Feltámad Birmingham Ferrarija

2011.09.20. 14:26

A Jensen egy ideje már csak puszta márkanévként létezik: az utolsó valamire való sportkocsi, amely ezt a nevet kapta, 1976-ban készült. A jelenlegi jogtulajdonos azonban úgy döntött, ideje új életet lehelni a halott márkába.

A Healey Sportss Cars Switzerland, a svájci vállalkozás, amely pillanatnyilag a Jensen márka tulajdonosa, úgy döntött, elkészítteti a 45 éve bemutatott Interceptor utódját. Maga persze nem rendelkezik autófejlesztési tapasztalatokkal, így az angol CPP készítheti el az új sportkocsi terveit, sőt, a kivitelezést is rájuk bízták. A CPP az orosz milliárdos, Vlagyimir Antonov autóipari cégbirodalmának szíve: maga autóalkatrészeket szállít nagyobb gyártóknak, de most már az egykori Spyker sportkocsigyár is hozzá tartozik, illetve közeli kapcsolatban áll a Zagato formatervező stúdióval is, így nem okoz gondot elkészíteniük a XXI. századi Jensent. Ráadásul a CPP megvette a Jaguar régi üzemét Coventryben, ahol többek közt a Jensent is gyárthatják 2014-től.

Az autó első prototípusát a tervek szerint 2012-re készítik el, és mutatják meg a nagyközönségnek. Így egyelőre csak néhány vázlatot láthatunk az új Jensenről, amely lényegében az elődmodell korszerű újragondolásából született. Az eredeti Jensen Interceptor tágas túrasportkocsi volt, a maga idejében különlegesen korszerűnek számító csapott hátú formával és hátsó panoráma-ablakkal. Az új változat finomabb vonalúnak és aerodinamikai szempontból gondosabban megformáltnak tűnik, de a hátsó panoráma-ablakot és a jellegzetes cápaorrot megtartották. Annyiban biztosan emlékeztet az új Jensen a régire, hogy a mechanikáját egy másik gyártótól szerzik be. Az eredeti Interceptorba V8-as Chrysler motort szereltek, és valószínű, hogy az újba is amerikai hajtáslánc kerül majd, bár a GM-től vagy a Fordtól is beszerezhetik a motorokat, váltókat, differenciálműveket, nem csak a Chryslertől.

Az autó áráról egyelőre nem esett szó, de egész biztos, hogy az új Jensen árban közelebb lesz egy Ferrarihoz vagy Lamborghinihez, mint akár az olcsóbb Porschékhez, hiszen évi néhány száz példánynál többet aligha vesznek majd a pofás angol sportkocsiból, így olcsóbban csak veszteséget termelhetne a gyártás.