Kell egy különlegesebb legenda? Vedd meg Vettel Ferrari Enzóját!

2025.06.08. 09:21

  • A Ferrari Enzo az egyik legmeghatározóbb modern szupersportautó: 6 literes V12-es motorja 660 lóerőt és 657 Nm-t tud, aktív aerodinamikája és karbon-kerámia fékei mind a versenypályáról származnak. Fioranóban 1:22,3-as időt ment, vagyis bőven gyorsabb az F50-nél.
  • Eredetileg 349 darabot gyártottak belőle, majd készült még 50 példány, végül egy 400. is, amit II. János Pál pápa kapott – ő jótékonysági célra ajánlotta fel.
  • A most eladó példányt 2004-ben adták át Németországban, majd Angliába, később Svájcba került, és 2020-ban Sebastian Vettel nevére vették. Ő alig használta, összesen kb. 60 kilométert tett meg vele, de megszerezte hozzá a Ferrari Classiche minősítést.
  • Az Enzo most ismét eladó, gyakorlatilag gyári állapotban, teljes dokumentációval, két kulccsal, és azzal a marketinggel, hogy "Vettel Enzója". A kikiáltási ár nem ismert, de a modell mostanában jellemzően 3,5 millió dollár körül cserél gazdát.

A Ferrari Enzo egy ikon. Az autógyártás egy meghatározó darabja, ez nem kétség. A 6 literes V12-es motorja a Forma–1-es tapasztalatokból született, 660 lóerőt és 657 Nm nyomatékot tud – mindezt 7800-as fordulaton. A szénszál karosszéria és a karbon-kerámia fékek mind versenypályáról származó technikák. A légellenállást aktív aerodinamikai elemek szabályozzák: 295 km/óránál a rendszer elkezdi csökkenteni a leszorítóerőt, hogy a végsebesség közelében se nőjön drasztikusan az ellenállás. Fioranóban 1:22,3-as köridőt futott, vagyis majdnem öt másodperccel gyorsabb volt, mint az F50.

Eredetileg 349 darabot terveztek belőle, amit csak fontos vevőknek ajánlottak fel – még a gyártás megkezdése előtt el is kelt az összes. Később további 50 példányt készítettek, majd 2005-ben egy 400. darabot is, amit II. János Pál pápának ajánlottak fel, ő viszont jótékonysági árverésre ajánlotta.

A most eladósorba került darab nem ez. Ezt 2004. június 7-én adta át a német TAMSEN márkakereskedés az első tulajának, Bielefeld környékén. Nem sokkal később az autó Angliába került, ahol a londoni H.R. Owen szervizelte (szám szerint háromszor 2006 és 2009 között), majd Joe Macari, a Ferrari-specialista vette át a gondozását 2011–2014 között. A futásteljesítmény közben szinte alig nőtt: a 2014-es szerviznél csak 1623 kilométer volt benne.

Ezután jött Sebastian Vettel, aki Svájcba vitte az autót, a nevére vette, és 2020 decemberében megcsináltatta rá a Ferrari Classiche tanúsítványt. A svájci Ferrari szervizben három karbantartást is elvégeztetett (2017, 2019, 2021), és ezidő alatt alig több mint 60 kilométerrel növelte a futásteljesítményét. Az autót végül 2021-ben adta el a brit Tom Hartley Jr. segítségével, az új svájci tulajdonos pedig legutóbb idén áprilisban szervizeltette, ekkor már 1962 kilométer volt benne.

A szinte gyári állapotban, teljes gyári felszereltséggel, két kulccsal, szerszám- és gumijavító készlettel, gyári ponyvával, teljes szervizdokumentációval, Classiche vörös könyvvel együtt ismét eladó azzal a felütéssel, hogy Vettel Ferrari Enzója - bár csak kb. hatvan kilométert tett meg vele. Az autó kikiáltási ára ismeretlen, de a Classic.com adatai szerint átlagosan 3,5 millió dollárért, vagyis 1,2 milliárd forintért szokták eladni az Enzókat.