Eltűnnek a kapcsolók az Opelből

2016.02.19. 08:25

Még csak ötven nap telt el az évből, de mostanában könnyen lehet olyan érzésünk, mintha a századiknál tartanánk. Az ok a szuper korán jött tavaszi időjárás. Február 19-én, Zsuzsanna napján kezdődik a Hidegindító. 1878-ban ezen napon szabadalmaztatta Thomas Edison a fonográfot, amely viaszhengerre készített karcokkal rögzített hangot, amelyet aztán vissza is lehetett játszani. Alig több mint száz évvel később, az akkor már nagy gazdasági gondokkal küszködő Szovjetunió az űrbe küldte a MIR űrállomás első modulját. Az állomás a tervezett 10 helyett 15 évig fogadta az űrhajósokat, kutatókat mielőtt leselejtezték. A nap szülöttei a Falco művésznevű osztrák énekes-dalszerző és Lukács László a Tankcsapda frontembere aki éppen 48 éves. Jöjjön most egy viszonylag friss dal ettől a bandától.

Autóipari hírsaláta

Az autógyártók nagy erőkkel készülnek az alig két hét múlva kezdődő Genfi autószalonra, ahol rengeteg újdonság várható ezúttal is. Közülük most az Opel GT sportkocsit emelném ki, amelynek koncepcióváltozata ott lesz majd a szalonon. A gyáriak elárulták róla, hogy tömege mindössze 1 tonna, vagyis tovább erősíti az örömhírt, hogy az Opel elkezdett könnyű autókat fejleszteni. Az autó legfőbb érdekessége nem is ez, hanem, hogy egyáltalán nincsenek benne hagyományos gombok, vagy kapcsolók, mindent hangvezérléssel vagy a központi érintőképernyő segítségével lehet irányítani. Ez az autó ebben a formában sosem lesz valóságos, de az irány jónak tűnik. (World Car fans)

A Volkswagen már el is kezdte a tavaly kirobbant dízelbotrányban érintett autók visszahívását, Európában. Meglepetésre a legritkább típussal, az Amarok pickuppal indul a kampány, ebben az autóban is kétliteres a dízelmotor, amelyen minden esetben csupán szoftverfrissítésre van szükség, amely fél órát vesz igénybe. A cég márciusban a Passatokkal folytatja és fokozatosan küldi ki a leveleket a csalós szoftverrel gyártott 1,2 és 1,6 literes motorú autók tulajdonosainak is. Utóbbiakban a szívórendszerhez is hozzányúlnak, egy új alkatrészt építenek be, így a művelet háromnegyed órát vesz igénybe. A cég márkáinak összesen 8,5 millió autóját kell majd szervizbe vinni itt, a kontinensen. (Autonews)

Nem karmolják a népek a Maserati Ghiblit és a Quattroportét, ezért a Grugliasco-i üzem 1900 dolgozója ismét kényszerszabadságra megy március 17. és április 4. közt, jelentette be tegnap a Fiat-Chrysler konszern. A Maserati iránti kereslet csökkenése nem új jelenség, már 2015-ben is harminc százalékkal maradt el a korábbi év eredményétől és idén még ennél is kevesebbet adhatnak el a kocsikból, elsősorban a Kínában és az Egyesült Államokban tapasztalt alacsony érdeklődés miatt. (Autonews

Mielőtt elindulnál

Továbbra is országszerte borult, csapadékos az idő. Az északkeleti országrész kivételével mindenhol változó intenzitással esik az eső, Pápa környékén havas eső esik. A gyorsforgalmi utak, a fő- és a mellékutak vizesek, nedvesek. A látási viszonyok általában jók, elvétve párás a levegő, Gyöngyös térségében 100-300 m közötti a látótávolság.

Ároktőn a komphoz (Tiszacsege) vezető 3307-es jelű utat a 33+800 - 34+690 km szelvények között lezárták 2016.02.18. 11.00-tól. A 2603-as jelű Sajókaza-Aggtelek-Szin közötti összekötő út, a 26-os főút és Sajókaza, a 0+000 km-1+000 km szelvény között a Sajó áradása miatt lezárva 2016.02.15. 19.25-től. A 36107-es jelű Sajóörös bekötőút, Kesznyéten és Sajóörös, a 4+200 km - 7+050 km szelvény között a Sajó áradása miatt lezárva 2016.02.18. 4.00-tól. A 3601-es jelű út Muhi és Köröm, a 0+000 km - 2+000 km szelvény között a Sajó áradása miatt lezárva 2016.02.18. 4.00-tól.

Kevesebb részeg, több baleset

Mintegy 2,5 százalékkal több személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt tavaly, mint egy évvel korábban. Az összesen 16241 eset több mint hatvan százalékát autósok okozták, általában (30%) - relatív - gyorshajtással, ennél valamivel kevesebb baleset történt az elsőbbségi jog meg nem adása miatt. A halálos áldozatok száma egy év alatt 1,7 százalékkal 583-ra nőtt, míg az ittas vezetésből bekövetkező esetek száma csökkent, arányuk nem éri el a tíz százalékot. (Baleset-megelőzés.eu)

Totalcar retro

Na jó, azt mondjuk sosem gondoltam, hogy amikor egyszer rákattintok majd egy régi autótesztre, amelyet Winkler-kolléga írt tizenhárom éve, annak az lesz a címe, hogy A konszern legjobb vétele és (dobpergés) az egykettes Seat Cordobáról szól majd, pedig: "A szuggesszív tekintet az Alfa 156-oshoz hasonlóan jó légellenállási együtthatóval jár; a maga 0.30-as Cw-jével ez minden idők legáramvonalasabb Seat-ja, úgy látszik, áramlástani szempontból egy jól megtervezett, hatalmas csomagtartó jobban működik, mint egy mégoly sportos ferde Ibiza-hát."

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

Esik, esik és még mindig esik

Pénteken eleinte még sokfelé, majd napközben egyre inkább északon, északkeleten és keleten, illetve elszórtan délnyugaton eshet az Időkép szerint. Kezdetben a Bakonyban, késő délutántól az Északi-középhegységben havas eső, hó is hullhat. Feltámad a nyugatira, északnyugatira forduló szél, a Dunántúlon erős, akár viharos lökések is lehetnek. Délután 3-10 fokra számíthatunk.

Rosszkedv ellen Porsche

Az amúgy is 415 lóerős, 3,6 literes bokszer motort könnyen tovább lehet erősíteni, ha nem kötik többé az utcai használat jogi béklyói, ez a Kaege-féle, előző generációs Porsche GT3 RS finom módosításának legfőbb tapasztalata. A szívórendszer átalakításával 7 lóerőt nyertek, a katalizátor és a kipofogó-rendszer cseréje 8 lóerőt hozott és 7 kilogrammot vitt az autó tömegéből. A Porsche kapott még könnyített lendkereket és azzal is kihúztak még további tíz lóerőt a motorból, hogy a kormányszervó mechanikus szivattyúját villanyhajtásúra cserélték. Nézzék meg az új belteret is, ez az autó nagyon kéne.