Outlander GT: még egy Evo orrú Mitsubishi

2009.04.10. 10:32

A New York Auto Show-n állította ki a japán gyártó az átdolgozott Outlander prototípusát, amelyből egy éven belül biztosan szériagyártmány lesz.

Az Outlander GT Prototype láttán az a határozott érzésünk támadt, hogy a Mitsubishinél már nem emberekkel terveztetik az autók orrát. Kell lennie egy számítógépnek a tervezőstúdió sarkában, amelynek a programjába betáplálták a Lancer frontkialakításának összes lényeges paraméterét. Így amikor egy régebbi modell frissítésre szorul, csak megnyomnak rajta egy gombot, és már kész is a vadonatúj orr. A Coltnál már használták - igaz, ott az eredmény nem különösebben lelkesítő - és most az Outlanderen a sor, hogy trapéz-hűtőrácsot és gonoszul hunyorgó fényszórókat kapjon. Az a szerencse, hogy az Outlandernek ez az egységesítés nem áll rosszul, legalábbis így, ahogy a GT Prototype-on látható, és mivel a korábbi orrkialakítás egyáltalán nem volt jellegzetes, nem is veszítünk semmit az arccserével.

Az orrkiképzésétől eltekintve a prototípus nem más, mint egy széria Outlander némi gyári tuninggal. Egy 230 lóerős, 3 literes V6-os motort, kissé leültetett futóművet, 19-es OZ alufelniket és sötét hátterű, az ablakokkal szinte összeolvadó hátsó lámpákat kapott, valamint bele építették a Lancer Evo X-ből már ismert S-AWC fantázianevű négykerék-hajtású erőátviteli rendszert, amely elsősorban gyors kanyarodásnál jelent előnyt a hagyományos négykerék-hajtásokkal szemben.

A Mitsubishi egyelőre nem árulta el, hogy pontosan mikor dobja piacra az átalakított Outlandert, de nem valószínű, hogy sokat várnának a modellválaszték egységesítésével, így feltételezhető, hogy 2010 elejéig minden fontosabb piacon lecserélik a jelenleg kapható változatot.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

Paphos képekben

Ciprusi fotók, fantasztikus élmények. Nézd meg most!