Őszintén: tényleg ocsmány az új Prius?

2015.09.10. 08:05

Szép reggelt szeptember 10-én, az év 253. napján, az Edgárok, Honóriák, Nikolászok és Tardosok neve napján. A napon, amikor 26 éve Horn Gyula bejelentette, megnyitják a határokat a nyugatra távozni kívánó NDK-sok előtt.

Az új Prius...

Éppen csak megmutatták az új Toyota Priust, sorra születnek róla a mémek (mint ez, ez vagy ez). A tömeggyártású hibridek ősatyja sosem volt egy dizájnideál, de most nagyon kapja az oltást a netes népművészektől. Ítélkezzen ön is:

  • Ha ma csak egy videót néz meg egy mesterien kivitelezett, de céltalan önveszélyeztetésről, mindenképp aguyfromalabama kedden YouTube-ra került tóba ugratása legyen az. Hibátlan mutatvány: most epic vehicle jump ever!!
  • Nézze meg ezt a videót, és tegye el a fiók mélyére a szelfibotját. Bevallom, nem hittem a rémhíreknek, de már igazat adok mindenkinek, aki szerint ezt a sátán küldte közénk. Most egy kicsit örülök, hogy az enyém már a fiókban hever egy ennél szerencsésebb kimenetelű szelfibaleset óta.

Autóipari hírek

  • Csaknem húsz százalékkal esett vissza az orosz autópiaci forgalom augusztusban éves összehasonlításban. A több mint hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő Association of European Businesses (AEB) üzleti érdekképviseleti szervezet kedden közölt adatai szerint augusztusban 138 670 személygépkocsit és kis-haszonjárművet értékesítettek az országban. Ez 19,4 százalékos csökkenés tavaly augusztushoz képest. Júliusban az eladások még nagyobb mértékben, 27,5 százalékkal estek vissza. Az első nyolc hónapban az eladások száma mintegy 1,05 millió volt, 33,5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Több év erős növekedés után az autóeladások már tavaly is jelentősen csökkentek, ahogy az orosz gazdaság gyengülni kezdett az olajárak zuhanásának és a nyugati szankciók bevezetésének következményeként. A rubel árfolyama meredeken esett, ami a fogyasztókat arra kényszerítette, hogy halasszák el a nagy értékű termékek megvásárlását. (MTI)
  • Elkészült a tízmilliomodik BMW 3-as limuzin. A márka legsikeresebb modellcsaládjának jubileumi darabja a BMW Group müncheni egységének gyártósoráról gurult le. (BMW)
  • Már csak öt nap, és kezdődik a Frankfurti Autószalon. Addig, és a szalon alatt is minden ezzzel kapcsolatos hírt megtalál csokorba gyűjtve ezen a linken: Frankfurt 2015.

Egy perc KRESZ (Pető Attila Kreszprofesszorral)

A mindenható zóna tábla

Rengeteg levelet kapok elkeseredett autósoktól, akik piros (vagy kék) mikuláscsomag találnak a szélvédőn. Szinte mind arra hivatkozik, hogy „...pedig visszasétáltam a sarokra, és nem is láttam fizetésre felszólító parkoló táblát.”

Sajnos a büntetés jogos, és azért nem volt ilyen jelzés a kereszteződésben, mert a Zóna (vagy Övezet) tábla pont azt jelenti, hogy egy adott területen a szabályok nem a következő kereszteződésig vagy kereszteződéstől élnek. Azokat a Zóna vége jelzésig alkalmazni kell. Azaz, itt a teljes területen, a teljes övezetben érvényes a fizetési kötelezettség.

A kép azért is érdekes, mert a közelben itt még nincs is kialakított parkolóhely, amik jó pár sarokra arrébb találhatók, azokon pont e tábla alapján viszont fizetni kell a várakozásért. Természetesen jó szemű vezetők necces helyeken a parkolóautomatákat is figyelni szokták.

Minden autósnak azt tudom tanácsolni, akinek járművel a belvárosban van dolga, jó előre tájékozódjon arról, hogy pontosan meddig tartanak a fizetős övezetek. Nagyon hasznos e célból a http://parkall.hu oldal.

További tippek és tanácsok a Kreszklub oldalán.

Ezen a napon

  • 1961. szeptember 10-én, 54 éve történt a Formula-1 talán legsötétebb tragédiája. A szezon utolsó előtti versenyének, az olasz nagydíjnak első körében ütközött a pontversenyt vezető Wolfgang von Trips és Jim Clark. Trips kiesett Ferrarijából, a helyszínen meghalt, néző közé vágódott autója pedig további 14 embert megölt. Sokat elárul arról, mennyire más idők voltak azok, hogy a futamot ezután nem intették le. Trips legnagyobb riválisa, Phil Hill végigment a versenyen, sőt, nyert. Ezzel egy ponttal beelőzte a németet, és lett első amerikaiként világbajnok. Aki bírja az ilyet, itt megnézheti tragikus balesetet
  • Ma 47 éves a brit filmgyártás ügyeletes rendezőzsenije, Európa Quentin Tarantinója, Guy Ritchie, akit az ilyen helyzetkomikumok miatt is imád annyira a szakma:

Mifelénk

  • Az Opel túlélése az Insignián nem fog múlni - derül ki Tóth Zoli 2009. szeptember 10-i Insignia-tesztjéből. Hogy az Opel prémiumautója mennyire változatos mutatja, hogy a bemutatója után egy évvel ez már a kilencedik(!) teszt volt, amit valamilyen kivitelről írtunk. 

Közlekedési koffein

  • Hiába az alacsony üzemanyagárak miatt megnőtt autózási kedv, az M6-oson továbbra is csak lézengenek az autók. A pálya legtöbb szakaszán a kapacitáskihasználtság 10-20 százalék közötti, de Tolnában van példa 10 százalék alatti értékekre is – írja a Napi.hu.
  • Sérült villamossínekről ír a BKV-figyelő. A közlekedési blog a Népház utcából közölt képet, egy laikus szemmel is bántó folytonossági hiányról, amiért minden elhaladás felér egy földrengéssel az ott lakóknak.
  • Napi átlag 2234-szer bérelnek Bubit a fővárosban. A héten múlt egyéves a közbringarendszer számait ismertette a BKK, és a statisztikák alapján nem kizárt, hogy még az idén meglesz az egymilliomodik bérlés. (BKK

Így úszhatod meg a dugót!

Nem kérdezzük, hol töltené a dugókban elvesztegetett félóráit, csak segítünk őket visszaszerezni. A Hidegindító új partnere a WAZE közösségi navigációs szolgáltatás felhasználói folyamatosan segítik egymást: jelentik hol láttak igazoltató rendőrt, útfelbontást, forgalomelterelést, a program pedig megtervezi a leggyorsabb útvonalat A-ból B-be és teljesen mindegy, hol autózunk éppen.

A WAZE-nek Budapesten már több mint 130 ezer felhasználója van és a tábor folyamatosan bővül. A trükk egyszerű: ez a megoldás tényleg működik. Aki még nem töltötte le a telefonjára, itt kipróbálhatja, aki már használja, indulás előtt gyorsan megnézheti, mi vár rá a forgalomban. Nagyítson bele a térképbe, vagy írja be hová indul ma.

Napindító kép

A rengeteg nadrágba tűrt ingből és pólóból már sejthetik, nem a kétezres években járunk. 1997 az év, a divattörténelem azon rövid szakasza, amikor még az egyszínű reklám siltes sapka is menő volt. Az első generációs Imrezza viszont még ma is menő, hát még, ha Colin McRae tekerhetné. A képen ő teszi, a '97-es portugál ralin.