Már szlalomozik a sofőr nélküli autó

2011.03.05. 17:37 - Hírszerkesztő

Októberben vallotta be először a Google, hogy sofőr nélküli autóval kísérletezik, bár akkor már túl voltak kétszázezer tesztkilométeren. Nem nehéz ugyan elképzelni egy robotpilótás autót, mégis hápogtak a szkeptikusok, hogy hiszik, ha látják. Nekik készült az alábbi két videó, amelyen kívülről és belülről is figyelemmel kísérhetjük az önfejű Priust egy szlalompályán.

01

Saját állítása szerint nem reméli a Google, hogy a közeljövőben pénzt csinálhatna a sofőr nélküli autójából. Bár a technika belátható időn belül elkészülhetne, a jogi környezet biztosan nem teszi lehetővé, nem is beszélve a felelősség kérdéseiről. Kizárólag a tudományos érdeklődés hajtja a fejlesztőket, de ettől függetlenül szépen haladnak. A felállított szlalompályát ugyan viszonylag könnyen be lehetne programozni egy autóba, de nem valószínű, hogy kamuzna a Google, hiszen nincs rászorulva.

Arra várhatunk még egy darabig, hogy a kocsmából részegen hazavigyen, vagy a hátsó ülésen fuvarozzon minket az autónk munkába nap mint nap, de a határokat szemmel láthatóan feszegető rendszer más felhasználást nyerhet esetleg. Ahogy például az új Volvók fékezéssel enyhítik egy esetleges gázolás következményeit, a Google technológiájával a jövőben akár ki is kerülhetnék az autó elé lépő gyalogost, illetve más vészhelyzetekben bonyolultabb manőverekkel akadályozhatnának meg baleseteket.  Kérdés, hogy jó irányba haladunk-e azzal, hogy egyre több elektronika segít nekünk megoldani a vezetés rettenetesen bonyolult feladatát.

Kommentek

  • 2011.03.05 17:56:22zsüber

    Lájk!
    Már csak úgy kellene programozni a robotpilótát, hogy vegye figyelembe az emberi szervezet tűrőképességét. Ha valaki így szlalomozna velem, biztosan nyakonvágnám, vagy lerókáznám...

  • 2011.03.05 17:59:09zsüber

    Alapból gyorshajtásra van programozva? Vagy, ha nem lát táblát mindig a lehető legnagyobb sebességgel kell mennie?

  • 2011.03.05 17:59:22Magyar[HUN]

    "Kérdés, hogy jó irányba haladunk-e azzal, hogy egyre több elektronika segít nekünk megoldani a vezetés rettenetesen bonyolult feladatát." Ezzel nagyon nem értek egyet. Mi olyan rettenetesen nehéz?

  • 2011.03.05 18:08:59Kutyafüle

    Lájk too!
    Szerintem a mérnökök mókáztak nagy sebességgel, innentől már azt csinálja az autó amit a programban megírtak neki...szóval: ha atom részeg vagy, befekszel a HÁTSÓ ülésre, elrikkantod magad:
    -"Pirikém, (Prius,ugye?!)vigyél HAZA, maximum sebességünk pedig 50km/h"

    Amíg benzin van, addig megy a móka.Ha nem tankoltad meg, akkor meg az út szélén alszol, és ha már hideg van, úgyis felébredsz... :)

    És látá Google, hogy ez jó!

  • 2011.03.05 18:23:43banFWD

    A BMW már rég készített egy 3as modellt, ami a Top Gear-ben is benne volt. Nem értem miért olyan nagy szám, ez csak egy Prius. :)

  • 2011.03.05 18:26:59Baszkikám

    Azért a srác még nem nagyon bízik a kütyüben, mert a kezét folyamatosan a kormány mellett tartotta, hogy bármikor belenyúlhasson, ha a gép téved. :)
    Pedig télen nagyon jó lenne, ha a kocsi haza tudna vinni a kocsmából, miután a beszédre, mozgásra képtelen testem a haverok bedobtak a hátsó ülésre.
    Hazavinne, beállna a garázsba, és ott hortyoghatnék a hátsó ülésen reggelig.
    Szép a jövő! :))

  • 2011.03.05 18:29:31robian

    Magyar[HUN]én ezt ironikusnak érzékeltem, mármint szvsz annak szánták

  • 2011.03.05 18:37:47zoli0724

    banFWD
    ez azért jó mert a google csinálja és az sokkal divatosabb, mint a bmw (szégyen...)

