Outlander GT: még egy Evo orrú Mitsubishi

2009.04.10. 10:32 - -

A New York Auto Show-n állította ki a japán gyártó az átdolgozott Outlander prototípusát, amelyből egy éven belül biztosan szériagyártmány lesz.

Az Outlander GT Prototype láttán az a határozott érzésünk támadt, hogy a Mitsubishinél már nem emberekkel terveztetik az autók orrát. Kell lennie egy számítógépnek a tervezőstúdió sarkában, amelynek a programjába betáplálták a Lancer frontkialakításának összes lényeges paraméterét. Így amikor egy régebbi modell frissítésre szorul, csak megnyomnak rajta egy gombot, és már kész is a vadonatúj orr. A Coltnál már használták - igaz, ott az eredmény nem különösebben lelkesítő - és most az Outlanderen a sor, hogy trapéz-hűtőrácsot és gonoszul hunyorgó fényszórókat kapjon. Az a szerencse, hogy az Outlandernek ez az egységesítés nem áll rosszul, legalábbis így, ahogy a GT Prototype-on látható, és mivel a korábbi orrkialakítás egyáltalán nem volt jellegzetes, nem is veszítünk semmit az arccserével.

Az orrkiképzésétől eltekintve a prototípus nem más, mint egy széria Outlander némi gyári tuninggal. Egy 230 lóerős, 3 literes V6-os motort, kissé leültetett futóművet, 19-es OZ alufelniket és sötét hátterű, az ablakokkal szinte összeolvadó hátsó lámpákat kapott, valamint bele építették a Lancer Evo X-ből már ismert S-AWC fantázianevű négykerék-hajtású erőátviteli rendszert, amely elsősorban gyors kanyarodásnál jelent előnyt a hagyományos négykerék-hajtásokkal szemben.

A Mitsubishi egyelőre nem árulta el, hogy pontosan mikor dobja piacra az átalakított Outlandert, de nem valószínű, hogy sokat várnának a modellválaszték egységesítésével, így feltételezhető, hogy 2010 elejéig minden fontosabb piacon lecserélik a jelenleg kapható változatot.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

BMW + chick: works every time
Marking the tenth anniversary of the partnership between BMW and Paris Photo the Bavarians have made a rather unusual photo series evoking the heyday of film noir. The pictures, taken by photographer Uwe Düttmann, were shot in a Hollywood studio and on set.