Mégiscsak jön a Dacia kisautó?

2016.02.02. 07:03

Ugyan eredetileg Indiára szabták a Kwidet, de úgy tűnik, Európában is felbukkantak álcázott tesztpéldányok. Mi következik ebből?

A Renault olcsó kisautója a Kwid, amelyet kifejezetten Indiának terveztek. A bemutató idején fel is merült, hogy van-e helye egy ilyen típusnak a Dacia kínálatban, hisz a Mini-szabadidőautó egész formás, és szemétolcsó: Indiában alig több, mint egymillió forintnak megfelelő összegért megkapható. Ahhoz azonban, hogy Európában is kínálhassák alaposan át kellene dolgozni, és nem ártana bele egy tisztább és erősebb motor, ami azért megdrágítaná a termelést.

A jó hír az, hogy a típus a CMF-A jelzésű szabvány padlólemezre épül, így elvileg minimális költséggel Európa-kompatibilissé lehetne tenni – legalábbis ezt mondja a Renault-Nissan alelnöke, Gerard Detourbet - ami arra utal, hogy a gyáriak is vizsgálták ennek a lehetőségét. Carlos Ghosn, a Renault első embere ugyan azt mondta, hogy a Kwid nem lesz Dacia, de nem lehetetlen, hogy azóta változott a vállalat stratégiája. Nem csodálkoznánk rajta, hisz a Dacia a Renault-Nissan csoport egyik legsikeresebb részlege, de a kínálatból még hiányzik egy igazán apró városi kiskocsi – erre a szerepre pedig épp megfelelne a Kwid.

Az egész Kwiddel kapcsolatos spekuláció egyébként abból indult ki a szaksajtóban, hogy az utóbbi hetekben bukkantak fel álcázott tesztpéldányok európai rendszámmal, amiből akár arra is következtethetünk, hogy egy új európai kivitelen dolgoznak a franciák. Renaultként viszont nem kínálhatják, hisz méretben túl közel állna a Twingóhoz, és a minősége sem illene igazán a Renault kínálat többi tagjához.