    egyébként nem agresszív ez egy kicsit? ilyen vezetésért simán leállít a rendőr, hogy mi az oka az állatkodásnak?
    ráadásul ki lesz a felelős ha egy önjáró kocsi balesetet csinál? a sofőr? de hát ő nem vezet, a gyártó? nem muszáj használni a robotpilótát, lehet kézzel is vezetni. nem jó ez maradjon csak kézi minden és akkor van felelős, élvezet, egyéni ítélőképesség

  • 2011.03.05 18:52:07banFWD

    [link]

  • 2011.03.05 18:58:11encore

    Ha nincs is beprogramozva a pályára a bólyák alapján mehet az úton.
    A való világban nem csak a bólyákat kell kerülgetni.
    De ha igaz amit mondanak kezdetnek nem rossz.

  • 2011.03.05 19:05:57evil.

    @zoli0724
    Benne van a cikkben, h nem valószínű,h a közeljövőben gyártásba kerül, pont a jogi dolgok miatt, a felelősség miatt! ezért van, h pl nem minden autó fékezi állóra vészhelyzetben a kocsit, már amelyik tud olyat, mert annak is jogi vonzatai vannak!

  • 2011.03.05 19:15:51gmower

    Hát én ezt nem értem miért jó? Ki van zárva, hogy a szlalomozás élményét átadjam bárkinek, nemhogy egy gépnek! Ezután mi jön, még a szexet is egy gép fogja helyettünk csinálni? :D

  • 2011.03.05 19:28:53mark.co

    Abszolút egyetértek! A fasz ki van a sok géppel!!
    Én akarok vezetni! Ha valakinek ez nehézség menjen BKV-val. Főleg egy szlalom pályán!!? Majd télen is kimegy nélkülem driftelgetni???? Fel is gyújtanám a picsába!!!:)

  • 2011.03.05 19:29:47flamer

    Azért olyan baromi könnyű nem lehet a vezetés, ha csak nálunk sikerül évente nagyjából ezer embert megölni meg egy csomó megnyomorítani vele.

  • 2011.03.05 19:30:36flamer

    Aki meg vezetni akar, az csapasson egy versenypályán, valamivel nagyobb élvezet van benne, mint a dugóban állni vagy autópályán menni.

  • 2011.03.05 19:33:11Shadowbull

    "Kérdés, hogy jó irányba haladunk-e azzal, hogy egyre több elektronika segít nekünk megoldani a vezetés rettenetesen bonyolult feladatát."

    Egyertelmuen igen a valasz.

    sb

  • 2011.03.05 19:33:19KárászAti

    A repülésben ugye a gépek ezt tudják már régen de valamiért a légi irányítást mégis emberek végzik...

  • 2011.03.05 19:38:20flamer

    KárászAti: a nagyobb gépek az idő nagy részében autopiloton vannak, az autopilotos leszállások meg a különösen problémás (pl. ködös) repülőtereken dívnak.

  • 2011.03.05 19:41:07gmower

    mark.co:

    Azaz, most képzeld el, hogy miután reggel eldobáltad a havat, és rohannod kéne melózni, a kocsinak csak a hűlt helyét találnád, mert egy parkolóban mókázik :D

  • 2011.03.05 19:47:27Porsche911

    Shadowbull: Nem értem,aki azt szeretné,hogy minél több elektronika segítse a vezetését,az mit keres egy ilyen oldalon?Egy autóbuzi nem akarhatja ezt.Az autót én akarom vezetni.Ne pofázzon bele a kurva elektronika.

  • 2011.03.05 19:49:50motorsport77

    Már most is (sajnos) nagyon sok elektronika irányítja az életünket. (lift, parkolóasszisztens, jelzőlámpa, stb). De szeretjük azt hinni hogy még mindig mi csinálunk mindent. Előbb utóbb ha tetszik ha nem lessz ilyen autó. Nekem nem tetszik, de ma azért aludtam volna egyet vezetés helyett, mert rohadtul elfeküdtem a nyakamat:)

  • 2011.03.05 19:53:38janper

    Ti most vicceltek? A vezetes hihetetlenul nehez robotikai problema. Ezer es egy tudomanyt kell osszehozni: tererzekeles, alakfelismeres, osztalyozas, a fekek es a kormany szabalyozastechnikaja, veszhelyzetekre reagalas, stb. Konkretan ember evtizezredek munkaja van ebben, amit ezen a videon lattok.

