Százezer után kuka a 3L?

2018.02.23. 15:45

Tisztelt cím!

2002. 10. hónapban vásárolt autómmal, az előírásnak megfelelő rendszeres szervizeléseket, ellenőrzéseket betartva 2012-ben probléma merült fel. Egyszerűn nem indult az autó. Azóta ez a probléma többször előfordult. A szervizben a mai napig nem találták meg az okát, sőt az indítás még nehezebbé vált.

102 400 km van a megkímélt, garázsban tartott autóban. A szerviz a sok keresgélés után ma már a motor kopására hivatkozva /árajánlat: 1 300 000 Ft/ szét akarná szedni, mondván talán ott a hiba. Most fizettem ki több mint 100 000 forintot a hibakeresésre amiben többek között porlasztószivattyú, hidraulikus vezérlőegység, befecskendező tömítés, rendszertisztító Pro-Tec, nyomástároló és a hozzájuk tartozó részek lettek megbontva, összerakva. Az indítás nehézsége megmaradt. Fehér- majd sötét füst a tartós indítózásnál, majd beindul.

5 év alatt a soproni márkaszervizben nincs meg a hiba oka. Ott vettem és mindig ők szervizelték. Idős nyugdíjasként, súlyosan beteg férjemmel nincs lehetőségem arra, hogy még fizessek. Már nincs miből. Az autó jól fut, csak az indítás a gond. Üzemanyag vezeték rendben. Triptronic váltó rendben. Kérem szaktanácsukat, milyen helyes megoldás lenne a hiba megjavítására?

MPN

Kedves MPN!

Valóban nehéz elhinni, hogy egy százezret futott, első tulajos, végig gyári szinten szervizelt autó motorja véglegesen elkopna. Természetesen a felhasználás feltételei is okozhatnak problémákat, de nem valószínű, hogy hidegen padlógázon versenyeznének a városban minden naplementétől pirkadatig.

A start-stop rendszerekkel kapcsolatosan sok tartóssági kérdés felmerülhet, melyre az idő fog biztos választ adni - egy tartós hegymenet utáni azonnali motor megállítás tíz éven keresztül, mindennap, (ha valaki mondjuk egy hegy tetején lakik) vagy egy hasonló gyakorisággal történő pincegarázs-kiállás teljesítése indítás után azonnal, bő gázzal. Ezek elég extrém, de nem lehetetlen körülmények.

A gyári diagnosztikai metódusok nagyon logikusan vannak összerakva, a szerviz által leellenőrzött tételeket nagy valószínűséggel hibátlannak mondhatjuk. Ha a motor hidegindításával kapcsolatos rendszerek hibátlanul teszik a dolgukat (izzítórendszer, üzemanyagrendszer, szívórendszer, szelepvezérlés) és villamossági oldalon sincs gyanúba fogható jelfolyam, valóban érdemes a mechanikai oldalon is vizsgálódni.

A motor kopását azonban több méréssel is bizonyítani lehet, az alapvető kompressziómérés és veszteségmérés feltétlenül javasolt, ezen felül még számos mechanikus és digitális módszer létezik a motor kompresszióhiányának, ütemkimaradásának vizsgálatára.

Mielőtt bármilyen nagy megbontásba beleegyeznének - ami egy ilyen korú autó esetében gazdaságilag erősen megkérdőjelezhető - egy másik szerviz bevonását javasolom az ügyben, egy alapos kivizsgálás szintjén. Ekkor minden információt meg kell adni a szerviznek, hogy tisztán láthassák az előzményeket: az újabb szempontok alapján végzett ellenőrzés talán segít biztos fogódzkodókat adni a megoldást illetőleg.

A kicsi alapterületű országok előnye, hogy minden elérhető néhány órai utazással, ezért is talán érdemes lenne felvenni a kapcsolatot a Totalcar megszállott autódiagnosztájával, Novoth Tiborral. Így talán még cikk is készülhetne az esetről mindannyiunk előnyére.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.