Jön az 5-ös BMW svéd ellenfele

2015.04.14. 17:50

Az XC90-es bemutatása után a Volvónál már a második, teljesen új alapokra épített típus leleplezésére készülnek – erről árultak most el néhány lényeges részletet. Egyrészt úgy tűnik, S90 néven tervezik bemutatni, így egy kicsit eltávolítva az öregedő S80-astól, ugyanakkor a kategória nem változik: továbbra is az A6-os Audi, az 5-ös BMW, a Jaguar XF és a többi hasonló méretű és árfekvésű prémium-modell alternatívájának szánják a csúcsmodellt.

Az információ Lex Kerssemakerstől származik, aki egyebek közt azt is elmondta, hogy lesz kombi kivitel is, méghozzá V90 néven. A műszaki alapokat természetesen az SPA padlólemez adja, és ugyanazokat a kétliteres, négyhengeres, feltöltött benzin- és dízelmotorokat kapja majd, mint az XC90. A típust elsődlegesen az észak-amerikai és kínai vásárlók igényeinek figyelembe vételével tervezték, hisz míg másutt a kategória eladásai csökkennek, ezen a két piacon még mindig egyre több efféle tágas luxusszedán fogy. Stílusában valószínűleg a Concept Universe tanulmány és az XC90 megoldásait ötvözi majd.

Az S90 típusjelzést nem először használja a Volvo: az egykori 900-as sorozat rövid életű frissített változatát hívták így, míg le nem váltották a dobozformával elsőként szakító S80-assal. Elképzelhető, hogy a névváltás mögött most is hasonló indíték húzódik meg: valószínű, hogy a Volvo, ahogy az XC90 esetében, itt is sokkal egyszerűbb formavilágot vezet be, és ezt próbálják hangsúlyozni az új típusjelzéssel.

Ez volt az első S90 - az egyik utolsó doboz-Volvo.
Ez volt az első S90 - az egyik utolsó doboz-Volvo.

Hallani róla, hogy a Volvo az S90-esnél nagyobb típuson is dolgozik – az S100 elsősorban kínai igények alapján készülne, és méretben felvehetné a versenyt a Mercedes S osztályával. Ám úgy tudjuk, ennek a gyártásáról még nem született meg a végleges döntés, mivel ennek az elkészítését csak a kínai tulajdonos, a Geely vezetése forszírozza, és az aktuális kínálat teljes felfrissítése jelenleg elsőbbséget élvez. Így az S90 a bemutatása után valószínűleg még évekig lesz a svédek csúcsmodellje.