Pista, a vadállat

2017.03.03. 11:14

Az újdonság teljes neve Abarth 595 Pista, és a Fiat 500 egy kivételesen mérges változata. A Pista olaszul pályát jelent, puszta véletlen, hogy magyarul más jelentése is van.

A technika alapvetően nem változott érdemben: az 500-as orrába az 1,4 literes négyhengeres T-Jet turbómotor egy változata kerül, ezúttal 160 lóerő maximális teljesítménnyel és 230 Nm csúcsnyomatékkal. A 7,3 másodperces gyorsulási idő százra, és a 216 km/h-s végsebesség nem néz ki rosszul, de ez az autó nem is ezekről az adatokról szól elsősorban. A lényeg itt az új Koni hátsó futómű és a hűtött tárcsás fékrendszer, amelyektől az autó állítólag versenypályán is viszonylag jól mozog.

A nevét mégsem erről kapta az autó, hanem az Abarth Telemetry nevű programról, amely a Uconnect fedélzeti számítógépen fut, és a világ ismertebb versenypályáinak részletes térképét tartalmazza. Akár egy számítógépes versenyautó-szimulátorban, a sofőr láthatja, hogy hol tart a pályán, sőt, az autó tippeket is kiír, amelyekkel elvben javíthatók a köridők.

Külsőre is meglehetősen eltér a Pista az átlagos 500-asoktól: 17-es fekete felniken és 205/45-ös gumikon érkezik, diffúzoros hátsó lökhárítókkal, két dupla kipufogóvéggel és nagy hűtőnyílásokkal az első lökhárítóban. Ez utóbbi eléggé ki is lóg az összképből, sehogy nem passzol a karosszéria múltidéző formájához, ám kevéssé valószínű, hogy a lehetséges vásárlókat zavarná egy ilyen apróság. Valószínűleg ez is ugyanolyan élvezetes kis autó, mint a Competizione, amit tavaly próbáltunk.