Kihívások és megoldások a Volkswagen szemszögéből

2015.09.27. 13:41

Feladó Zoltán

Címzett Winkler Róbert

Dátum 2015. szeptember 26.

Tárgy A gépjármű jövője?

Hello Winkli! Hello Winklerkorn! :)

Kíváncsi voltál, hogy milyen lesz a következő Winterkorn előadás.

Per-pill még úgy van kiírva, hogy megtartják, meg hogy ő még "Prof. Dr. Martin Winterkorn, a VOLKSWAGEN AG igazgatótanácsának elnökének előadás"-a. Kihívások és megoldások a címe!!! (Link)

Kihívás: hát volt hogy meg kellene felelni a kibocsátási mennyiségeknek.

Megoldás: hát megfelelni képtelenség így kicsit csaltunk :)

De lehet, hogy hétfőn már más lesz kiírva, azért fotóztam le a mellékletbe, mert most még ő van kiírva.

Szóval, ha átkocogsz a BME-re már lehet hogy szerdán megtudhatod. :) De az is lehet, hogy már az új fünök jön...

Amúgy az összes autógyár trükközik, nekünk van egy Toyota Avensisünk amibe 2.0 D4D moci van, úgy ment mint egy álom 2500 ford/perc fordulatszám felett mindig előjött belőle az állat úgy húzott, hogy élvezet volt vele közlekedni, az alapjárati hangján szinte nem lehetett megmondani, hogy diesel vagy benzines... Aztán egy kötelező olajcsere/szűrők csere alkalmával kidobta a gép, hogy hoppá ezen kötelező szoftverfrissítést írt elő a gyár...

- Milyen frissítés?

- Környezetvédelmi..., mondjuk hogy olajcserére van időnk, mert rohannánk Győrbe, egy órába belefér, vagy esetleg legközelebb?

- Kell hozzá két óra!

- Na jó legyen...

2 óra múlva jönnek, hogy a szoftverfrissítésbe belehalt a vezérlő computer és újat kell rendelniük +1 nap mire visszakaphatjuk, mert most el se tudják indítani... :(

Másnap visszakaptuk, hiába reklamáltunk, hogy a 2 órából több mint 24 lett egy melót le kellett mondanunk, ők azzal védekeztek, hogy nekik ez önköltségen 400 ezerbe fájt, mert a központ szerint ők baszták el, szóval ők jártak rosszabbul...

Na, hogy azután az új computer vagy az új szoftver kombója miatt lett-e, de olyan lett a hangja mint egy mezőgazdasági traktor, nem úgy gyorsul, nem úgy megy... Fogyasztani nem fogyaszt se többet, se kevesebbet...

Bp-Roma-Bp 5,1liter/100km 130as tempomattal, klímával... (mondjuk pályán én inkább gyorsítok, ha előzni kell minthogy beálljak fékkel a 90 km.-es kamion mögé, de előzés után mindig visszaállok a tempomattal 130-ra, ezzel sokakkal nem értek egyet de szerintem lefékezni 90-re aztán újra fel 130ra mint, egy egy előzés miatt kicsit megnyomni szerintem még mindig jobb, de ilyet is csak akkor csinálok ha a belsőbe egyébként az életbe nem lehetne vissza menni. Ami most M3-on Göddöllö után van az valami félelmetes, Gödöllő melett megy a felújítás megy a 80-as, 60-as tötymörgés, aztután mindenkinek elgurul a gyógyszer: ami a csövön kifér, 130 tempomat 2 buszt előznék, tükörbe nézek senki, index kimegyek 130-cal, már villog 1 km.-ről a köcsög 4 karikás. Mondom ne tartsuk fel biztos szülni viszi az asszonyt, gyorsítok, villog, gyorsítok, villog, gyorsítok, még mindig villog, megelőztem a 2 buszt óvatosan, visszindexelve visszahúzok, mellettem elsüvít a köcsög 4 karikás. Letekintek, osztok-szorzok, hát ez nekem lenne 200 ezres csekk, akkor mennyi lehet az övéééé??? Visszalassultam 130-ra, ott újra elkezdte tartani a tempomat és hosszasan gondolkodtam hogy vajon hova sietett ennyire...) Ellenpélda: augusztusban mentünk le az M6-on Pécsre, fújt a szél nem siettünk 6.-ban 110-zel, tempomattal, fogyasztás 4,2 l/100km senki nem előzött meg, én meglőztem 3 buszt, de kihalt volt a pálya... Szembe is alig jöttek, ki használja egyáltalán azt a csíkot, egyáltalán megtérül az valaha??? Nem először tűnt fel, hogy alig vannak...

A befékezős kamion mögé beállós és a kigyorsítok és visszzalassulok között átlag 0,8-1,0 literrel többe fáj a fékezős, de sógorom legyőzhetetlen ő kimegy 90km/órás fix tempóval London oda vissza. Na nála kevesbbet nem lehet fogyasztani, de nézni se bírom, inkább alszom, "ébressz fel ha cserélni kell, de hogy ezt nem nézem az tuti"...

