A Juke is lehetne pofás?

Genf 2012

2012.03.07. 14:02 - Hírszerkesztő

A Ssangyong bravúrosan kerülte el az elmúlt évtizedekben a sikernek még a lehetőségét is, de úgy néz ki, most megpróbálnak felhagyni ezzel a gyakorlattal.

Korábban arról volt híres a márka, hogy a legborzalmasabb formaterveket készítették az egész autóiparban. Most azonban – mintha próbálnák jóvátenni a korábbi ízlés elleni bűnöket – megszépítettek egy szörnyet. Az XIV-2 tanulmány legalábbis nagyon hasonlít a Nissan Juke-ra, mind méreteiben, mind arányaiban, csak azok a részletek hiányoznak róla, amelyeket a közönség egy része a japán modellben emészthetetlennek talál. Persze nem csak a Nissantól nyúltak ötleteket a koreai tervezők: a tető kialakítása határozottan a Mini teremtette divatot követi, míg a vászontető épp úgy működik, mint a Fiat 500C-ben.

A Ssangyongnak komoly tervei vannak a tanulmánnyal: ha beválik, egész modellsorozat alapja lehet. Három- és ötajtós, illetve kupé kivitelekről van szó. A majdani szériaváltozatok nem csak méretben, de árban is alálőnek az aktuális kínálatnak: az autók valahová a kisautók és a kompakt modellek közé illeszkednek majd. A motorválaszték is ennek megfelelően alakul: kétféle 1,6 literes négyhengerest fejlesztenek a típushoz, egy benzines és egy dízelüzemű 1,6 literest. Az előbbi 125, az utóbbi 130 lóerős, azaz nagyjából megfelelnek a kor színvonalának.

Azt persze nem tudjuk, hogy mikorra lesz az XIV-2-esből pénzért megvehető autó, de a koreaiak jól teszik, ha igyekeznek: egy ilyen modellcsaláddal most foghatnának jónéhány tízezer vásárlót, csak Európában.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

törlőlapát
SSANGYONG MUSSO 2.3 zárt terepjáró 2003-2013
2712 Ft
termosztát, hűtőfolyadék
SSANGYONG ACTYON 2.0 Xdi egyterű 2005-2013
5796 Ft
termosztát, hűtőfolyadék
SSANGYONG MUSSO 2.9 TD zárt terepjáró 1998-2013
5796 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Win this cool suitcase!
You can win this metal jerry can converted into a rolling suitcase with retractable ha andle. How? Instructions inside.