Gyári kémfotókon a Skoda Superb

2007.11.09. 15:36

Csak jövő tavasszal mutatkozik be hivatalosan a csehek új családi szedánja, de a beetetést már most megkezdték, méghozzá merőben szokatlan módon. Álcázott próbapéldányokkal rendeztek tesztnapot néhány újságírónak, majd sajtóközleményben számoltak be az eseményről.


Galéria - kattintson a képre

A tesztautókon ugyan alaposan eltakarták a legkarakteresebb részeket, így álcázófólia került a teljes orr- és farrészre, de így is egyértelmű, hogy a második generáció már nem egy elmaszkírozott, nyújtott tengelytávú Passat lesz, hanem önálló karakterű nagykocsi. A Superb ugyan továbbra is a Volkswagen építőelemeiből áll - ahogy a konszern legtöbb nagyszéiás terméke -, de az álcázáson keresztül is jól látható a jellegzetes, tágas fejteret ígérő megtört tetőív, és a hátsó oldalablakok sajátos vonalvezetése. Úgy néz ki, a Skodánál igyekeztek megtartani az előző generáció erényeit, a Superb tágasabbnak ígérkezik legtöbb vetélytársánál, és valószínűleg olcsóbb is. Hogy mindez mégse menjen a Passat eladásainak rovására, azt talán épp a karosszéria kissé esetlennek tűnő kialakításával próbálják elérni.


Galéria - kattintson a képre

A Superbet az amerikai Death Valley-ben az Octaviából, illetve más VW- és Audi modellekből már ismert 1,8 literes, 160 lóerős turbómotorral próbálhatták ki a meghívottak, akik egyebek közt a típus egyik újdonságát, az adaptív fényszórórendszert is megismerhették. Ez jelen esetben olyan lámpákat jelent, amelyek automatikusan változtatják a kivetített fénynyaláb hosszát és szélességét az autó sebességétől és a látási viszonyoktól függően. 0 és 15, illetve 50 és 90 km/h között a szokásos tompítottal egyenértékű a világítás, 15 és 50 km/h között, valamint rossz időben kisebb távolságra, de szélesebben világítanak az AFS fantázianevű fényszórók, míg 90 km/h felett a szokásosnál szélesebb és hosszabb a kibocsátott fénynyaláb.

A Skoda új nagykocsijának más újdonságairól egyelőre nem esett szó, de ez nem is csoda, hiszen a bemutatóját csak jövő márciusban, a Genfi Autószalonon tartják, és nyilván addig is fenn kell valahogy tartani a potenciális vásárlók érdeklődését, nehogy a konkurens modellek valamelyikét vegyék meg a Superb helyett türelmetlenségükben.