  • 2011.03.05 19:59:37janper

    Porsche911: erre vannak a gokartpalyak. A hir a kozlekedes optimalizalasarol szol.

  • 2011.03.05 20:03:02papa33

    Baj csak akkor van, ha az asszonyt a szeretőmhöz viszi...
    Tehát óvatosan azokkal a technikai kütyükkel.

  • 2011.03.05 20:03:41titkosgyilkos

    Elég messzire jutottunk onnan, hogy nem kell már menet közben manuálisan előgyújtást állítani...

    Azért én a "bemondom a címet & pihizek egyet" üzemmódot nem szeretném megtapasztalni, max. taxiban, de biztos eljön az idő, amikor a 'részben manuálisan' vezethető autókat csak autóbuziknak készítik majd kis szériában, horror áron, és külön kategória lesz rá a kötelező biztosításnál.

  • 2011.03.05 20:05:45janper

    KárászAti: hasonlo okokbol, mint amiert a diagnozist is gyakran orvosok veglegesitik. A felelosseg miatt. Tunetegyuttesekbol egy viszonylag egyszeru (Bayes-szabalyon alapulo) algoritmussal meg lehet saccolni, hogy milyen betegsegnek mennyi a valoszinusege egy adott helyzetben, altalaban megis az orvos dont (kimutathatoan rosszabb hibaarannyal, mint a szoftver). Ugyanis ha nem az o velemenye lenne a donto, akkor nem lehetne kit perelni (stb.).

  • 2011.03.05 20:13:57-Gabi-

    ........vagy csak távirányítás?:)

  • 2011.03.05 20:17:53Magyar[HUN]

    Shadowbull: És kit terhel a felelősség,ha meghibásodik az elektronika?

  • 2011.03.05 20:24:50janper

    Magyar[HUN]: reszben mindenkeppen a gyartot. Ezert van az, hogy majd' minden uj elektronikai fejlesztes veszhelyzet-elkerulessel kapcsolatos, azaz a gyarto mondhatja, hogyha hibas ABS miatt belecsapodsz az elotted levo autoba, akkor eleve tul gyorsan mentel. Ugyanez igaz az automata fekasszisztensekre is -- sehol nem allitja a gyar, hogy minden esetben helyetted fog fekezni, csak annyit, hogy ha baj van, akkor megprobal segiteni. Emiatt nagyon nehez lesz bevezetni az onjaro autokat.

  • 2011.03.05 20:42:35donphobos

    Szeretek vezetni de alapvetően támogatom az elektronikus segédeszközöket. Egy komoly autóban közlekedve nagyon is jó a sok 3-betűs. Ha a szabályokat betartva közlekedik valaki akkor is történhet váratlan akadály a közlekedésben amit ezek segítenek kivédeni. Meg lehet úgy oldani hogy normál esetben (közlekedés) észrevétlen és csak akkor jelentkezik ha baj van.

    Példa. Megyünk haza úszásból finn kollégámmal. Esik az eső. A srác a városon átívelő autópályára felhajt és túl nagy gázt ad (530d-ről van szó) mire elpörögne a kerék. Én utasként csak annyit vettem észre hogy ránt egyet a kocsin. Elsőre azt hittem, hogy a sofőr csinálta de aztán mondta hogy itt kicsit besokallt volna és az elektronika fogta meg az autót. Túl hirtelen adott gázt a síkos aszfalton.

    Ugyanez pepitában működik ha kihajtanak eléd kisutcából és hirtelen kell kitérni. Ha eléd lép a gyalogos, ha elbambulsz és vészfékezni kellene, etc.

    Sima közlekedésnél viszont minden ilyen kütyü figyel és láthatatlan.

    Adott esetben ki lehet kapcsolni teljesen. Így sikerült a srácnak autópályán 180 fokot fordulnia előzés közben, azóta nem kapcsolgatja ki teljesen.

    Üdv!

