Godzillának annyi?

2012.07.31. 07:47 Módosítva: 2012.07.31. 07:48

Amikor 2007-ben bemutatta a Nissan a GT-R-t, alig lehetett mást hallani, mind csalást kiáltó és hitetlenkedő véleményeket. Kevesen tudták feldolgozni, hogyan lehet egy 1,8 tonnás behemót ilyen elképesztően gyors, főleg annyi pénzért, amennyiért kínálták. Mára nagyjából mindenki belenyugodott, hogy a Godzilla becenevet nem ok nélkül kiérdemlő Nissan egy csodálatos mérnöki teljesítmény, viszont terjedni kezdett a pletyka, hogy nem lesz utódja.

A GT-R többé-kevésbé Kazutosi Mizuno, a Nissan zseniális fejlesztőmérnökének gyermeke, és kétséges megtérülése miatt a Nissan vezetőségénél nem élvez feltétlen támogatást. A 2007-es modell ugyan kapott nemrég egy frissítést, de amióta Mizuno szan nyugdíjba vonult, egyre valószínűbbnek tűnik, hogy az újkori GT-R-sztorinak hamarosan vége.

Egy darabig úgy tűnt, az eredetileg 2014-re tervezett utód bemutatása csak csúszik pár évet, és addig egy második fészlifttel próbálják meg fenntartani az érdeklődést. Most viszont olyan információ szivárgott ki, amely alapján nem az a kérdés, hogy mikor érkezik a következő GT-R, hanem hogy egyáltalán lesz-e. Egy gyár-közeli forrás azt állította ugyanis, hogy még bele sem kezdtek a következő generáció fejlesztésébe.

Bár a Nissan hivatalosan nem kommentálta a hírt, egyáltalán nem lenne meglepő a döntés, hiszen a legfontosabb piacán, az USA-ban eddig összesen alig hatezer darabot sikerült eladni belőle. A jelenlegi helyzetben pedig egy jó eséllyel ráfizetéses feljesztési projektnél valóban kevésbé kockázatos például egy olyan kisebb falat, mint egy Juke-alapú sportos kompakt.

Az eladási számokat nézve egyébként sem egyértelmű, hogy a típus rajongói egybeesnek-e a fizetőképes célcsoporttal, a márkaarculat fiatalításához pedig a Juke-R-hez vagy a Deltawinghez hasonló merész marketing-manőverek legalább olyan hatékony módszerek, mint egy méregdrága sportkocsi továbbfejlesztése. A 370Z-t, illetve esetleges utódját pedig nem kell szégyellni egy márka sportos csúcsmodelljeként, főleg akkor, amikor a stratégiai fejlesztés leginkább az elektromos autók irányába mutat a Nissannál.