Villámposzt: Ezt már valahogy túléljük

2016.01.29. 10:01
40 hozzászólás

Elindultunk. Következő két napunkat újra a végtelen nyolcvanötös tempók, a lassan töltő, de gyorsan hűlő autóban ücsörgés és a folyamatos para tölti majd ki, de most már abban a tudatban tesszük mindezt, hogy minden töltőn töltött tízperc újabb pár kilométerrel közelebb visz az otthonhoz. 

A 750 kilométeres szopás. Második előadás. #tcetap

A photo posted by Totalcar.hu (@totalcarhu) on

A visszaút első kilométerei jobb hangulatban telnek majd, mint a budapesti indulásé vasárnap. A hazaindulás hurráélménye mellett ennek oka az éjszakára a hotel konnektorján hagyott töltőkábel, és a féltízes rajthoz előre programozott fűtés. Másrészt süt a nap, és az sem mindegy, hogy ebben a két napban már hárman ülünk majd az autóban. Az új útitárs az ötletgazda maga, Balázs, aki egyben egy extrém kisebbség tagja készül lenni: a magyar villanyautósoké. Egy Nissan Leafet készül venni, mondta a reggelinél. Azt mondja, városban jó lesz az, de azt sem bánja, ha hosszabb úton néha kényszerpihenni kell. Aha, ezt holnap reggel újra megkérdezem majd. 

Balázs az út végére...

  • 1683
    Megszokja a szopást, jó lesz neki a Leaf
  • 916
    Elfelejti a Leafet, nem kérdés

Az utolsó éjszaka született logisztika alapján ez egy sima nap lesz. A töltési terv: 

- A napi első töltő Parsbergben, ami a szállástól 89 kilométerre van.  

- Onnan 94 kilométert megyünk Hunderdorfig.

- Út közben benézünk az Elefantentreffenre Thurmansbangban, ami 63 kilométer Hungendorftól, majd 8 kilométerre oda töltünk Titlingenben, de csak egy keveset, mert oda 23 kilométer Passau.  

- Az út addig egyetlen valóban gyorstöltője (1-1,5 óra helyett 30 perc a nyolcvan százalék) az idefele is használt nissanos állomás lesz, amivel csak annyi a baj, hogy 18.00-ig van nyitva. Ha az nem sikerül, van még a környéken néhány lassabb E-Wald-féle.

- Passau után nem pályázunk Linzig. Egyrészt az út is hosszabb úgy, másrészt úgysem mennénk 90 fölött, arra meg jó lesz a B130-as is. Így 81 kilométer lesz Linz, a napi első osztrák töltő, ami már bivaly lesz.  

- Linz után 82 kilométerre van a napi cél, Oberegging és a robotszállás. 

Szóval öt töltést terveztünk mára, mindegyik 100 kilométeren belül egymáshoz, amiből elvileg nem lehet baj. A nürnbergi ingázások alatt egész jól kitapasztaltuk a Soul fűtését, ilyen tartalékokkal fázni sem fogunk. 105 kilométer hatótávot a legerősebb, nyolcvanszázalékos töltések után is írt a rendszer, ez ma sima menet lehet. Az elefantentreffenes kitérővel kicsit több mint 400 kilométer lesz az egész, bő fél nap múlva túl is leszünk rajta. 

Amit tervezünk a visszaúton:

- Tovább csiszolni a fűtést, majd bemutatni, hogyan nem fagytunk meg idáig. 

- Kiismerni a német és az osztrák hálózatot. Erősebb töltőkben utóbbi áll jól az ideút alapján, de lefedettségben szoros a meccs.

- Menetzajt mérni 130-nál, 90-nél, különféle aszfaltokon. 

- Bemutatni még egy trükköt a kábellopás ellen.

- És ami még szembejön. 

Ez pedig itt a tegnap, képalás galériában elmesélve:

Az út összes posztját megtalálod egy helyre gyűjtve ezen a linken.

kauffer logo.png