277 ezer km - átkozottul közel a tökéletességhez
Szöveges ítélet
18 éves korom óta - most 33 vagyok - olyan helyeken dolgoztam, hogy a munkámmal járt, hogy sokat vezetek, különféle autókon. Ráadásul szeretek vezetni, így a saját autóimat sem kíméltem.
Szinte minden valamirevaló kommersz típus megfordult alattam (vw, opel, suzuki, honda, nissan, fiat, peugeot, citroen), és soha, egyetlen autót nem szerettem annyira mint ezt a kis 3 ajtós, alsó középkategóriás kisautót.
Az autóm el?élete tesztautóként zajlott, több autós szaklapban szerepelt a fotója és a konkrét tesztje, majd egy Toyota alkalmazott vette meg, én pedig kés?bb t?le vásároltam.
Vajszín? bels?, sportfutóm?, gazdag felszereltség (minden elektromosan állítható, f?thet?, kihagosító, 8 hangszóró, itt-ott b?rborítás, alsó középkategória, ´97 :-))
Iszonyúan beleszerettem, nagyon jól ment (5 emberrel folyamatos 200 a német autópályán) és a futóm? ebben a méretben csak az A3-hoz mérhet? precizitással és stabilitással tette a dolgát.
A családban korábban volt egy Carina, a cégnél pedig több Hiace és Hilux, tehát nagyjából láttam, hogy mit bírnak a Toyoták, így annak ellenére, hogy küls?re kifejezetten nem tetszett, mégis megvettem, és csak alátámasztani tudom a Toyota-fanok megbízhatóságról szóló, néha már-már giccsesen meseszer? beszámolóit.
Én aztán tiportam neki, messze nem takarékos üzemmódban, és tényleg nem kellett hozzányúlni a kötelez? karbantartásokon kívül. Mondjuk az is igaz, hogy lelkiismeretesen gondoskodtam róla (karbantartás mindig szakszervízben, a legjobb olaj, stb.).
Hogy egyetlen beszédes adatot említsek: Az autó 165 ezer km-t futott, amikor az els? fékbetétcsere megtörtént...
Aztán b?vült a család, a háromajtós hirtelen nagyon sz?k lett, nagyon fájt érte a szívem, de muszáj volt nagyobbra cserélni. Az autó m?szaki állapotáról az mindent elmond, hogy nem más vette meg, mint a toyotás szervízvezet? testvére.
Ennél az autónál vannak sokkal szebbek, sokkal gyorsabbak, sokkal takarékosabbak, drágábbak és olcsóbbak, de összességében az eddigi életem legjobb autója volt, lényegesen jobb, és a bels? terét illet?en sokkal igényesebb, mint a kés?bb angliában gyártott azonos karosszériájú Corollák.
Hibalista
- Igazi, klasszikus meghibásodás nem volt, az alábbi javítások voltak rajta:
- - Kétszer kaptam nagy követ a szélvéd?re, ez két szélvéd?cserét eredményezett.
- - Kétszer cseréltem a bal els? fényszórót, valószín?leg az is k?t?l repedt meg.
- - Miután eladtam, az új tulaj mind a négy lengéscsillapítót újra cserélte, dehát közel 300 ezer km-nél ez nem csoda.
Ide hordtam szervizbe
Autófókusz, Szombathely: Igazi kifogást nem tudnék mondani, de valahogy nem szerettem oda járni. Korrekt munkát végeztek de rideg és rugalmatlan volt az ügyintézés.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Toyota Autóház, Veszprém: Jobban tetszett, szerintem jobbak a szerel?k és kifejezetten ügyfélközpontú a hozzáállás.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 245000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Cinquecento Sporting | Következő autója? | Toyota Avensis 1,6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |