A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2003-2008)

3 1,4 TE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

BAT-Mobil

Szöveges ítélet

Belül:
Egyenetlen padló az első ülések előtt (hátsó padlófűtés csatornája) hangszigetelő anyag gyári kitöltésével orvosolható lehetne, a filcszőnyeg és a gumiszőnyeg kiegyenlíti, így végül is nem zavaró.
A padlón a nem eredeti gumiszőnyeg állandóan felcsúszott, ekkor vagy a kuplungpedál teljes mértékű kinyomását akadályozta, vagy a gumiszőnyeget a pedál felhajtotta visszatérésekor. Végül vásároltam egy gyári gumiszőnyeg garnitúrát, amihez adtak rögzítőpántot, így ez a problémám megoldódott. A baloldali lábpihentető helyén nincs gumi megerősítés a filcen, így igen gyorsan hajlamos foszlásnak indulni az a szőnyegrész. Vásároltam hozzá polírozott alumínium taposó lemezt, ami véd és egyben jól is néz ki, így már oké. Ha leveszem az aksi sarut (nem sűrűn teszem) elfelejti a bal.e.ajtó vezérlőpanelje az ablakvezérlő funkcióját, újra kell tanítani gombonként. Nappal hiányzik a világítás visszajelző lámpája, igaz már megtanultam, hogy a bajusz kapcsolóra nézzek, ott látom, ha felkapcsoltam.
Motortér:
A légszűrőházat valami infantilis mérnők tanonc tervezhette. Hihetetlen béna megoldásként nem lehet levenni, csak megbillenteni a légszűrő fedelét, mert a gyújtásvezérléssel együtt van, amit különféle kábelek kötnek a motorhoz. Úgy kell kihúzni a szűrőbetétet egy keskeny résen, majd a gyári előírás szerint ezen a keskeny résen bepasszírozott törlőkendőt szorongató kezemmel kitörölni, egyszerűen nem akartam elhinni, hogy ez igaz. A motor és az utastér közti részen a kipufogócsonk felett vezetik el a gyertyákhoz a kábeleket és egy jeladó kábelét. A kábelek fekete szigetelőszalaggal vannak összefogva és rögzítve. Az itt uralkodó magas hő hatására a szigetelő szalag ragasztója egy év alatt elengedett. (3 db 20 forintos kötegelő szalaggal pótoltam a szigetelőszalagokat).
Összefoglalva:
Japán és ott is összerakott, mégis egyszer már cserben hagyott. :( A kuplung a leggyengébb pontja! Érdekes, hogy senki sem írta a népítéletében ezt, pedig a szervizben azt mondták, hogy a hármasoknál sajnos előfordul mind két hiba. Végül is más problémám nem volt vele. még egy izzó sem éget ki, de azért elég bosszantó, hisz 30ez.km semmi egy kuplung életében. Én kíméletesen vezetem, nem gyilkolom a kuplungot, a gazdaságos fogyasztást többre tartom a sportos közlekedésnél. Az előző autómnál 180ez.km-nél cserélték le ugyan ezt az alkatrészt, pedig az "csak" olasz volt.
A vezetési élménye még mindig nagyon jó. Kívülről, mint egy BAT-Mobil, belülről Alfa, Audi keveréke. Fogyasztás elfogadható 6 liter vegyesen, ha mínuszba fordul az idő, akkor 7 liter. Egy tankkal 750-800 km megtehető. Szervizekben nagyon udvariasak és segítőkészek. Hörgős sportos kipufogó hang alapjáraton, de csak hátul és kívül hallani, belül csendes. Mivel az 1,4-es sem belülről, sem kívülről nem tér el a jobban felszerelt modelleknél, ezért könnyű optikailag feljebb tornászni, én sem bírtam ki, GTA hűtőmaszk, GTA tetőspoiler, GTA könnyűfém kerék. Hosszútávra terveztünk vele, ezért kiválasztásánál a Népítélet írásaira és az ismerősök véleményére alapoztunk. Egy kedves ismerősöm azt a tanácsot kapta az autószerelőjétől, hogy döntse el új autó, vagy új és jó autót akar-e vásárolni, ha igen akkor japánt vegyen. Ő így is tett és már öt éve egy Toyota Yaris boldog és gondtalan tulajdonosa. Ezért én is megelőlegeztem a bizalmat és az európaiakra jellemző kritikát nem nélkülöző „vak” hitet a japán precizitás és munkaszeretet termékeinek, így jutottam el a Mazdához. Ehhez képest 10ez-nél és 30ez-nél is jelentkezett egy fontos erőátviteli meghibásodást. Remélem, hogy az eddigi tapasztalatok alapján (amit kicseréltek azzal utána már nem volt gondom), nem kell aggódva gondolnom arra az időszakra, amikor lejár a garanciám. Kár ezért a két szeplőért!!! Ugyanis ezektől eltekintve mind elektronikusan, mind mechanikusan tökéletesen teljesít a gép.
