Drága fenntartani az Opelt, napi 20 kilométerre keresnék villanyautót
Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Jelenleg a városi közlekedésre egy 2011-es 1.4 benzines automata valtós Opel Corsát használunk. A városi közlekedés annyit tesz, hogy reggel a gyereket elvisszük az oviba, ősztől suli (ami 700 méterre van a házunktól), majd mindketten (a feleségem és én) bemegyünk az irodába, heti 3 alkalom Budapesten. Ez kb. naponta 20 kilométer. Viszont az Opel bevallom már kicsit kezd költséges lenni. Elég sokat kell üzemanyagra költeni havonta. Azonkívül evente szerviz és kb ennyi. Így jött az ötlet, hogy talán érdekes lehet egy hibrid vagy egy tisztán elektromos városi kisautó.
Hasonló kategória, mint az Opel vagy max a Kia Niro, Hyundai Kona kategória. Megjegyzés, hogy otthon nincs napelem, viszont az irodában tudom tölteni nagyon előnyös áron. Az Ön tapasztalatai alapján milyen autót ajánlana? A keret kb. 7 millió forint. Egy ilyen autónál a töltési módok (gyors töltés vs otthoni töltés) gondolom, hogy nagyon fontos az akkukapacitás értékcsökkentésének megtartása érdekében. Ezek az autók tárolnak olyan információt hogy hány alkalommal töltötték gyors töltesen vagy otthoni halózatról? Ugyanakkor otthonra érdemes telepíteni egy fali töltőt vagy elégséges hogy ha rádugom a hálózati csatlakozóra, aztán reggelig töltődik?
Bevallom, kicsit sötétben tapogatózok az elektromos autók terén, illetve annak töltésével kapcsolatban.
Köszönöm szépen, Robi
Kedves Robi!
Nagyon jó helyzetfelismerés, hogy a napi 20 kilométeres, főként városi használatra teljesen felesleges tovább etetni egy benzines, automata Corsát – főleg úgy, hogy már az egyéb költségek is kezdenek szemet szúrni. Egy elektromos autó pont erre lett kitalálva: csendes, tiszta, olcsón fenntartható, és az irodai töltés lehetősége gyakorlatilag ajándék.

Hétmillióért én szinte biztos, hogy Tesla Model 3-at vennék, mert egyrészt megbízhatóságban verhetetlen, a töltési infrastruktúrája páratlan, a Supercharger hálózat gyors, megbízható, és használata gyerekjáték – nincs appolás, kártyázás vagy QR-kód, csak bedugod, és tölt. Szoftverben pedig világelső, ha valaha volt iPhone-od és szeretted, ezt is imádni fogod, másrészt nemcsak zöld, de brutálisan gyors is, és az Euro NCAP szerint a legbiztonságosabb autók egyike.
Ha pedig nem jön be a Tesla, válassz BMW i3-at, mert azoknak az ára most a béka segge alatt van. Az i3-at kifejezetten városi használatra tervezték: könnyű, fordulékony, és úgy gyorsul, mint egy gokart. Karbonvázas szerkezete prémium érzetet és remek biztonságot nyújt, miközben a belső tér egyszerre high-tech és kellemes. Ha csak városban használjátok, még a kisebb akkumulátorral szerelt (60Ah vagy 94Ah) változat is bőven elegendő - a napi 20 kilométeres használattal akár egy hétig sem kell tölteni, ráadásul 4–5 millió forint körül már igazán szép állapotú példányokat lehet találni. Arra figyelj, hogy ne a REX-es (Range Extender) darabok közül válassz, mert az apró benzinmotorral csak a baj van.
Azt javaslom, hogy csilliárdos falitöltő helyett kezdj egy egyszerűbb, mégis jól működő megoldással: húzass be egy normális - legalább kettőfeles - kábelt a villanyórától a töltőpontig 16 amperes biztosítékkal és FI-relével. Én magam is így használtam az autóimat öt éven keresztül gond nélkül. Ha pedig később úgy érzed, hogy ez már nem elég, bármikor bővítheted a rendszert, és beszerezhetsz egy komolyabb töltőt is akár.

Bizonyára vannak még jó elektromos autók, de az a tapasztalatom, hogy eladni jelenleg az i3-at, meg a Tesla M3-at, illetve Y-t lehet egyedül, a többi nem kell senkinek, vagy csak keveseknek.
Sok sikert és hajrá!
Marci
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.