Bajban vannak a kormoló dízelesek?

2016.08.02. 08:40

Lassan cammog ez a hét, augusztus 2-án még csak keddre virradtunk. Nem lesz ma rossz idő, felhő itt-ott előfordulhat, az északi országrészeken és az Alföld közepén még akár egy-egy zápor is a nyakunkba szakadhat, de legalább nem lesz az az őrjítő meleg, valamivel 24 fok felett alakul a hőmérséklet. Ma ünnepli a születésnapját Farkas Bertalan, mindmáig az egyetlen magyar űrhajós, szóljon most neki a Deep Purple-től a Space Truckin':

Tegnap ez ment

Hírek a kávé mellé

Perlik a Diesel Brothers-t. A Dízeltesók az azonos című, Discovery Channelen futó műsor házigazdái és ismert dízel tunerek, ám most Utah állambeli orvosok egy csoportja azzal vádolja őket, hogy illegálisan távolítják el dízelmotorok környezetvédelemért felelős alkatrészeit. Amerikában mostanában hódít a rolling coal nevű őrület, melynek lényege, hogy minél jobban kormoljon kisteherautó. Sokszor nem is annyira a teljesítménynövelés, mint inkább a közösség megbotránkoztatása a cél egy-egy emberes koromfelhő kieregetésével. Az egyik orvos azt nyilatkozta a helyi lapnak, hogy több bejelentés érkezett coal roller-ekről, és most abban bíznak, hogy ha sikerül a stílust propagáló Dízeltesókat is megrendszabályozni, akkor többen feladják a súlyosan egészségkárosító hobbit. Illusztrációnak itt egy videó erről a fantasztikus szórakozásról:

(Motor1)

A terepjárók régen azért készültek, mert voltak olyan helyek a bolygón, ahová másképp egyszerűen nem lehetett eljutni. Mára az a fura helyzet állt elő, hogy alig létezik elérhetetlen terület, ezért terepjáróinkkal keressük azokat a helyeket, ami kihívást nyújt, ahol igazán nehéz elmenni. A Mercedes most egy látványos, videón mutatja meg a Kitzbühel mellett található tesztpályáját, amin a G osztályt, sokak szerint az egyik utolsó valódi terepjárót tesztelik. Itt most épp egy 500-as változatot, amely immár nem ötliteres, hanem négy, cserébe viszont biturbós. Hó, jég, sziklák és sár, értő kezekben az egyik sem akadály:

(Carscoops)  

Egy 2000 lóerős versenyautóval balesetezni sosem kellemes, de mindenképp látványos. A Team Insanity Racing versenyzőjének még semmi problémája nem volt az első körben, itt a turbónyomás visszafogásával 1500 lóerőre állították a motort. A második körben megemelték a nyomást, és 1750 lóerővel futott neki a távnak, és itt sem volt gond egész addig, amíg a szakasz végén a pilóta el nem kezdett lassítani, majd 350 környékén megcsúszott. A többiért kattintsanak, érdemes:

  (Motorauthority)

Közlekedési koffein

A Hidegindító megjelenéséig az Útinform nem adott hírt balesetről, vagy torlódásról. 

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

Gyorshajtó pótkocsist fogott a Kreszprofesszor

Pető Attila a Kreszprofesszor folyamatosan járja a főváros útjait és mindig bekapcsolva tartja autója fedélzeti kameráját. A felvételeken egy-egy érdekes közlekedési szituációt mutat be, amelyből sokat tanulhatunk mi autósok és motorosok. Ezúttal valami egészen más következik: most egy gyorshajtó pótkocsist vett fel.

Totalcar Retro

Néha meglepő, hogy mennyire repül az idő, gondolnák, hogy már 9 éve velünk van a Fiat Linea? A dízel változatról anno Rácz Tamás írt.

A mai műsor pedig

Perkó Rudi remek lapozgatót gyártott, összeszedett tíz autót, ami a kutyának sem kellett. Van köztük luxusautó, átmárkázott áruszállító, és néhány súlyos kreténség, de közös bennük, hogy - legalábbis a magyar piacon - súlyosan mellé lőttek velük.