A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 240, 260 (1974-1993)

240, 260 244 DL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A megbízhatóság svéd szimbóluma

Szöveges ítélet


Volvo-m 1977-es évjáratú, elöl kereklámpás, hátul kislámpás. 2,1 l-es
motorral, 100 LE.
Ahhoz, hogy egy 29 éves autó megérje ezt a kort, eddigi élete során
féltő és óvó kezekre volt szüksége. Bár ennek a 244-nek csupán bő 1 éve
vagyok gazdája, szerencsére elődeim is méltó módon bántak vele.
Az előző tulajdonos nagyon alapos és jó minőségű munkával felújította a
karosszériát, kb. 60.000 km-rel ezelőtt pedig a motor is felújításon
esett át. Ennek köszönhetően a kocsi mindig megbízhatóan és hiba nélkül
működik. Természetesen egy majdnem muzeális korú járművet nem illik a
mindennapok taposómalmában kínozni, erre tökéletesen megfelel a család
Punto Multijetje. A Volvo-t kizárólag jó időben vesszük elő a garázsból,
ahol egyébként lepel alatt pihen. A használat kimélő módjából kifolyólag
eddig összesen kb. 3000 km-t futott, de ebben volt balatoni és budapesti
családi kirándulás is.
Az eltelt időszakban szert tettem néhány új alkatrészre (új középkonzol, első lökhárító,
gumik, sárfogó gumik, első kerékcsapágyak, vízpumpa), de ezek egyrészt a
további csínosítgatást szolgálják, másrészt fogyó dolgok.
A rendkívűl strapabíró és stabil konstrukciónak köszönhetően jellemző
meghibásodásokról nem tudok beszámolni. (Aki az idős Volvo-k lelki
világára kiváncsi, bővebbet a volvofanatik.hu oldalon talál - a Veterán
Volvo Klub lapja.) A motor a jó 260.000-es futásteljesítmény ellenére a
legnagyobb téli hidegben is - természetesen szivatóval - elsőre indul. A
legutóbbi műszaki vizsgát megelőzően a vízpumpát kellett kicserélni, és
az alvázon illetve a kipuffogó-rendszeren némi heggesztést eszközölni.
A karosszéria valódi vastag svéd acélból készült, amely a hírének
megfelelő minőségű. Az autó összes külső és belső eleme a tartósságot és
az időtállóságot sugározza (a minden 2-es Volvo műszerfalán meglévő
repedéseket nevezzük nyugodtan patinának.)
Igen érdekesen alakul a motor karaktere, amely igazán nyomatékos, de a 4
sebességes váltóval 90-nél már 3000-t pörög. Ezért az idős úrnak kijáró
tisztelet okán csak kényelmes 90-100 körüli tempóval szoktam közlekedni.
Amúgy sem a motor, sem a kasztni nem lenne akadálya a nagyobb
sebességnek. A magas fordulatszámon pörgő motoron egy overdrive-s váltó
segíthet, amelynek beszerzése - nem túl nagy intenzitással - folyamatban
van. A kocsi egyenesfutása kitűnő. Sőt a kanyarokban is egész
becsületesen viselkedik, bár tény, hogy a majd´ 13 mázsás tömeg még
kézben tartható módon sodródik a kanyar ívéről kifelé. De ezt az autót
nem sportautónak gyártották. A karburátoros motor fogyasztása használat
módjától függően az országúti 9 l-től a téli városi 12 l-ig terjed, ami
messze nem elviselhetetlen.
Mindenképpen meg kell említeni az olyan finomságokat, mint a méltán híresen biztonságos karosszéria, a 4 tárcsafék, a kisautókat megszégyenítően kicsi fordulókör.
A kocsi nagyon kényelmes, minden további gond nélkül elfér benne 5
felnőtt, és akkor a csomagtartó hatalmas méretéről még nem is szóltam.
Ha a mai puttonyos 4-ajtósok 500 l körüli csomagtartóval rendelkeznek,
akkor a 2-es Volvo-ké legalább 700 l-es. Sajnos pontos adat a
gépleírásban sincs, úgy látszik 30 éve ezt még nem tartották olyan
fontosnak.
A kopó alkatrészek elfogadható áron bármely alkatrész kereskedésben
beszerezhetők (bár légszűrőt csak márkakereskedésben kaptam megfelelő
méretben). Az egyéb dolgokat pedig borsos áron nyugatról lehet
meghozatni, pl.: egy darab hátsó lámpa búra 40.000,- Ft-ba kerül.
Bontókba megfelelő utánjárással lehet dolgokat találni, bár ebből a
típusból sohasem futott nálunk túl sok.
Ha valaki belszeret egy 2-es Volvo-ba, és nem egy buherált példánnyal
van dolga, nyugodtan vegye meg, nem túl magas áron egy örök példányhoz
juthat.

Hibalista

- Első kerékcsapágyak, Vízpumpa

Ide hordtam szervizbe

Sógorom, csak jót tudok mondani róla

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1977
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 265000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója? Ki tudja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 240, 260 1974 (1986 - 1993)

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)