  • 2011.03.05 22:05:45eurokonform mobilwc

    Kíváncsi volnék az oprendszerre. Meglehetősen felemelő érzés lenne, ha a szerpentinen menve a monitoron a következő szövegek futnának végig: - a Windows új hardvert talált - kormánykerék - újraindítás - dőljön hátra - stb. stb. :)

  • 2011.03.05 22:10:41a_tesz

    motorsport77: azért pl az én autómban is a szivató és a tolóüzemi lekapcsolás a két dolog, amit automatika intéz helyettem. igaz nem is kellett érte eladni az egyik vesémet, hogy megvehessem :D és fut még jó pár ilyen autó, és remélem sokáig vehetek még ilyeneket...

  • 2011.03.05 22:17:10akiak

    Remélem ez sose fog bekövetkezni..És majd a Rallye VB-n is az nyer aki jobb programot ír? :)

  • 2011.03.05 22:17:37gmower

    "Így sikerült a srácnak autópályán 180 fokot fordulnia előzés közben, azóta nem kapcsolgatja ki teljesen."

    Na látod, tökéletesen rávilágítottál a problémára. Ezek a szerkezetek ugyanis ahelyett, hogy az önhibán kívül bekövetkező hirtelen manőverekben segítenének inkább arra sarkallják az embert, hogy olyan dolgokat tegyen, ami ezek nélkül eszébe sem jutna. Ez persze nem az elektronika hibája, az emberekben van a baj. Nekem pl. az egyetlen dolog, ami tetszik, az az ABS, de igazság szerint valódi hasznát (vészfékezéskor tudok kormányozni) még sosem vettem, előrelátoan vezetek, nagyon ritkán kell egyáltalán akkorát fékezzek, hogy aktiválódjon, olyan meg még nem volt, hogy eközben ki is kellett volna kerülnöm valamit. Bár attól tartok, hogy hiába mentem az utóbbi 55-60 ezer km-eremet ABS-es autóval, él még bennem a régi reflex, és visszábbvennék a fékből ilyen helyzetben...

    Autópályán megpördülni nagyon béna dolog, neki nem elektronikára van szüksége, hanem vezetési tréningre...

  • 2011.03.05 22:27:55soproni1

    A Knájt Rájderbe' is láttam, amikor a robotpilóta fekete kesztyűben, lehajolva vezetett.

  • 2011.03.05 22:45:20Nancsi

    Szerintem teljesen okés volna ha az autó helyettünk vezetHETne. Mert pl BKV csomó zsetont megspórolhatna azon, hogy nem csak sofőr nem kellene a buszokra, de még azoknak szkafander árú formaruha sem:-) Na jó, ők persze el.bsznák másra a lóvét, de a világ normálisabbik felén jóárasítani lehetne ezzel a tömegközlekedést.
    Illetve ismerek olyat, aki kényszerből vezet, és biztosan örülne neki ha nem autója lenne, hanem taxija, "sofőrrel". Más kérdés hogy ha ennek a jogi aggályai elhárulnak akkor fele autómárka csődöt jelenthet kapásból, mert az autóipar kb fele 1 éven belül a Google lenne, fele meg a jelenlegi gyártók...

  • 2011.03.05 22:47:16Shadowbull

    Porsche911

    Kevered a szezont a fazonnal, de nagyon erosen.

    Egyreszt a mai elektronikus segedletek csak akkor avatkoznak be, ha a sofor valamit elbaszott. Nyilvan egy tokos autobuzi azt akarja, ha mar elmerte a kanyarsebesseget, akkor essen be ferfiasan az arokba, vagy a szembe jovo busz ala, mert az a tokos dolog, nemdebar?

    Masreszt a kozlekedes, eljutni A-bol B-be hetkoznapi esetben, hetkoznapi autoval egyaltalan nem szorakoztato, hanem egy monoton munka.

    Aki mar vezetett le egy ulto helyeben tobbszaz kilometereket, az tudja mirol beszelek.

    Olyankor nem a vezetes elmenye, meg az autobuzisag meg hasonlok jarnak az ember fejeben, hanem hogy a faszkivan mar mikor erunk oda. En szivesebben olvasnek, aludnek, teveznek, beszelgetnek olyankor ahelyett hogy vezetek.

    Termeszetesen az ember nem akar lemondani az individualis mobilitasrol, ezert nem ul vonatra, de az autovezetes meg olyan elfoglaltsag, amit neha szivesen lepasszolna.

    A mai elektronikus segedleteket is ki lehet teljesen kapcsolni az olyan autokban, ahol ez relevans lehet. A tobbiben meg ugysem erdekes, mert nem csapatnak veluk.