2009. január
Átléptem a 70 ezret. Az legutóbbi beírásom óta eseménymentesen telnek a megtett kilométerek. Az óra tökéletes, nem késik, a kuplung hiba nélkül teszi a dolgát. A motor pöcre indul hidegben, melegben. Két és fél év után kiégett az bal első tompított izzóm, majd 2 hónappal később a jobb oldali. Úgy örültem neki, végre valami indok amiért írhatok. A cserét magam végeztem mind két esetben. Nem volt tragikus, egyedül a rögzítő akasztottam vissza egy kicsit nehezem, mert nem láttam, hol a pöcök. Figyelem, az izzó cserénél át kell tenni a régiről egy kis közbetétet az új izzóra, ami arra szolgál, hogy az elektromos csatlakozónak ne kelljen olyan mélyen benyúlnia a fényszóróházba! Úgy volt, hogy eladjuk és Mazda5-re nyergelünk át, de a gazdasági válság miatt meggondoltuk magunkat, helyette rakattam fel levehető fejes vonóhorgot, amihez vásároltam egy THULE szállító rendszert, ezen felváltva vagy egy 450 literes boxot, vagy kerékpártartót lehet szerelni. Így már nem is hiányzik a Mazda5 nagyobb csomagtere. Újból elolvasva a korábbi beírásaimat, elég szőrszálhasogatónak tűnök saját magamnak, gondolom másoknak is. Főleg, ha figyelembe veszem a többi márkák ítéletíróinak tapasztalatait az általuk hajtott autóknál tapasztalt meghibásodásokkal összevetve. (Sorry, de ez volt az első új autóm és nagyon fogást akartam találni rajta, hogy legyen mit írnom, igaz később már maga is gondoskodott róla, önhibáján kívül, hogy legyen mit írnom) Ma már mást írnék, de azért nem változtatom meg a korábbi írásomat. Az eltelt több mint három év alatt, a korábban írt hibáktól eltekintve hiba nélkül teszi a dolgát, és még mindig nagyon jó vezetni. Mint kiderült a meghibásodások a hibás szériát szállító beszállítóknak voltak köszönhetőek, amit szó nélkül cserélve orvosoltak, így igazából nincs okom morogni. Lejárt a garancia így remélem a hibamentes működés még nagyon sokáig természetes lesz.
Mindenkinek jó utat!
ui.: Látom a gazdasági válság ellenére a Mazdának nagyon jól fut a szekér, másnál csökkent az értékesítés, nekik viszont sikerült fel tornászniuk az eladásaikat.


Hibalista

- Garis javítások:
- 10ez.km-nél kuplung munkahenger csere, mivel szivárgott az olaj a gumiharangnál.
- Ha egyik napról a másikra mínuszba hűl a levegő, akkor a gyári óra 25 percet késik, ha ismételten beállítom, már jól ketyeg, nem a hideget nem bírja, hanem a hirtelen hőmérsékletesést. Gariba cserélték, azóta hiba nélkül teszi a dolgát télen is.
- 30ez.km.-nél egyik pillanatról a másikra nem emelt ki a kuplung rendesen, nem lehetett váltani. Leállítottam és kettesbe rakva beindítva begurultam a szervízbe. Komplett kuplung (tárcsa és szerkezet) cserélve gariba. Állítólag gyári hibás volt. Azóta mentem gond nélkül 40ezret, remélem így is marad!
-

Ide hordtam szervizbe

Mazda D&W, Mazda Zakar, Mazda Mirai

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Mazda Mester

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Multipla Következő autója? valami egyterű
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2003 (2003)

További ítéletek (115 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)