Támadásra kész a durva gyári verseny-Golf

2016.03.12. 17:40

A Volkswagennél alaposan beszteroidozták a VII-es Golfot. Az már kilenc hónappal ezelőtt is jól látszott, hogy komoly pályagépen dolgoznak, mostanra pedig teljesen el is készült a GTI TCR névre keresztelt szörnyeteg. Erősen limitált szériás lett, de legalább igazán brutális. Az újdonságnak van némi történelmi jelentősége is: az első GTI-t 1976-ban mutatta be a wolfsburgi központú autógyártó, idén tehát negyvenéves jubileumot ünnepelnek.

A TCR az alap hetes Golfhoz képest 40 centivel szélesebb, kapott továbbá egy finoman szólva sem jelentéktelen első splittert, és egy diszkrétnek nem nevezhető szénszálas hátsó szárnyat. A hírek szerint pedig az autót megtervező Volkswagen Motosport a Seat sportrészlegével is konzultált a fejlesztés során, így a Leon Cup Racer tapasztalataira is tudtak építeni.

A TCR-be a Golf R-ből ismert kétliteres, négyhengeres turbómotort faragták be. Itt 330 lóerő és 410 newtonméteres csúcsnyomaték leadására képes. Mindez egy hatgangos szekvenciális sebességváltón keresztül zúdul az első kerekekre. A menettulajdonságokról egyelőre nem szóltak a gyáriak, tehát a gyorsulás és a végsebesség sem ismert a nagyközönség számára.

Mivel a versenygépet a TCR International Series sorozatba szánják, így a megfelelő felkészülés érdekében tavaly már rajthoz is álltak Ausztriában. A második futamot Pol Rosell megnyerte a márkának. A GTI TCR-ből összesen húsz darab készül, ezek mindegyikére leadták már az igényléseket.

Tavaszi hosszú hétvégék

Töltse az ünnepeket külföldön, Párizs, London, Róma városnézés, olasz hajóút, síelés Ausztriában.

Wellness hétvégék belföldön

Kényeztető wellness csomagok, stresszűző programok és szórakozás. Töltődjön és szépüljön itthon!