A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 405 (1987-1996)

405 2.0i SRi (Signature) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Örök ifjúság

Szöveges ítélet

Egy 1988-as 405 GR-rel kezdtem az „ipart”. :) Nagyon szerettem, de 2003-ban már 15 éves volt, és volt benne 300.000 km. Gondoltam ideje lenne váltani egy újabb, jobban felszerelt autóra. Abban biztos voltam, hogy francia autó lesz (bár megnéztem egy calibra-t is. :)). Néztem 306-osokat, de abból csak az „új” lámpás tetszett, és abból csak egy 1,4-est (75 LE) tudtam volna megengedni magamnak. Azt meg gyengének találtam a 110 lovas 405 után. Megnéztem egy nagyon olcsó 1,6-os 406-ost is, de full fapad volt, és látszott rajta, hogy törve volt, mert nem csinálták meg szépen, így azt is elvetettem. Nem véletlenül volt olcsó… Egy laguna-t is megnéztem, és nagyon tetszett benne a digitális klíma, viszont sok rosszat hallottam róla. Amin leginkább elgondolkodtam az egy bordó Xantia Activa 2.0i 16V volt, gyönyör? állapotban (frissen hozva Németországból). Éppen meg tudtam volna venni, úgyhogy elhívtam egy ismer?s citroen szerel?t, hogy nézze meg, milyen. Azt mondta, hogy a futóm?vét rendbe kéne rakni, és ez kb. 2-300 ezer ft. lenne. Az már nem fért bele. Úgy gondoltam, hogy a 405 nagyon bevállt, akkor miért ne vennék egy utolsó szériásat? Elkezdtem ezeket nézegetni. Az index 405 fórumában az egyik topiktárs éppen el akarta adni a 94-es Mi16-osát, amit meg is néztem, de kicsit drágállottam, mert sokat futott, és voltak bajai. Küls?re az Mi16-os (meg persze a T16-os) sokkal jobban tetszett, mint a „sima” lökhárítós változat. T16-osra esély nem volt sajna, és Mi16-osból sem volt egyszer? kifogni szép, megkímélt példányt. Ellenben létezik egy olyan speciális széria a 405-b?l, hogy Signature. Ez egy Sri (2.0i 8V 123 LE) motorral rendelkez? 405, amin gyárilag Mi16-os lökhárítók és díszlécek (az ajtón) vannak, no meg ami nekem nagyon tetszett, a krómdíszítés? h?t?maszk. Err?l a motorról csak jót hallottam, több ismer?sömnek is van, és mindenki nagyon elégedett vele. Elkezdtem ilyen Signature-öket nézni, és ezek között sok megkímélt példánnyal is találkoztam. Volt egy amit az orrom el?l vittek el. A szokásos friss hirdet?újságot lapozgatva egyszer csak megláttam benne egy 95-ös szürke Signature-t, amire 69.000 km-es futásteljesítményt írtak. Nosza nézzük meg! Aznap kimentem, megnéztem, és nagyon tetszett az autó állapota. Persze nem volt hibátlan (apró karcolások azért voltak rajta), de melyik 8 éves autó az? Belül viszont teljesen hibátlan volt az autó, és a menetpróbán is nagyon jól teljesített. Már akkor láttam magam el?tt, hogy egyszer hogy fog kinézni, így két nappal kés?bb hozzám került. :) Egyb?l leszedtem róla a gusztustalan tesco-s dísztárcsákat, és inkább fekete acélfelnivel jártam. 3 nappal késöbb leszakadt a kipufogó közvetleül a katalizátor után, ami amiatt volt, hogy az egyik rögzít? fülecske valahogy leesett, és emiatt feszült meg az egész kipufogórendszer. 1500 Ft volt a javítás. Eltelt 3 hét, és gondoltam éppen ideje lenne olajat, gyertyákat és sz?r?ket cserélnem. Meg is vettem mindent, és persze nem bírtam ki, hogy ne cseréljem ki a leveg?sz?r?t és a gyertyákat saját magam… A gyertyáknál történ egy kis gond. Megszakadt az egyik gyertya menete. Elvontattuk az autót a szervizbe, ahol megoldották a problémát, és elmondták, hogy az el?z? gyertyacserekor valószín?leg nagyon meleg volt a motor, és úgy tekerték bele a gyertyát. Megnyugodtam, hogy nem az én hibám volt, és ha már ott voltam a szerel?nél kicseréltettem vele az olajat is. Közeledett a m?szaki vizsga. A fékeket látva biztos voltam abban, hogy cserélni kell mind a 4 tárcsát és a betéteket, így elvittem ismét a szerel?höz, akivel vezérm?szíjat is akartam cseréltetni, de kiderült, hogy a vezérm?tengelyszimmeringnél pont a szíjra folyik egy kicsit az olaj, így azt is kicseréltük. Ezentúl a m?szaki vizsgát a két hátsó irányjelz? izzójának (lekopott róluk a sárga festék – 300 ft.) a kicserélésével megúsztam. Ezután hosszú hónapok teltek el úgy, hogy nem kellett az autóhoz nyúlni. Tavasszal kapott új lengéscsillapítókat, így a futóm? is sokkal halkabb lett. 2004 nyár elején felkerültek az autóra gyári Mi16-os alufelnik, ami nagyon sokat dobott rajta, viszont pár hónappal késöbb sikerült szereznem gyári T16-os alufelniket (16”), ami miatt az Mi16-os papucsokat eladtam. Úgyis jött a tél, úgyhogy felkerültek ismét az acélfelnik téligumival. A T16 felniket tavasszal felújíttattam, és még télen felkerült az autóra egy gyári T16 hátsó szárny. A tökéletes T16 optikához már csak a gyári T16 alcantara/b?rülések hiányoztak, és a két oldalsó küszöbspoiler. Még télen ki lettek cserélve az els? futóm?ben található szilentblokkok is, és sikerült vásárolnom egy T16 ülésgarniturát, amit be is szereltem. Tavasszal felkerültek a felújított 16”-os felnik az autóra, viszont nagyon magasan volt az eleje, és kicsit bután nézett ki szerintem. Beszereltünk egy -45 mm-es ültet?rugót. Így már nagyon szépen nézett ki, viszont egy parkolóban emiatt sikerült kilukasztanom az olajtekn?t. :( Legutóbbi szerzeményem a küszöbspoiler, amik még nem kerültek felszerelésre, de ami késik nem múlik. :) Ezzel tökéletesen úgy fog kinézni az autó, mint egy T16. Folyamatosan építgetem, szépítgetem, és reményeim szerint hamarosan belekerül egy PSA turbo motor is (T16 vagy TCT). Az autó nagyon a szívemhez n?tt, és büszke vagyok rá, mikor az utcán megnézik. Remélem sosem kell eladnom, hanem a kés?bbiekben is megtarthatom akár hobbiautónak. Nagyon örülök, hogy a 405 mellett döntöttem másodszor is, mert nem csak egy jó autóm van, de emiatt nagyon sok 405 tulajt (akik közül sokakat a barátomnak tekinthetek!!) ismertem meg!

Hibalista

- a kopó futóm?alkatrészeken kívül az autó hibájából egy szimmeringet leszámítva semmi!

Ide hordtam szervizbe

Magánszerel?

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1995
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 69000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 405 Következő autója? Citroen Xantia Activa vagy Peugeot 405 T16, de csak az SRi mellé!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 405 1987 (1987 - 1996)

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)