Az Ecosport csak azért is siker lesz

2017.01.11. 15:48

Nagy lehet a nyomás: a One Ford irányelv szerint ugyanazt kell forgalmazni mindenhol a világon. Így került a brazil tervezésű kis SUV Európába – egyébként elég jókor, hisz a miniterepjárók szegmense épp gyorsan hízik – amelyet el kell adni, bármi áron. A Ford of Europe most nekifut a falnak megint, még nagyobb lendülettel, látszólag a valódi problémákra vakon.

Mi a baj az Ecosporttal? Egy kolléga korábban úgy fogalmazta meg egyszerűen, hogy szép, mint a lóharapás. Komplikáltabban: eredetileg olcsónak tervezték, hogy Latin-Amerikában is el tudják adni, ezért, bár terepjárósan magas, viszonylag keskeny és apró kerekei vannak, ami mind segít, hogy költséghatékony legyen. Ilyen alapokra azonban nehéz jó formát tervezni, és az az érzésünk, aki rajzolta, nem is volt épp a legjobb formában. Az eredmény európai szemmel nézve mindenképp groteszk, ami azért baj, mert a versenytársak közt itt olyan modellek is akadnak, amilyen egy Renault Captur, Mazda CX-3, az Opel Mokka vagy akár a Dacia Duster, amelyeket még a fejlesztési fázisban látott formatervező.

Mindennek fényében érdekes, hogy a Ford of Europe feje, Jim Farley azt mondja, még az idén végrehajtanak egy modellfrissítést, és azzal, hogy a gyártást is átköltöztetik Romániába – egy másik kövér bukta, a B-Max mellé – sokat javulhatnak a típus esélyei az európai piacon. A felújítás Farley szerint nagy dobás lesz, és elsősorban az autó belső kialakítását érinti majd: javul a minőségérzet, és persze korszerűsödik az elektronika is. Azt egyelőre nem tudni, hogy az autó külsejével tudnak-e valamit kezdeni – legalább egy ügyesebb orr-részt faraghatnának rá – de az igazgató láthatóan hisz benne, hogy az Ecosportot végül csak felfedezik a vásárlók.