Peugeot 207-es 2,78 millióért

2006.05.18. 12:09

Magyarországra is megérkezett a Peugeot nagy kisautója . Ahogy ebben az új kategóriában mostanság szokás, a 207-es sem igazán olcsó, de legalább nem forgalmazzák szánalmas, 1,2 literes motorokkal, mint a Renault Clio III-ast vagy a Fiat Grande Puntót.

Az alapkivitelű, azaz Urban felszereltségű, háromajtós, 1,4 literes 75 lóerős motorral felszerelt 207-es 2,78 millió forintba kerül. Egy ugyanilyen alapfelszereltségű változatért 1,4 literes, 16 szelepes, 88 lóerős motorral 2,9 millió, 70 lóerős, 1,4 literes HDi dízellel pedig már 3,21 millió forintot kérnek. Az ötajtós karosszéria felára 80 ezer forint. A felsorolt motorok mellett 1,6 literes, 90 és 110 lóerős HDi dízelmotorral és 1,6 literes, 110 lóerős benzinmotorral is kapható lesz a 207-es, de a teljes árlista híján egyelőre nem tudjuk, hogy ezekkel mekkora összegért lehet hazavinni a 207-est.


Az Urban kivitel persze nem igazán kényezteti el a vásárlókat. Csak ebben használnak kemény műanyag műszerfal-borítást, csak itt kell kézzel állítani a tükröket és a karosszérián is itt a legtöbb a fényezetlen fekete elem. Ugyanakkor már ez az alapcsomag is tartalmazza az elektromos ablakemelőket, a központi zárat, az első frontális és oldallégzsákokat, valamint a blokkolásgátlót. A puhább hatású, de még mindig elég egyszerű Trendy felszereltségi szintért 200 ezer forint felárat kérnek, a Sporty és a Premium szintű 207-esek pedig legalább 3,48 millió forintba kerülnek. A Féline felszereltségű, üvegtetős, automata klímás kivitel, amelyhez szinte minden lényeges felszerelés alapáron jár, a jelenleg kínált legdrágább, 1,6 literes, 110 lóerős HDi motorral árban is egész más világ: ezért három ajtóval is 4,89 millió forintot kérnek.


Ha csak az alapárát nézzük, jelenleg a négyméteres kisautók között a Peugeot 207-es a legdrágább, de ennek ellenére sem tűnik esélytelennek. A motorpaletta kiegyensúlyozottabb, mint a konkurencia esetében, és úgy tűnik, a franciák az alapkivitel esetében sem spóroltak ész nélkül. A hazai képviselet az idén 2100 példányt szeretne eladni a típusból, azaz arra számítanak, hogy az év hátralevő részében az eladott kisautók csaknem fele 207-es lesz. A jelenlegi kínálat persze csak a töredéke annak, ami a tervekben még szerepel. Az év végén érkezik két új, a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6 literes benzinmotor - egy 117 lóerős szívó és egy 150 lóerős turbó - és a Tiptronic rendszerű négysebességes automata váltó, jövőre pedig az SW kombival és a CC kupé-kabrióval bővül a paletta.