A modern autók világában már kényelmesen röpködnek a 200-300 lóerők, ha pedig elektromos hajtásról van szó ez a szám simán lehet sokkal nagyobb. Míg a legerősebb gyári autót könnyű megtalálni (Lotus Evija), addig azt tudjuk, hogy jelenleg melyik gyártónál mennyibe kerül a legolcsóbb lóerő?
Erre a kérdésre a válasz végtelenül pepecselős és rengeteg dolog befolyásolhatja. Egyrészről, hogy milyen valutában mérjük, mely piacot vagy piacokat vesszük figyelembe, milyen felszereltséget és csak jelenleg is gyártásban levő autókat figyelünk vagy mindent is. Ezért ezeket a paramétereket szűkíteni kell: forint/lóerőt fogunk nézni és csak olyan márkák vesznek részt a versenyben, akiknek van hivatalos márkakereskedésük Magyarországon. Kedvezményeket nem számolunk. A kereskedés forintban is mutatja árait. Minden modellnek a jelenleg is kapható legerősebb verzióját nézzük, de azokból a legolcsóbbakat. Ha egy modellből egyszerre több is kapható (pl. facelift előtti és utáni Ford Kuga), akkor az újabb a mérvadó.
Továbbá a plug-in hibrid és BEV autók külön kategóriába kerülnek, ahogy a belső égésű motoros, hibrid, lágyhibrid autók is más csoportba.
Márka | Modell | Ár | Lóerő | Ft/LE | PHEV/BEV modell | Ár | Lóerő | Ft/LE | |
Abarth | 695 | 12 280 000 | 180 | 68 222 | - | ||||
Alfa Romeo | Giulia Q4 | 35 390 000 | 520 | 67 500 | Tonale PHEV | 19 500 000 | 280 | 69 642 | |
Alpine | A110 GT | 28 249 000 | 300 | 94 163 | - | ||||
Audi | A4 45 TFSI quattro S tronic | 18 144 290 | 265 | 68 469 | Q4 e-tron 250 kW quattro | 22 019 260 | 340 | 64 762 | |
Bmw | M2 Coupé | 28 170 000 | 460 | 61 239 | i4 M50 | 29 870 000 | 544 | 54 908 | |
BYD | - | Seal Excellence AWD | 19 212 900 | 530 | 36 250 | ||||
Citroen | C3 PureTech 110 S&S | 7 300 000 | 110 | 66 363 | C5 X PHEV 180 | 18 440 000 | 224 | 82 321 | |
Cupra | Leon 2.0 TSI DSG | 15 537 569 | 300 | 51 792 | Leon 1,4 TSI DSG PHEV | 16 370 545 | 245 | 66 818 | |
Dacia | Duster Tce 150 EDC | 8 299 000 | 150 | 55 326 | Spring 65 Extreme | 9 799 000 | 65 | 150 754 | |
Dongfeng | T5 EVO Heath Wave | 13 900 000 | 197 | 70 558 | Voyah Free | 35 420 300 | 480 | 73 792 | |
DS | 3 PureTech 130 S&S | 11 340 000 | 131 | 86 565 | 7 E-TENSE 360 | 24 440 000 | 360 | 67 889 | |
Fiat | Panda 1.0 BSG | 6 280 000 | 70 | 89 714 | 600e | 13 990 000 | 156 | 89 679 | |
Ford | Focus ST X M6 | 15 330 000 | 280 | 54 750 | Mach-e GT AWD | 33 700 000 | 487 | 69 199 | |
Honda | Civic Type-R | 25 270 000 | 329 | 76 808 | e:Ny1 | 20 730 000 | 204 | 101 617 | |
Hyundai | Kona N | 11 999 000 | 280 | 42 853 | Ioniq 5/6 77,4 kWh AWD | 20 299 000 | 325 | 62 458 | |
Isuzu | D-MAX | 12 127 230 | 163 | 74 400 | - | ||||
Jaguar | F-Pace V8 | 43 603 000 | 404 | 75 831 | F-Pace PHEV | 36 204 000 | 404 | 89 613 | |
Jeep | Avenger 1.2 | 8 399 000 | 100 | 83 990 | Wrangler PHEV | 33 600 000 | 380 | 88 421 | |
Kia | Sportage Hybrid | 14 549 000 | 230 | 63 256 | EV6 GT | 31 490 000 | 585 | 53 829 | |
Land rover | Discovery P250 | 25 396 000 | 249 | 101 991 | Evoque p300e PHEV | 26 470 000 | 309 | 85 663 | |
Lexus | NX 350h | 19 600 000 | 242 | 80 991 | RZ 450 | 27 590 000 | 313 | 88 147 | |
Mazda | 3 2.0 e-Skyactiv X | 11 406 900 | 186 | 61 327 | CX-60 e-Skyactiv PHEV | 21 079 900 | 241 | 87 468 | |
Mercedes / AMG | A 45 S 4MATIC+ | 28 106 000 | 421 | 66 760 | C63 S E Performance limuzin | 45 743 000 | 680 | 67 269 | |
