Villámposzt: Ezt már valahogy túléljük

2016.01.29. 10:01
38 hozzászólás

Elindultunk. Következő két napunkat újra a végtelen nyolcvanötös tempók, a lassan töltő, de gyorsan hűlő autóban ücsörgés és a folyamatos para tölti majd ki, de most már abban a tudatban tesszük mindezt, hogy minden töltőn töltött tízperc újabb pár kilométerrel közelebb visz az otthonhoz. 

A 750 kilométeres szopás. Második előadás. #tcetap

A photo posted by Totalcar.hu (@totalcarhu) on

A visszaút első kilométerei jobb hangulatban telnek majd, mint a budapesti indulásé vasárnap. A hazaindulás hurráélménye mellett ennek oka az éjszakára a hotel konnektorján hagyott töltőkábel, és a féltízes rajthoz előre programozott fűtés. Másrészt süt a nap, és az sem mindegy, hogy ebben a két napban már hárman ülünk majd az autóban. Az új útitárs az ötletgazda maga, Balázs, aki egyben egy extrém kisebbség tagja készül lenni: a magyar villanyautósoké. Egy Nissan Leafet készül venni, mondta a reggelinél. Azt mondja, városban jó lesz az, de azt sem bánja, ha hosszabb úton néha kényszerpihenni kell. Aha, ezt holnap reggel újra megkérdezem majd. 

Balázs az út végére...

Az utolsó éjszaka született logisztika alapján ez egy sima nap lesz. A töltési terv: 

- A napi első töltő Parsbergben, ami a szállástól 89 kilométerre van.  

- Onnan 94 kilométert megyünk Hunderdorfig.

- Út közben benézünk az Elefantentreffenre Thurmansbangban, ami 63 kilométer Hungendorftól, majd 8 kilométerre oda töltünk Titlingenben, de csak egy keveset, mert oda 23 kilométer Passau.  

- Az út addig egyetlen valóban gyorstöltője (1-1,5 óra helyett 30 perc a nyolcvan százalék) az idefele is használt nissanos állomás lesz, amivel csak annyi a baj, hogy 18.00-ig van nyitva. Ha az nem sikerül, van még a környéken néhány lassabb E-Wald-féle.

- Passau után nem pályázunk Linzig. Egyrészt az út is hosszabb úgy, másrészt úgysem mennénk 90 fölött, arra meg jó lesz a B130-as is. Így 81 kilométer lesz Linz, a napi első osztrák töltő, ami már bivaly lesz.  

- Linz után 82 kilométerre van a napi cél, Oberegging és a robotszállás. 

Szóval öt töltést terveztünk mára, mindegyik 100 kilométeren belül egymáshoz, amiből elvileg nem lehet baj. A nürnbergi ingázások alatt egész jól kitapasztaltuk a Soul fűtését, ilyen tartalékokkal fázni sem fogunk. 105 kilométer hatótávot a legerősebb, nyolcvanszázalékos töltések után is írt a rendszer, ez ma sima menet lehet. Az elefantentreffenes kitérővel kicsit több mint 400 kilométer lesz az egész, bő fél nap múlva túl is leszünk rajta. 

Amit tervezünk a visszaúton:

- Tovább csiszolni a fűtést, majd bemutatni, hogyan nem fagytunk meg idáig. 

- Kiismerni a német és az osztrák hálózatot. Erősebb töltőkben utóbbi áll jól az ideút alapján, de lefedettségben szoros a meccs.

- Menetzajt mérni 130-nál, 90-nél, különféle aszfaltokon. 

- Bemutatni még egy trükköt a kábellopás ellen.

- És ami még szembejön. 

Ez pedig itt a tegnap, képalás galériában elmesélve:

Az út összes posztját megtalálod egy helyre gyűjtve ezen a linken.

kauffer logo.png