A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Maserati » Biturbo (1984-1994)

Biturbo Ghibli II. 2.8 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

A szerény kinézetű atomerőmű

Szöveges ítélet

Egyszer egy bankból hazafelé, még 1996-ban megláttam egy ilyen autót. Egy olajzöld darab volt, és azonnal megszerettem. Lehetőségem volt kipróbálni, akkor pedig elhatároztam, hogy ha nekem egyszer lehetőségem lesz, ilyen autóm lesz. Úgy adódott, hogy lett lehetőségem, és "akadt" is egy ilyen autó. Fórum átnéz, kérdez sokat, kap választ sokat, és .... megvettem ... Spec Köszönet Zsoltinak ;) ( ez röpke fél év, pár szóba sűrítve ).

Beleültem, és és és és és ... hát elmondhatatlan az érzés ami megszállt abban a pillanatban. Iszonyatos erő, robbanékonyság, kényelem ... igen, ilyennek képzeltem el ... Első meglepődés: Gábor Áron utca a bimbó úttól felfelé. Aki ismeri tudja egy "aprócska" emelkedő. A Twingom bizony hármasban már csak nyögve, és semmit nem gyorsulva mászik fel. Kicsit nagyobb gáz, gondoltam, erre úgy megindult, hogy nem győztem kapaszkodni. Amindenit! ennek a fele sem tréfa! Ott, és akkor megtudtam, az emelkedő nem számít. Ha előzni kell, nem érdekes hogy a nagykönyv szerinti 20Km/h különbség megvan-e. az előzés végére biztosan meglesz. És a szembejövőtől csak annyira kell tartani hogy ne hozzuk rá a frászt. Ha nyomsz egy kövéret, szépen elkezd húzni az autó, majd amikor eléri a 2300 körüli fordulatot a motor, csak kapaszkodnod kell a kormányba, mert jön a hátba verés! Az ember azt várná, hogy a sebesség növekedésével a gyorsulás csökkenni fog, hát nem! Megtanultam, hogy úgy gyorsul, hogy a magasabb fordulaton még a levegőt is nehezebb venni. És ne hidd, hogy ötösben ennek vége ... Kipróbáltam, nyomtam neki 240 Km/h-ig, tovább még nem mertem, pedig bőven menne még ... de addig is úgy gyorsul, mint egy utánégetős vadászgép. Hogy hol a vége? Nos ... ötösben 140 Km/h-hoz tartozó fordulatszám az óra szerint kb. 3200 1/min, az elektronika pedig leszabályoz 6300-nál. Számolj kicsit ....

Bőr belső, ehh ... melegben forró és éget, hidegben meg odafagysz :) erre figyelni kell. Persze, ha garázs van ez nem probléma. Sűrűbben kell mosni is, mert sokan megnézik, és milyen már egy ilyen autó ha koszos ....brrrr. Ha esik az eső, vigyázni kell. Amúgy is rendszerint a fizika határain autózik vele az ember, és ezzel az erőművel hamar ezeken a "határokon" túl találja magát az ember, ha nem figyel. Parkolásnál a magasabb szegélyek okozhatnak bonyodalmat, csakúgy mint a helytelenül tervezett fekvő rendőrök, és általában a magyar utak minősége is kicsit sűrűbb futóműállítást tesz szükségessé. A Gumik is jobban kopnak, és a nagy teljesítmény miatt fokozottan figyelni kell az előírt guminyomást is! Általában több figyelmet kell szentelni neki az átlagautóknál, de szerintem ez normális

Sokan zúgolódnak; hűűű a fogyasztás .... Na igen, egyik barátom mondta: ezeket az autókat nem a fogyasztásukért szeretjük. Nehéz 12 liter alá lemenni vele, elismerem, és sűrű(bbe)n kell olajat is cserélni, mint a szokványos gépeknél. De ez egy különleges autó, ami különleges élményt ad a tulajdonosának, az utasának. Arra tervezték hogy a hosszabb utakat kényelemben, mégpedig átlagon felüli kényelemben tölthessük, meglegyen a teljesítmény a magas vezetési élményhez, tehát hogy jól érezzük magunkat. Ez a kényelem ( szolgáltatás ) többe kerülhet az átlagosnál, de ami jó, az rendszerint nem olcsó ...

Hibalista

- Egyszer a váltó mechanikai rögzítőeleméből kiesett a rögzítő csap. Nem tudtam váltani vele. Álló helyzetben sikerült hármasba tenni, hazajöttem vele. Mondjuk ez bármelyik autóval megtörténhet. Ami még volt, hogy egyszer nem vettem észre időben a jobb hátsó keréknyomás alacsony mivoltát, és szépen szálszakadt is lett a radiál. Persze kuka és jöhetett az új gumi. Mentségemre szóljon ez az első komolyabb teljesítményű autóm, nem szoktam meg az ellenőrizendők sűrűbb ellenőrzését ...

Ide hordtam szervizbe

Sipisti .... Az ő neve is sokat mond a Maser tulajoknak, nem lehúzós, és megcsinálja amit kell. Ért is hozzá. Ha valamihez mégis "kevés" volna, azt is megmondaná. Tökéletesen megbíztam és megbízom a munkájában, és említésre méltó, hogy Neki is Maserati áll a garázsában. ( És csak azért nem kap tízest, nehogy az eső beleessen az orrába :D )

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1996
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 16 l
Előző autója? Twingo Következő autója? azt hiszem nem kell magyarázni, ez megmarad :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Maserati Biturbo 1984

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)