MG | HS | 9 999 000 | 162 | 61 722 | EHS | 12 450 000 | 258 | 48 256 | |
Mitsubishi | Spacestar | 4 440 000 | 71 | 62 535 | Ecplipse Cross PHEV | 16 750 000 | 188 | 89 096 | |
Nissan | Micra | 7 265 000 | 91 | 79 835 | Leaf e+ | 17 995 000 | 217 | 82 926 | |
Opel | Mokka 6M | 8 220 000 | 136 | 60 441 | Grandland Gse | 20 060 000 | 300 | 66 867 | |
Peugeot | 2008 | 9 750 000 | 136 | 71 691 | 2008 Hybrid4 PHEV | 18 870 000 | 300 | 62 900 | |
Porsche | Cayenne S | 46 870 976 | 474 | 98 883 | Macan Turbo | 48 620 515 | 639 | 76 088 | |
Renault | Clio E-Tech 145 | 9 199 000 | 143 | 64 328 | Megane Electric 220 | 17 249 000 | 220 | 78 404 | |
Skoda | Scala 1.5 TSI ACT | 8 576 748 | 150 | 57 178 | Enyaq RS | 28 192 744 | 340 | 82 919 | |
Ssangyong | Tivoli | 7 799 000 | 163 | 47 847 | Torres evx | 16 499 000 | 206 | 80 092 | |
Subaru | Impreza | 10 250 000 | 114 | 89 912 | Solterra | 25 320 000 | 218 | 116 146 | |
Suzuki | Vitara 1.4 | 8 490 000 | 129 | 65 914 | Across | 25 570 000 | 306 | 83 562 | |
Tesla | - | Model S Plaid | 43 599 000 | 1020 | 42 744 | ||||
Toyota | GR Yaris | 16 950 000 | 260 | 65 192 | Rav4 PHEV | 22 400 000 | 306 | 73 203 | |
Volkswagen | Golf R | 16 926 200 | 320 | 52 894 | ID.4 | 20 668 882 | 286 | 72 268 | |
Volvo | XC40 | 16 430 000 | 197 | 83 401 | EX30 TMP | 19 090 000 | 428 | 44 603 |
Ahogy a listából is látszik, jelenleg a Hyundai a Kona N-jében találjuk meg a legolcsóbb lóerőt. Ez viszont egy ici-ipicit becsapós, mert míg már kapható az új Kona, addig ennek N-es verziója még nem, így az előző generációsat árulják. Vagyis, ha alig pár éves autókat figyelünk, akkor bizony a Ssangyong Tivoli a nyerő csaknem 48 ezer forintos lóerejével.
PHEV és BEV kategóriában pedig meglepő módon (végülis Karottának és nekem is) nem a Tesla Model S Plaid-je a győztes, hanem a BYD. Ugyanis míg a Seal Excellence AWD csaknem fele annyi lóerővel rendelkezik, mint a Plaid (530 vs 1020), addig a Seal annyival olcsóbb, hogy ott egy lóerő csak 36 250 forintba kerül – ezzel pedig en bloc a kínaiktól kapjuk a legolcsóbb lóerőt jelenleg.
Ha pedig azt nézzük, hogy ki adja a legdrágábban, akkor a britek felé kell néznünk, ugyanis a Land Rover Discovery P250 egy darab lóereje mintegy 102 ezer forint.
Elektromos lovaknál pedig nagyon érdekes módon a Dacia Spring 65 Extreme, amiben extrém drága egy lóerő. 150 754 forint. Ez történik, ha csaknem 10 millióért adsz 65 lóerőt. Így pedig a legdrágább lóerőt az pont egy gazdaságos autókat áruló márkánál kell keresni.
Egyébként további érdekességek a picit felesleges, de statiszikaimádóknak való táblázatból:
- A Tesla Model S Plaid rendelkezik a legtöbb lóerővel, amihez hazánkban hozzájuthatunk a cikk elején említett feltételekkel.
- A leggyengébb a Dacia Spring 65.
- 38 márka közül az Abarth, az Alpine, a BYD, az Isuzu és a Tesla indult csak egy kategóriában. Ezen kívül mindegyik márkának van legalább egy belső égésű motoros, vagy BEV/PHEV autója.
- A legdrágább autó a listán az új tisztán elektromos Macan Turbo, ami 48,6 millió forint.
- A legolcsóbb a Mitsubishi Spacestar.
Zárásként pedig hozzáfűzném, hogy egy autó nem csak lóerőből áll, ezzel a listával pedig egyik gyártó sem lett jobb/rosszabb a másiknál. Ez a cikk csak játék a számokkal, statisztikákkal. Mindez abból indult ki, hogy Karottával a Model S Plaid kapcsán került szóba, hogy talán ők adják hazánkban jelenleg a "legolcsóbb lóerőt".