Kőkemény terepjárót mutatott az Opel, de csak elöl hajt

2025.05.27. 17:26

  • Ütős külsejű offroadert épített az Opel a Fronterából.
  • A Frontera Gravel egy koncepcióautó, aminek a külsejével rengeteget foglalkoztak, menőn is néz ki.
  • Van azonban a komolyabb hiányossága: a hajtáshoz nem nyúltak, így az autó maradt elsőkerekes.

Aranyos, offroadozásra átalakított Frontera-koncepciót mutatott az Opel. A kicsi, elektromos hobbiterepjáró már első ránézésre olyan, mint ami simán felmegy a függőleges hegyoldalon is, de a látszat ezúttal csal.

A Frontera Gravelt az Opelnél tervezték: elmondásuk alapján kikérték az offroad-közösség tanácsait, az átépítéshez pedig igénybe vették a tuningra szakosodott BlackFish, illetve XS nevű cégek segítségét is.

Látszik, hogy a koncepcióautónál mindent bevetettek, hogy kőkeménynek látszódjon: a Frontera Gravel látványos, 16 colos Borbet CWE felniket kapott, amire BFGoodrich terepgumikat szereltek, a tetőn egy narancssárga Thule tetőcsomagtartóra lehet pakolni a cuccokat.

Sőt, csörlő, több LED-es, kiegészítő fényszóró és oldalsó tároló is felkerült az autóra. A színek és a dekorációk is a terepképességet hangsúlyozzák: a Frontera Gravel alapszíne matt barna, amit matt fekete részletekkel és rikító narancssárgával ütöttek fel.

Az újdonság tényleg ütősen néz ki, de van vele egy komolyabb probléma. A rengeteg színház ellenére kihagyták belőle az offroadozás legfontosabb kellékét, vagyis az összkerékhajtást. A Frontera Gravel hajtásán és alapjain ugyanis nem változtattak, így maradt az egyetlen villanymotor és az elsőkerékhajtás.

Forrás: Opel