    Biztos vagyok benne, hogy a jovo onallo autoiban a robotsofor is csak egy opcio lesz, amit vagy hasznalsz vagy nem.

    En hasznalnam.

    sb

  • 2011.03.05 22:49:40Shadowbull

    "az önhibán kívül bekövetkező hirtelen manőverekben segítenének inkább arra sarkallják az embert, hogy olyan dolgokat tegyen, ami ezek nélkül eszébe sem jutna. "

    Ez egy marhasag.

    Az emberek 99%-a ugyanugy vezeti a full fapad autot, mint a tokeletesen felelektronikazottat.

    Pusztan azert, mert mindenkinek megvan a sajat stilusa, es abbol nehez kibillenteni.

    sb

  • 2011.03.05 22:51:21Shadowbull

    "Bár attól tartok, hogy hiába mentem az utóbbi 55-60 ezer km-eremet ABS-es autóval, él még bennem a régi reflex, és visszábbvennék a fékből ilyen helyzetben..."

    Aztan ha megis megprobalnal kikerulo manovert vegezni, es a hirtelen terhelesvaltas miatt megiscsak megpordulnel vagy elsodrodnal az ivrol, akkor maris rajonnel, hogy egy ESP is kellett volna a verdaba.

    Akarmilyen elorelato sofor is vagy, ami egyebkent dicseretes.

    sb

  • 2011.03.05 22:52:30Shadowbull

    "És kit terhel a felelősség,ha meghibásodik az elektronika?"

    Nem veletlenul nem teszik lehetove a mai torvenyek az autonom gepjarmuvek bevezeteset.

    De azt gondolom, ez lassan valtozni fog.

    sb

  • 2011.03.05 22:57:55=Daniken=

    Imádok vezetni. A világ egyik legnagyobb mozgatórugója a kíváncsiság,a megismerés és a mobilitás, főleg ha a minket körülvevő világról van szó. Ha netán egyik este egy házibuliról megyek haza, vagy levezettem 7-800km-t, de van még előttem 400 és hulla fáradt vagyok, jól jönne egy olyan cucc, ami nálam sokkal jobban érzékeli ilyen körülmények között az impulzusokat, környezetet, viszonyokat és biztonságosan eljuttat oda, ahová készülök.Ennyi. Ugyanez igaz lehet egy kamionra is például, hogy amikor Stefán már levezette a 8 óráját, akkor a computer még viszi tovább 4-5-öt, amíg ő pihenhet, aludhat.nem beszélve azokról az egyénekről, akik sajnos eleve hihetetlen módon nem rendelkeznek a vezetéshez szükséges képességekkel a kellő mértékben...(idősek, esetleg totál a feladathoz balek egyének)

  • 2011.03.05 22:59:21domi007

    Ott tévedtek, hogy a BMW féle autó az megtanulta a pályát előtte, ez viszont (ha jól tudom) élőben "lát" és vezet.
    A másik meg a stílus: egy tesztautóval igazán szórakozhatnak a mérnökök, ez látványos...jó látni, hogy ismeri az autó határait, így valószínűleg szélsőséges helyzetben (kipörgés stb.) is értelmes döntést tud hozni.

  • 2011.03.05 23:01:32seniman

    Ezt a Honda már 2000 körül megcsinálta,egymást kergették a Civicek a versenypályán,meg betonkockákat kerülgettek.Csak azt nem verték nagydobra..........

  • 2011.03.05 23:02:01toce

    Hát, mire a jogi akadályok elhárulnak, addigra nem lesz autó, mert:

    - Nem lesz kőolaj, az elektromos kütyük meg inkább kötött pályásak
    - Méginkább városokba tömörülünk, ahol már nem lesz hely utaknak
    - Fejeltt közösségi közlekedés mellett, az egyéni közlekedés kurva drága lesz.

    Amúgy szerintem nem tirivi a szoftver, ami így körbe nyomta a Prius-t, engem valószínű simán vert volna. Kérdés, hogy mit tud kezelni. Átrakom a bolyát, esik az eső, stb. Akkor is körbe megy?

    A napi oda vissza 120 km-es ingához meg igen jól jönne egy robot pilóta.

    Ha meg nem lenne ABS meghaltam volna, mikor egy feltehetőleg elalvó kamionos hirtelen letolt (lekényszerített, mert érintkezés nem volt) az M1-ről. Fél kerékkel a füvön kellett fékeznem, és bármilyen defenzív vagyok, segítség nélkül biztos baleset lett volna, így csak ideges lettem...

