A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 100 (1990-1994)

100 2,3i AAR 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csodálatos nyomatékgyár

Szöveges ítélet


A régi szögletes Audi Coupéhoz kapcsolódó, mintegy 5-9 évvel ezel?tti élmények nyomán (is) vettem Audit.

A f? cél viszont az volt, hogy ráfizetés-eladósodás-bank nélkül sikerrel lecseréljük kiskategóriás autónkat egy családi nagykocsira, amely nem 1-2 évre szól: (i) tágas, komoly kényelmet ad (ii) szerkezetileg igen tartós (iii) viszonylag olcsón fenntartható (iv) jobban megy mint egy átlagautó (v) nagyon biztonságos.

Ennek nyomán nézel?dtem az autópiacon: a 10-14 év közötti Mercedesek jók lettek volna, ámde vagy drágák, vagy rémesen lehasználtak, vagy netán benzintemet?k. A BMW-k a legtöbb esetben fáradtak, széthajtottak, mellékesen a három német presztízsmárka közül a legdrágább az alkatrész hozzá (és nem kell kevesebb, s?t).
A nagyobb olasz-francia autók is ilyen korukra nagyon leamortizálódnak ( és egyébként sem az öröklétnek szánják ?ket: lásd szerves anyagok, m?anyagok fáradása, rozsda, karosszéria gyengeségek, trehány elektromos megoldások, amelyek kontakthibákhoz vezetnek) A 90-es évek közepi japán é skandináv autók között nem találtam olyat, amely mind az 5 pontban megfelelt volna a céloknak.

Így jutottam el végül a régi-új márkához , az Audihoz, ezen belül is a mérete miatt 100-ashoz. El?ször 2 literes motorokat néztem, de nem t?nt kiegyensúlyozottnak ehhez a mérethez. A 2,6-ot falánknak írták le és a 150 ló relatíve nem sok, a 2,8 pedig (akkoriban) drága lett volna, továbbá m?szakilag komplikált (2 leöml?, 2 katalizátor, stb.) és amúgy sem kell városba 180 lovas ménes. Szerencsémre szembejött egy öthengeres: 2,3i.
Tehát 100-as: id?tlenül szép forma (diákkorom egyik szép álomautója is egyben), teljesen cinkelt karosszéria, b?rbels?, procon-ten biztonsági rendszer, pingpong-asztalnyi orrész, hatalmas bels? tér, min?ségi anyagokkal -, amelyet az el?z? gazdája sem tudott lelakni, pedig a jelek szeirnt igyekezett.
A kocsi 13. évében is lényegében rozsdamentes – csak a korábban megsérült cinkrétegnél, alvázvédelem hiánynál van felületi rozsda. A kipufogó természetesen még az eredeti, 250e km-nél.
A motor 2,3-as, öthengeres, amely a csúcs turbós Audi versenymotorok legegyszer?bbike, ámde valószín?leg ez a legtartósabb is: 10 szelep, nincs turbó, számos azonos masszív alkatrésszel, valamint viszkós és elektromos ventillátorral (túlbiztosított), robusztus felépítéssel – mindez: 133 lóer?vel. Ez talán kevésnek hangzik, de ezek széles hátú, er?s német lovak: a nyomaték már alapjáratnál is hatalmas, így nyugodtan lehet 1000-1900 között autózni, egy személlyel még komolyabb emelked?n is. A gyorsulás is másképp jelentkezik, mint ahogy a mai autóknál megszokott: egyenletesen húz, ezért kevésbé felt?n?, ráadásul a fülkébe kevés zaj sz?r?dik be - a 9,5 másodperces gyorsulás azért nem rossz. Nincsenek gyenge holtpontok, pillanatnyi nyomatékhiányok...megy mint a g?zgép. És ne felejtsük el, remekül legózható motor, amelyre 30-50-100 lovat lehet viszonylag kevés befektetéssel úgy kihozni, hogy megfelel? kivitel esetén az élettartam nem szenved csorbát. Idevág az is, hogy itthon is több 2,3i gép fut 400e km feletti futásteljesítménnyel. A budapesti fogyasztás klímával 11 liter körül van – egy 1,4 tonnás autóban 2,3-as motorral - mindez egyébként az Audi 80-as évek végi technikája...

Autópályán 7-12,5 között fogyaszt, a végsebessége óra szerin 228, 160-tól még remekül gyorsul. Ha nem vigyáz az ember, a 160-as utazó 170 lesz..csodálatos.
Néhány részmegoldás: a leveg?t a hátsó lábakra is elviszi plusz a középkonzolon is hátramegy, szabályozható módon. A m?szerfal világítását le lehet venni, hogy ne vakítson. állítható magasságúak a plüss ülések, kartámasszal. A fejtámla d?lésszöge változtatható. Elektromos napfénytet?, 2 állással, fokozatmentesen. Gyárilag aranyfóliával bevont felület?, h?véd?s 4 elektromos ablak, stb.

A csomagtartó: kb. 560 literes...hatalmas: 1 összecsukható gyerekágy és 2 babakocsi után is csak félig van - és ez nem az Avant karosszéria.

Fenntartás? Az alkatrészárak SEAT, VW szinten vannak, abszolút elfogadható. Az éves .szervízköltség 12.000 km futásnál kb. 100-120e HUF körül van.

Tekintetbe véve a sok finom részmegoldást, a lágyan és pontosan m?köd?, er?teljes ZF-váltót, a gurgulázó 5 hengeres motort, hatalmas kényelmet, a komfortot és a biztonságot, úgy érzem, hogy tökéletes döntés volt!
Fél év tapasztalat nyomán néha-néha egy kérdés kapirgálja az agysejtjeimet: Istenem, miért nem quattro hajtásút vettem? :o)

Hibalista

- Vásárláskor (el?re kalkulált módon) - kopó alkatrészek: számos futóm?alkatrész (szilentek, 4 lengéscsill., 4 gömbfej, toronyszilentek), 2 tömítés a váltónál. Továbbá, szükség volt kormánym?felújításra a magyar utakon megtett 240e km miatt.
- Fél év használat során: 1 relécsere, 1 gyújtáskapcsolócsere, 1 hátsó féknyereg csere (bontott jó állapotúra)

Ide hordtam szervizbe

Dergez A. - soroksári minden típust javító mester. Er?sen javasolt!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1993
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 240000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? saxo Következő autója? Valamilyen Audi, valószín?leg jó sokára...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 100 1990

További ítéletek (54 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)