Vadállat Smart a Brabustól

2005.11.25. 09:11

Több mint kétszáz lóerős kisautót takar az unalmas Forfour Concept Car elnevezés. A Brabus Essenben bemutatkozó tanulmánya eddig sosem látott mértékben aknázza ki a Mitsubishi 1,5 literes turbómotorjában rejlő lehetőségeket.


Galéria - kattintson a képre

A Colt CZT-ben ez a négyhengeres még csak 150 lóerős, a sorozatgyártású Brabus Forfourban 177 lovas, az új tanulmányban viszont 210 lóerő és 300 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes. Így az agyonspoilerezett apróságot 6,5 másodperc alatt gyorsíthatja 100 km/h-ra, és 235 km/h-s végsebességet biztosít a számára. Ekkora teljesítményt már nem egyszerű stabilan az útra vinni az első kerekeken keresztül, ezért a Brabus szakemberei önzáró differenciálművet szereltek a tanulmányautóba. Így sem kerülhető el az első kerekek kipörgése egy-egy kövérebb gázadásnál, de közben legalább irányítható marad az autó.


Galéria - kattintson a képre

A teljesítménynövekedést természetesen alapos optikai tuninggal hangsúlyozták. Visszafogott ezüstszínű fényezésével, erőteljes sárvédő-szélesítéseivel, 17 hüvelykes, fekete felnijeivel és az orrát tarkító légbeömlőkkel olyan lett az autó, mint valami rali-versenyautó titkos prototípusa. A visszafogott, de fenyegető stílus belül is folytatódik. Nincsenek hivalkodó, fémet vagy karbonszálas műanyagot imitáló díszbetétek, csak egy feltűnően jól formázott kormánykerék, két Recaro kagylóülés és a lecsupaszított padló.

Sajnos egyelőre nem világos, hogy a Forfour Concept Car csak ujjgyakorlat a Brabus részéről, vagy lesz valamiféle folytatás akár egy komolyabb utcai tuningkészlet, akár egy versenyautó formájában. Azt azonban mindenképp sikerült megmutatni, hogy a Smart Forfourban még vannak kiaknázásra érdemes tartalékok.