Csippelve sose volt. Az volt/van rajta amit a gyár adott, igaz elgondolkodtam, hogy kipróbálnám a régi szoftverrel, de hogy 400 ezrekkel játszak csak a teszt kedvéért az kicsit sok... Így nem derül ki, hogy csak a szoftver-e a különbség vagy az új computer a ludas... Tény, azóta máshova visszük a jószágot.

Azóta belegurírtottunk +200ezer km-ert, elnyűhetetlen, de nem olyan mint szoftvercsere előtt volt... Papp Tibi nehogy eladd az Avensist, mert hidd el jobb egy unalmas megbízható autó mint egy csillivilli, ami mindig a szervízben van (mondjuk alfa :) )

Szóval nem rajzolja ki, de valószínűleg mi is már olyan koala faleveleket gyűjhetünk az új szoftverrel...

Ha ennyi autó van és egyre több lesz akkor dieselt nem lesz szabad beengedni a városokba, az új normák teljesíthetetlenek, mintha a Toyota is leállna a kis diesel motorokkal és a BMW szállít nekik diesel mocit.

Én a hibridbe látom talán a következő 20-40 éve lehetőségét, mert annyi ritkaföldfém ami a Tesla-féle (vagy Leaf) teljesen elekromos autókhoz kellene az összes kocsi aksijába annyi nincs a földön, a benzinnek még mindig jobb a térfogat teljesítmény aránya. Egy benzinest 1000 nehezebb felgyújtani mint egy hidrogénest azzal még sok bajunk lesz... Az, hogy muszály átállni valami másra előbb utóbb az tény, de még a nagyok is csak kisérletezgetési fázisban vannak a Prius is kb. most a 4. verzióra mondható érettnek...(de szerintem amíg az aksiját összerakják többet rombolnak és ölnek vele mint korábban bármelyik elődjével...)

Az autópályát kellene elekromos táplálásúvá tenni (erre mondhatnák de hiszen ott a vasút), de nem úgy mint a Volvo meg még valaki tesztel troli szerű elektromos felső táplálást, valahogy a Nikola Tesla féle vezeték nélkülit kellene a mérhető és fizethető változattal spékelni, de mondjuk hogy egész nap egy óriási transzformátor légmagjában üldögéljen az ember azt nem biztos hogy sokáig bírnááá...

Na a lényeg ha megtartják akkor 30-án szerdán Winterkorn előadás a BME IB028ban, kiváncsi leszek, hogy ő jön e vagy már az új, porschés Matthias Müller, de ez lehet hogy kicsit korai lenne..

A tippem az hogy szerintem mindegyik autógyár érintett lesz a buliban, mert itt a játék a számokkal, a méréssel és átlagokkal folyik már évek óta... Istenem Méréstechnika tanszék mennyi fejtörést okozott már akkor nekünk a BME-n... :) Régi szép idők!

De, hogy ezek szerint van autó ami 7-8 éve átment a környezetvédelmi vizsgálatokon világszerte, na az igazi mérnöki teljesítmény! :)

De mondjuk aki azokat a mérési metódusokat és gramm/km-ek kitalálta, az se volt normális.

Szegény mérnököknek meg feladták hogy holnap ZH/SZIGORLAT/ÁLLAMVIZSGA oldd meg! Oszt megoldották, hogy szépen az nem volt a sillabuszban leírva, mint követelmény...

Csak egy kis elgondolkodtató videó.

Szerintetek hány atombombát robbantottak fel? 2-őt! Mondja az átlag! Aha az éles bevetés szerencsére csak annyi volt, igaz arra se lett volna szükség (szerintem), de mindenkinek meg kellett mutatni főleg az oroszoknak, hogy előrébb vannak és nagyobb a szerszám, de a kérdés az hogy összesen mennyit robbantottak fel kísérlek címén... 2053 db volt csak 1945-1998 között! Azóta folytatódik titokban meg észak-kórea nyiltan...

Szóval, ha legközelebb Las Vegasba tévedsz jusson eszedbe, hogy csak 90 km-re játszottak... (csak mint a legismertebb hely)

Szóval az embernél ritkábban találunk nagyobb állatot... Ezen nem kell meglepődni...

Kevés állat öl szórakozásból! Az ember előszeretettel teszi...

Ja örülök, hogy Winklit nem vitte el a Pho levesezős botrány, baszki ha kinyiffant volna Winkli, kit utálhatnék! :)

Utolsó tippem, hogy mivel a Volkswagen nevet lejáratták, szétdobják a konszert 4-5 részre és vagy külön tolják tovább vagy megalapítják a Porsche konszernt vagy Audi konszernt és a bamba nép 2 év alatt úgy is teljesen elfelejti a sztoryt...

Na kellemes hétvégét.

Winterkorn lemondta a szerda előadást, értesültünk a NOL.hu-ról.