Kéne egy Bugatti Veyron 23 millióért?

2016.01.29. 08:09

Szép reggelt kívánunk január 29-én, Adél neve napján. Az Időkép szerint gyenge hidegfront várható, amely magával hoz némi csapadékot és északon akár ónos esőt is. Ugyanerre köd is előfordulhat és foltokra az Alföldön is számíthatunk. A hajnali legalacsonyabb hőmérséklet -2 fok körül alakul, amely napközben akár 11 fokig is felmehet. Ma reggeli zenénk negyven éve jelent meg, és negyven év múlva is pont ennyire lesz ütős. Carlos Santana, Europa

Tegnap a Totalcaron

  • Stump András az új Kia Sportage bemutatóját írta meg, már csak az elhagyatott uszoda miatt is érdemes kattintani
  • Magabiztosan pörög a Rulettkerék és megjött az első bejelentkezés Viszről. 
  • Papp Tibi minden Seat-csodabogarat lefotózott egy múzeumban
  • Itt megnézhetik a Torkosborz-hadművelet legfrissebb fejleményeit, ezúttal egy rögtönzött Parkoló Parádéról.
  • Andróczi Balázs pedig a De Lorean rajongóinak írt egy kedvező hírt

Napi pornó

A Barret-Jackson aukciósház két napja árverésre bocsátott húsz darab Ford GT40 MkII-est. Replikákról van szó, de nem holmi Fiero-alvázas rettenetekről, hanem olyan gépekről, amelyek alkatrészeinek kilencven százaléka csereszabatos az eredeti versenyautóval. A vásárlóknak csupán annyit kell eldönteniük, hogy Bruce McLaren fekete-ezüst, Ken Miles kék-fehér, vagy Dan Gurney vörös versenyfényezését kéri. Az autóba még olyan kényelmi kiegészítő is befért, mint a légkondi, de a lengéscsillapítókat is korszerűbb darabokra cserélték. Az autók a Superformance nevű műhely és a Shelby közös művei, viszont motor egyikhez sem jár, azt a vevőnek utólag kell beszereznie.

Autóipari hírsaláta 

  • A Flyin' Miata nevű Mazda-műhely nem nyugszik: épp csak megszáradt a festék a negyedik generációs MX-5-ösön, már az LS3-as GM-blokkot próbálgatják bele. Belegondolni is félelmetes, hogy mit művel majd a leggyengébb változatában is 400 lóerős motor az autóval, ami gyári állapotában is alig egy tonna. A Flyin' Miatáról nem rég itt írtunk
  • Az Alfa Romeo előveszi egyik legérdekesebb koncepcióautóját, a Caimanót. Az autót az Italdesign tervezte, és az 1971-es Torinói Autószalonon mutatták be. A tervezők célja az volt, hogy minél áramvonalasabb gépet hozzanak létre, így került rá az előre nyíló üvegkupola és a több fokozatban állítható hátsó szárny. A futurisztikus gépet az Alfasud műszaki alapjaira építették, a 68 lóerős 1,2-es motor is abból származott. Az érdeklődők nemsokára a Brémában megrendezett Classic Car Show-n láthatják. (Worldcarfans)
  • A replikák megítélése elég változó az autós társadalomban: a hardcore autókedvelők inkább járnának gyalog, mint utánzattal, viszont, aki olcsón akar villantani, az keresve sem találhat jobb eszközt. A 2001-es Mercury Cougar alapjaira épített Bugatti Veyron egész igényes darab, a lóláb csak a kerekeknél, és a B oszlop környékén lóg ki. Az építők még a W16-os motor felett elhelyezett intercoolereket is megépítették, habár az autó se nem középmotoros, se nem turbós. A Just Toys Classic Cars által 2008-ban épített autó most 23 millió forintért eladó. (Carscoops)
  • Amerikában pár éve új divat hódít, melynek lényege, hogy pickupokat alakítanak nagy rugóutas trophy truckhoz hasonló terepjárókká. Az első ilyen a Ford F-150 Raptor volt, amelyet a Dodge némi csúszással követett a Ram Rebellel. Most a GMC következik, a Sierra Terrain X Speciallal. A kategóriában kötelező morcosabb külső mellé strapabíróbb futómű, jobb légszűrő, Eaton-diffizár, ellenálló haspáncél és lejtmenet-szabályzó is jár. (Carbuzz)

Napi hóban autózás

Kevés megnyugtatóbb látvány létezik, mint a hóban, finoman keresztbe csúszó autóké. Ma egy 1989-es Porsche 911 SCRS a soros a hólepte Nürburgringen. Fantasztikus látvány, ahogy a legendás, B csoportba szánt versenyautóval Patrick Simon fűzi a havas íveket. Az SCRS-ből mindössze 20 darab készült, ebből hat a Rothmans csapatnál kötött ki. Már utcai állapotában is 290 lóerős volt, és az Auto Motor and Sport korabeli tesztje szerint 4,9 másodperc alatt gyorsult százra. Technikája jó része származott más versenyautókból: a fékeket a 917-esből, a mechanikus befecskendezést és az önzáró diffit pedig az RSR/953-ból vették át. Az utcai változat mindössze 980 kiló volt, ami sokat sejtet a menetteljesítményeiből. Figyeljék csak:

Közlekedési koffein

  • A 405-ös főúton, Albertirsa mellett a 3-as kilométernél egy teherautó élőállatot gázolt el. Amíg tart a mentés, félpályás útlezárás van érvényben. (Útinform)
  • Szombaton forgalomkorlátozásokra lehet számítani a VI. és a VII. kerületben. Lezárják a Vörösmarty utcát az Andrássy út és a Wesselényi utca között, az Andrássy út szervizútját a Csengery utca és az Izabella utca között, a Dob utcát a Csengery utca és a Vörösmarty utca között, valamint a Jósika utcát. További részletekért kattintsanak a BKK oldalára.  

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

Ma a Totalcaron

A japán autó gyilkos méreg, képtelenség védekezni ellene.

Ami közel áll az ember szívéhez, azzal törődni akar. A hobbi csak úgy tud hosszú távon kielégítést nyújtani, ha mindig új kihívásokat gördít elénk, és sosem érünk fel el a hóbort meredek bércének tetejére. Autó és autós viszonya akkor izzik egyre hevesebben, ha megvan az adok-kapok. Ez hiányzik a japán autót hobbiból tartó életéből, a gép nem követeli meg, hogy hetente hozzányúljanak, nem kényszeríti rendszeresen térdre tulajdonosát. Nem megy tönkre. Nagy baj.

Stump András elmélkedését a japán autók hobbi célra való felhasználásáról itt olvashatják.