Elég ekó, de hol a flex?!

2009.11.17. 06:02

Adatlap Opel Insignia Cosmo Ecoflex - 2009

  • 1956 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 160 LE @ 4000 rpm
  • 350 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.9 másodperc
  • Végsebesség:
    215 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.3 l/100km
  • 9 025 000 Ft

Az Insignia Ecoflexet a tavalyi párizsi autószalonon úgy mutatták be, hogy a tervezés kezdetétől fő szempont volt az energiatakarékosság, amit azzal egészítettek ki, hogy közben a vezetési élmény is megmarad.

Az autóipar utóbbi éveinek egyik legdöbbenetesebb átalakulása majdnem olyan durva volt, mint egy tini sci-fi sorozat délután a Viasat 6-on: az Opel prémiumgyártóvá alakult. Na jó, nem lett belőle BMW, de az Insignia alapján sokkal kevésbé volt abszurd feltételezés, hogy ez a német Nagy Hármak közé való. Becsülettel próbálkozik a Honda és a Mazda is, jó az Accord és a Mazda 6, de az Insignia valahogy közelebb jár.

A beltér, főleg ezzel a krémszínű bőr - barna műanyag kombinációval annyira hangulatos lett, hogy még szinte a térdemet nyomó középkonzolt is meg tudom bocsátani az Insigniának. Már az első tesztautó sem volt rossz koporsóbélés-Kosmosblau-ban, de erre már tényleg rá lehet fogni, hogy prémium. Van néhány franciás részlet is a beltérben, például a hátsó ablak, amin keresztül épp olyan kinézni, mint egy normandiai géppuskafészekből – a kupé hát rákfenéje. Kell a tolatóradar, mert tényleg egy hét alatt behozza az árát, de legalább hátul továbbra is okafogyottak a fejtámlák, mert az alacsony tető még a kisebb növésűek fejét is megfogja.

A navigáció nem tudja az M0-ás hidat – oké, még csak másfél éve adták át, végül is nem sürgős, legalább szórakoztató, hogy a deszantolás alatt OFF ROAD felirat jelenik meg a (nem érintős) képernyőn, bár egy JESUS MODE talán stílszerűbb volna. Aztán biztos van rá megoldás, hogy a hifi bekapcsolása nélkül működtessük a navigációt, nekem sajnos csak úgy sikerült, hogy hifi be, hangerő le, és lehet navigálni. Viszont ilyesmiért nem vagyok hajlandó használati utasítást olvasni, inkább bevésem a rosszpontot.

Az egyik legsikeresebb flottaautó utódjáról van szó, csókolom, ez nem egy BMW, amiben a tulajdonos éjszakákba nyúló users manual-orgiákat tartana a garázsban. A legjobban persze azt utálom, hogy a navigáció leokéztatja a figyelmeztetést, hogy ugye nem nyomkodom menet közben, de okézni menet közben is lehet, ami már tényleg veszélyes. Ha félti a vásárlót, hát ne engedje menet közben nyomkodni, egyáltalán, egyébként viszont ne szívja a vérét ilyen ökörségekkel, mert néha tényleg veszélyes lenézni egy pillanatra, hol is van a gomb.

Totalcar értékelés - Opel Insignia Cosmo Ecoflex - 2009

9 millió forint, és százezres felár a kisebb fogyasztásért nem tudom, kinek éri meg. Nagyjából 1-1,5 liter a különbség, de aki egy kicsit is szeret autózni, ne erőltesse az Ecoflexet.

Népítélet - Opel Insignia

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.