 méteres hossz, brutál utcai versenyautó lett a japán márka kisautójából és ezt a mai napig nem felejtették el. Éppen ezért újra elővették és váratlan módon korszerűsítették a 350SR névre hallgató K12-es Micrát.

Ehhez modernebb, LED-es nappali menetfényeket építettek a fényszórókba, illetve a hamarosan érkező új Leaf és Micra hangulatában matricázták fel a felfrissített fényezést. Felújították a 18 colos, kovácsolt, RAYS alumínium felniket és kicsit a belteret is átalakították. Új üléseket, biztonsági öveket és egy 9 colos táblagépet építettek  be. Utóbbi kicsit kilóg a 2002-es beltér hangulatából, de kárpótol az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitás, illetve az új hifi rendszer.

A frissítés során a technikához nem nyúltak, ami talán nem is baj. Nem csak 2002-ben szólt nagyot a 350SR, de még ma is elképesztő számokat produkál. Fogták a Nissan Murano 3,5 literes, V6-os motorját – ugye a legendás VQ35 – és beépítették a hátsó üléssor helyére. A leömlőket és a hengerfejeket a 350Z-től, a szívósort pedig a NISMO-tól kölcsönözték, illetve nagyobb emelésű vezérműtengelyt építettek be.

Átprogramozták a motorvezérlőt, így 304 lóerőt produkált a hathengeres motor, míg az autó tömege továbbra sem lépte át az 1,25 tonnát. A 0-100-as sprint valahol 5 másodperc körül alakult, míg a végsebességét 240 km/h-ra mérték. Ilyen értékek mellett indokoltak az elöl 350, hátul 300 milliméteres, hűtött féktárcsák, amiket mindenhol Brembo nyergek szorítanak.

A felfrissített 350SR-t a Nissan május 15-én mutatja meg élőben a nagyközönségnek, a 2025-ös SMMT tesztnapon. Érdekes, hogy ezt ugyanabban a Millbrook Proving Ground tesztközpontban teszik meg, ahol magát az autót is fejlesztették bő 20 évvel ezelőtt.