2018.03.10. 06:59

Egyre kevésbé tűnik úgy, hogy a SUV-vonaton valaha is behúzzák a féket, akármerre indul az ember, lavinaként dőlnek rá a terepjáróra halványan emlékeztető autók. A skála egyik vége az Audi Q1, a másik a BMW X7, vagyis a Polótól a 7-es BMW-ig bármekkora alapterületű hobbiterepjáró létezik. Ráadásul az éppen legerősebb piac, Kína csak most kezd belelendülni, ezért minden gyártó feltekeri a potmétert, most éppen a Lexus dobja be az ötödik SUV-jét. 

Genfben idén pont ugyanazon a porondon, ugyanakkora hype-pal tolva pörög az UX, mint tavaly az LS500h. Ha tippelnem kéne, az UX-ből adnak majd el többet, és sokkal komolyabb profitot realizálnak majd rajta. Egyrészt Lexus-mércével egész letisztult, de még bőven karakteres, másrészt ez lesz a belépőmodell a Lexus SUV-ok között, ha meg a CT200h megszűnik, akkor pedig úgy általában ez lehet a legolcsóbb Lexus. 

Nem néz ki rosszul, engem a műmájer sárvédőműanyagozások vettek meg, pont annyi dögöt rak bele, ami még a kakaó-gengszterséghez kell. A maszk vagy tetszik, vagy nem, kevésbé szofisztikált, mint a nagy Lexusokon, valószínűleg ezért sokan fogják szeretni. A BMW X1 és az Audi Q1 ligájában indul, azoknál mindenképp karakteresebb az UX. 

A műszaki alapok a Rav4-ből jönnek, ez is a az Aurisnál már emlegetett TNGA platform: olyasmi ez, mint a Volkswagen-féle MQB, vagyis okosan növeszthető-zsugorítható, tetszőleges hajtáslánccal szerelhető. És el lehet benne férni, a magamra állított ülés mögé beülve marad még egy öklömnyi hely a támla és a térdem között. A csomagtér érdekelt volna még, de ez a szalonon még nem volt nyitható. 

A beltér pedig Lexus, vagyis ez az F-sportos ülés fantasztikus, a kormány csúcs, de a műanyagok inkább méltatlanok, még úgy is, hogy a kicsi prémium-SUV-ok mezőnyében azért egyik sem különösebben minőségi. Nem rosszabb, mint például a IS300h, csak ugye az sem jó. Az ergonómia viszont javult, a könyöklőre terveztek egy szigetet, ami kicsit olyan, mint pár éve a hanyattegerek: az oldalán van hangerőszabályzó, zene-léptető és hasonlók. 

A motorkínálat hasonló, mint az Aurisban, lesz egy kétliteres szívó egyes források szerint 170, mások szerint 180 lóerővel (UX200), plusz ugye egy hasonló teljesítményű hibrid, remek hatásfokkal (UX250h). A szívómotorokhoz lesz egy új CVT-váltó, közvetlenebb reakcióidővel, a hibridhez pedig egy kétmotoros összkerékhajtás, amely egy hátsó  tengelyre épített motorral valósítja meg a hátsó hajtást. 

Akárhogy is, hibrid, ami manapság menő, a SUV szintén, a prémiumság meg örök sláger. Bár az áráról egyelőre nincs infó, de úgy, hogy viszonlyag olcsón lehet beülni egy Lexus embléma mögé, nem valószínű, hogy sokan félreugranának előle.