Hálás sportmaschine
Szöveges ítélet
Kicsit megviselve vettük (nagyon), aztán rendbeszedték az Opel szalonban úgy ahogy. A márkaszervizben egyszerűbb cserélni valamit, mint megjavítani. Ha a hiba nem látszódik/érződik, nem foglalkoznak vele.
Utána a kocsi egész jól ment. Kopó, szakadó alkatrészek mindig vannak (kupplungbowden, fékbetét, féltengelycsukló, stb), szóval hétvégéken jól elszórakoztatja az embert. A motorja megbízható (c20ne, 88-ben az év motorja volt), igénytelen, de 5-6000 km-enként azért megkapja az új olajat. Elég jól húz (0-100km/h 9sec), és a futóműve is kellően kemény a durvább kanyarokhoz (15-ös kerékkel már a kényelem rovására megy). Sajna a beltér már kicsit zörög. Hál istennek van benne kezdetleges motordiagnosztika, otthon könnyen kiolvashatók a hibái, sőt otthon elég könnyen szerelhető is. Alkatrészek relatíve olcsóbbak. Néha a Ladáénál is! Az első ülései kényelmesek, jó oldaltartásúak, de mögém már nehezen fér be valaki (pedig 5 ajtós).
A digit műszerfal kellemes csalódás volt! Eddig semmi baja (híresztelésekkel szemben), és hamar hozzászoktam (most térnek vissza hozzá), valamint a cseréje is max 10.000 Ft bontottan.
Van benne szervókormány, elektromos ablak, fedélzeti computer és ABS is (extraként még lehetett hozzá a következőket is rendelni: elektromos tükör, ülésfűtés, bőr belső, CD-s rádió).
A váltója kicsit lötyögős volt, de már tudom mi és hol kopik, most pontos és könnyű. A pedáljai kicsik, bökték a talpam, nem tudtam finoman adagolni a gázt, de vettem rá alupedálokat, azokkal tökéletes.
A beltér egyszerű, ennek következtében bátran szétszedhető. (ez vonatkozik másra is). Kicsit nagy a gyári kormány, beleér a térdembe, ezért érdemes lecserélni valami sportosabb, kisebbre.
Néha itt-ott rohad, de ha odafigyel rá az ember, akkor kisebb javításokkal megoldható.
Fogyasztása országúton 7,7l, városban nagylábbal 12l... De akkor is marha jó vele gyorsulni. :)
Egy mondatban:
Gyors, kényelmes két vagy három személynek, olcsó az alkatrész, sok a bontott, és könnyű a szerelése, ha karbantartod sose kopel. :)
Hibalista
- -kormánymű 40.000 HUF (bontott)
- -szervú szivattyú 25.000 HUF (bontott)
- -hűtő rad. 15.000 HUF (új)
- -fűtő rad. 4000 HUF (bontott)
- -gumicsövek 1000 HUF (új)
- -kupplungbowden 3000 HUF (új)
- -lambdaszonda 6000 HUF (új)
- -első szélvédő 12.000 HUF (új)
- -oldalablakok 3000 HUF (bontott)
-
-
Ide hordtam szervizbe
Opel márkaszervíz - drága, lassú
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Autószerelő - hozzánemértés
Klubtárs - azóta minden jó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 195000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 2107 | Következő autója? | Opel Astra GSi, Subaru Impreza 2.5 WRX STi :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |