Suzuki Baleno (1998)

Suzuki Baleno (1998) törésteszt

2001.08.09. 11:07 Módosítva: 2013.02.06. 13:45

A Baleno a frontális ütközésben mindössze két pontot tudott elérni és az áthúzott második csillag is jelzi, hogy biztonságtechnikailag akadnak problémák az autóval.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 2(13%) Oldalsó 12(67%) Összesítés 14(41%)

 
   
   

Az ütközéstől az utastér erősen deformálódott, az ajtót és a küszöböt túlterhelés érte. A motorteret elválasztó tűzfal és a padló illesztési pontjai elváltak egymástól, az A-oszlop vonalában pedig felszakadt a tűzfal. A beépített övfeszítő ellenére a sofőr lefejelte a kormánykereket, mellkasán pedig az öv szorítása volt túl erős.
A lábtér lecsökkenése, a fékpedál hátramozgása és a környéken található kiálló elemek a lábakat veszélyeztették, a tűzfal törése további rizikókat rejt magában. Az oldalsó ütközés nem viselte meg fizikailag ennyire az autót, az utastérben súlyos vagy életveszélyes sérülést okozó behatás nem történt, de a bábuk szezorai által érzékelt erőhatások a mellkason, a medencén és a hason magasnak bizonyultak.
A kipróbált ülések rögzítése a hátsó ülés biztonsági öveivel nagyszerűen sikerült, de a nyaki terhelés mindkettő esetében a határértéken kívül esett. Az orrész kialakítása gyermekeknek kedvez, a gyerekek fejütközési pontjainak legnagyobb része jó értékelést kapott, és a lökhárítón háromból két pont megfelelt az ajánlott feltételeknek.