  • 2011.03.05 23:03:32jelentéktelen alak

    Kicsit vegyes érzéseim vannak az ilyen dolgokkal. Szeretnék úgy közlekedni, hogy mikor kedvem van vezetni, vezetek, mikor nincsen, akkor megnyomok egy gombot és az autó megy amerre kell, a közbeavatkozásom nélkül. De túl konzervatív vagyok ahhoz, hogy rábízzam magam egy ilyen technikára.

    Illetve túl konzervatív ahhoz, hogy azonnal így tegyek.
    Ha jobban bele gondolok, egy csomó dolog van már most is, ami helyettem cselekszik. Nem kell szivatózni, ha hideg a motor. Nem blokkol a kocsi kereke, bármekkorát is fékezek. Segít az autó az úton maradni akkor is, ha túl gyorsan vettem egy kanyart. Hosszú autópálya szakaszokon, tudom pihentetni a lábam, nem kell a gázon tartani azt, az autó megy magától, én csak kormányozok. Még ha lassul is előttem a forgalom, az autó kezeli azt és lassít, majd vissza gyorsít, ha lehet. A kormányzásnál is van segítség. Ha véletlenül elhagynám a sávom, az autó magától jelzi azt nekem. Ha van valaki a tükör holt terében, arról is hírt kapok az autótól. Mikor megérkezem valahová, pontosan tudom, hogy hány centire áll tőlem az előttem és a mögöttem parkoló autó. Ha gazdagabb volnék, be is parkolna helyettem oda.

    Ha jobban bele gondolok, hamis illúzió, hogy én vezetek. Nagyapám, nem biztos, hogy rá merné bízni magát ezekre a kütyükre. Mint ahogy én sem mernék ma beülni a hátsó ülésre és a robotra bízni a célba jutást. De lehet, hogy 10-15év múlva ez lesz a legtermészetesebb nekem és nem fogom érteni, hogy ma miért is óckodtam tőle ennyire.
    Lehet nem is konzervatív vagyok, csak le vagyok maradva? :-)

  • 2011.03.05 23:43:37dukeekud

    Remelem mar csak par evre vagyunk attol, megtiltsak, hogy valaki az utcan beleavatkozon egy gepjarmu iranyitasaba, es majd csak a szamitogep vezethet, az utviszonyoknak es a szabalyoknak megfeleloen.

  • 2011.03.05 23:46:12Kard

    Nem látjátok ennek a másik oldalát. Gyakorlatilag nem kellene saját autó. Megvalósulhatna a tökéletes tömegközlekedés. Reggel felkelek majd kérek egy autót a házam elé ami elvisz a munkahelyemre letesz és megy a következő fuvarért. Ugyanez a vidékre közlekedéssel. Nagyságrendekkel olcsóbb lenne az egész közlekedés. Nem kell óriási parkolóházakat építeni, nem rondítaná el a várost a rengeteg utcán parkoló autó stb. A mostani mélygarázsokat meg felhasználhatnák közlekedést végző cégek.
    Az autók értékvesztését is beépítve az árba még úgy is alig kerülne sokkal többe egy fuvar mint amennyi a benzin ára. Nincs élőmunka és ami legfontosabb szinte alig lennének dugók mivel a reakcióidő a gépek esetén közel nulla így szinte összeérhetnének a járművek. Ja és a gépek nem állnak le bámészkodni ha a szemközti oldalon baleset van :)

  • 2011.03.06 00:03:01GSX-R

    Imádok vezetni, ennek ellenére semmi bajom az elektronikákkal addig, amíg azokat ki lehet kapcsolni (mondjuk ABS kivételével, az mehet mindig).
    Ezt a robotpilótát is bevállalnám, sokszor jó lenne, mondjuk buli után, vagy csak hosszú utazásokkor.
    A több mint 1000km-es úton biztos hogy legalább 500km-et "ő" menne. Tehát támogatom, csak mint mondtam legyen kikapcsolható. Ne lépjünk be egy full-automatizált világba, ahol csak utasok lennénk a saját taxinkban.

