2017.09.05. 11:19

Valószínűleg a Fordnál is érzik már, hogy mekkora esélyt hagytak ki eddig: időben jelentek meg Európa leggyorsabban növekvő személyautó-kategóriájában, és a siker mégis elmaradt. És ez nagyrészt az Ecosport formatervének a hibája: viszonylag elterjedt vélekedés, hogy az autó a fura, emeletes hűtőmaszkkal botrányosan néz ki. Illetve nézett, mert a Ford most alaposan áttervezte az autónak ezt a részét.

Azt azért nem állítanánk, hogy az átdolgozás után bármilyen szépségversenyt megnyerne az Ecosport, de a magasabbra helyezett hűtőrács, a hangsúlyosabb alsó légbeömlő és az első lámpák új formája kétségtelenül jót tett az összhatásnak – vagy legalábbis a képek ezt sugallják. Még az arányaikban apró kerekeket is sikerült valamelyest ellensúlyozni az új alufelnikkel. Az átalakítás arra kétségkívül elég lehet, hogy a lehetséges vásárlók többsége ne meneküljön sikítva, ha meglátja az autót a kereskedésben, és vegyen inkább Renault Capturt, Peugeot 2008-ast, vagy akár Nissan Juke-ot. A számok ugyanis azt mutatják, hogy eddig ez történt: míg Ecosportból nem tudtak egy év alatt 60 ezret elsütni, addig a Capturból tavaly 215 ezer fogyott, a 2008-asból 175 ezer, de Juke-ból is majdnem százezer.

A formai frissítés mellett akad persze más újdonság is. A motorválaszték felújított 1,5 literes dízelmotorokkal bővül: a gyengébbik teljesítménye 95-ről 100 lóerőre nő, és egy 125 lóerős változatot is bemutatnak az Ecosporttal. A háromhengeres ezres Ecoboost turbós benzines 125 és 140 lóerős változataihoz ugyan nem nyúltak, viszont 2018 közepére beígértek egy új alapkivitelt, amely kerek 100 lóerős lesz. Az autó fedélzeti számítógépét is frissítették, a Sync3 legújabb változatára, és behoztak egy új, ST-Line felszereltségi szintet is, amelyhez alapból 17-es alufelnik járnak, de 18-asokkal is megrendelhető.

Érdekes lesz megfigyelni, hogy az alapos frissítés meghozza-e a várt eredményt. Az mindenesetre látszik, hogy a formásabb, vagy akár csak kevésbé elszúrt vetélytársakból simán elfogy csaknem négyszeres mennyiség csak Európában, így simán lehet, hogy a Ford modellje még magára talál a modellciklusából még hátra levő három-négy évben.