  • 2011.03.06 00:07:14GSX-R

    Kard

    És ez szerinted Mo.-on mennyire működne? Meg lehet nézni a buszaink, vonataink állapotát.
    Ha így lenne, az üléshuzatok szét lennének szaggatva, az ablakok, műszerfal, középkonzol, stb. össze lenne graffitizve, lábnyomok lennének még a plafonon is, és bármerre nézel rágógumi, cigarettacsikk, vagy egyéb szemét.
    Ez szerintem még a fejlettebb országoknál is csak úgy menne, ha be lennének kamerázva az autók. De ebbe nem menne bele a nép...

  • 2011.03.06 03:03:13butch400

    A tököm tele van a Google-lel. Ezzel kissé átlépik a hatáskörüket. A Toyota sem csinál keresőt, a Microsoft sem csinál autót, pedig ilyen alapon mindkettő megtehette volna. (várom szeretettel a kék halállal kapcsolatos kommenteket :D). A Google emberei szerinem üljenek vissza a monitorjaik elé. Nem vágyom beleülni egy Google márkajelzéssel ellátott, egyébként pedig Kínában gyártott autóba se most, se 10 év múlva.

  • 2011.03.06 07:27:22korzo

    Én csak azt a kismillió kamerát és lézeres érzékelőt hiányolom, ami pl. rajta van (gondolom nem viccből) a sivatagon átmenős verseny autóin, a környezetük feltérképezésére.
    Egy adott nyomvonalon végigmenni nem nagy mutatvány. Pl. vehetsz olyan traktort, amiben, ha beállítod, hogy melyik táblát kell pl. bevetni, akkor azt teljesen magától végigcsinálja. Keresőszó: John Deere iTec Pro
    [link]

  • 2011.03.06 08:14:07ruhaszarito

    Shadowbull 2011.03.05 22:47:16: nagyon igazad van!

  • 2011.03.06 08:17:24nyehehe

    @banFWD 2011.03.05 18:23:43
    és
    @zoli0724

    A BMW előre beprogramozta a pálya adatait. A google autója viszont élőben lát.
    Olvassátok már el a cikket... vagy nézzétek meg a videót figyelmesen. (akár a BMW-set is)

  • 2011.03.06 11:00:29SomyTomy

    Nem szarozik, eléggé tolja neki. Én mondjuk városban szívesen átengedném az autónak az irányítást, de a szerpentineken krem vissza.
    gmover: XD

  • 2011.03.06 18:12:02Schütii

    Híjj az anyját ez rendesen vereti, sírnak a gumik szépen.

  • 2011.03.06 20:19:36Hátezmi

    "Kérdés, hogy jó irányba haladunk-e azzal, hogy egyre több elektronika segít nekünk megoldani a vezetés rettenetesen bonyolult feladatát."

    NEM


    "vezetés rettenetesen bonyolult" Hogy mit?

    Gondoljátok el: 100 évvel ezelőtt az életet, 50 évvel, 10 évvel.
    Dermesztően gyors a fejlődés, az Internet+Számítástechnika meg még fokozza. 10év múlva hova jutunk? Felfoghatatlanul jó élete lehet egy rétegnek. De kell ez? Szükség van rá? Biológiailag alig változunk, de az életmódunk teljesen átalakul.
    Szerintem a jó létnek van egy olyan foka, ahonnan nem igazán érdemes tovább lépni. Én nem igénylem, mint ahogy a rengeteg kütyüt se egy autóba.DVD után Blue-ray..kenjék a hajukra
    Rohanunk, fejlődünk, tolják az extrákat, gyorsuló modellváltás....gazdasági válság,recsegő Únió, fogyó olaj, dráguló élet, kizsigerelt bolygó, hízó emberiség.

    EZ JÓ???

  • 2011.03.07 07:18:23Tigrisszív

    Ne essünk abba a hibába, hogy egy repülőgép robotpilótáját hozzuk fel akár negatív, akár pozitív példának. A légi és földfelszíni közlekedés - stílszerűen szólva - ég és föld. :)

  • 2011.03.25 15:36:10XXXXXXX

    höhö, zöldlámpára rögtön, eccerre elindul rendben az összes autó, nem vakarózik félórát, egyesével rácsodálkozik a szabad jelzésre mint az ecceri pesti.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

Buy Cialis, buy Viagra, buy Z3 Coupe
Midlife crisis knockin’ on your door? Buy a Z3 Roadster now. But when you want something better, then go for the Coupe. That one’s a completely different story.